goede dof, goede omgevingen, mooie contrasten qua omgeving/auto en redelijke variatie
mijn complimenten
paar kleine dingentjes:
bij 2 en 3 is de lucht een beetje overbelicht, bij 3 leid dit tot CA in de takken, deze kan je nog wel wegsoepen, maar mooier zou iets andere tone-mapping op de lucht zijn.
bij 4 heb ik het idee dat hij scheef staat. nu was/is dat misschien bewust, maar ik vind het een tikkeltje storend.
ow en nog een tip: met een pola filter kan je makkelijk de reflecties weghalen, vooral bij 3 zou dat mooier zijn
[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 15-08-2007 18:18 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Dan zag de rest van het landschap en de auto er dus erg donker uit.
De 4de is inderdaad op een helling genomen, en met de camera nogal dicht tegen de grond dus moeilijk te zien of het nu helemaal recht is.
Met die FZ7 heb ik wel vaker last van geclipte lucht, heb hiervoor het contrast al op minimum gezet, maar in dit geval komt het vooral doordat het bewolkt was, en de lucht zag dus ook volledig wit zonder andere kleur. Volgende fotoshoot bij blauwe lucht met witte schapenwolkjes! Dat geeft al veel minder clippen in de lucht heb ik ervaren.
[ Voor 1% gewijzigd door Tunboy op 16-08-2007 09:20 . Reden: schrijffouten ]

op #4 zie je de fotograaf duidelijk zitten in de reflectie. Misschien even wegpoetsen.
Alleen bij foto 1 lijkt of je zelf handmatig die huizen rechts geblurred heb, om wat meer debt-focus te geven.
is dit niet een soort van Cupra wannabe?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Off-topic:
Blijkbaar niet echt veel autokenners: EVO staat voor 'evolution' en is dus zogezegd de meer geevolueerde vorm van de standaard versie, full-option met sterkere motor met andere woorden. Word ook gebruikt door Mitsubishi maar of ze het er nu echt van gepikt hebben...
En of het een Cupra is: Eerst was er de EVO 1, dan de EVO 2 (vanaf 2000 ofzo), en daarna zijn ze de sportievere versies maar gewoon Cupra gaan noemen, omdat dat "race-achtiger" klonk.
Maar euh, dit heeft nog weinig met fotografie te maken feitelijk dus back on-topic.