Nieuwe pc: geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Dag mensen,

ik heb vandaag een aantal onderdelen binnen gekregen, die ik in elkaar gezet heb. het betreffen:

AMD 64 Athlon 5200+ (am2 socket)
MSI K9VGM-V (mobo)
ASUS EAX 1050 (vga kaart, PCI-E)
Seagate barracuda 320 gig SATA2

het probleem is: ik kan het systeem aanzetten, alles lijkt goed te gaan, ik krijg echter geen enkel signaal op mn monitor (monitor lampje blijft knipperen, als bij 'geen signaal'). fan van videokaart en cpu gaan wel gewoon draaien.

wat ik al geprobeerd heb:

-de videokaart eruit gehaald, en de monitor op de VGA port op het mobo aangesloten (geen idee of dit uberhaupt kan werken).
-andere apparaten (harde schijf, cdrom) losgekoppeld

tevens ben ik nog benieuwd of ik de 4 polige 12 volt aansluiting (jpw1) wel of niet aan moet sluiten? als ik dat doe, krijg ik een onderbroken piep te horen van het mobo, anders niet.

alvast bedankt voor de reacties

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Verwijderd

Misschien best rare vraag van me, maar heb je het maby op een andere monitor geprobeerd?
Misschien is er wat niet goed met je videokaart?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Die vierpolige 12V moet sowieso aangesloten worden. Als je PC dan nog piept is er iets anders mis, piepcodes staan vaak in handleiding van je moederbord.

• ase-
toch wel, oke.

ik heb inderdaad de handleiding doorgespit, maar deze is niet erg uitgebreid, en ontbreekt een FAQ of iets in die richting. zal eens op internet kijken.

de monitor is prima, gezien het feit dat ik deze post via het betreffende beeldscherm typ ;)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

pc onder stroom zetten en bios met paperclip resetten.
vidkaart eruit en monitor aansluiten op onboard vga poort

beeld?

• ase-
het is opgelost. heb alles nog een nagekeken, losgkoppeld etc. werkte nog niet.
geheugen module er eens uitgehaald, had helaas geen vervangende ddr2 om te testen. weer erin gedaan, en hij werkte...
ik weet vrij zeker dat ie er goed in zat, maargoed, het probleem is iig opgelost. bedankt voor het meedenken.

Pagina: 1