Toon posts:

JVC Sophisti DD3 ( is &^$%^%$*& )

Pagina: 1
Acties:
  • 2.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,

Ik heb een heel frustrerend probleem.
Nadat ik mijn centjes in een DD3 heb gestoken, raak ik erg over de zeik van het feit dat ik dat kl**e ding niet in een netwerk krijg. .

Op i-net staat overal alleen maar prijsvergelijk en product info, maar geen forumpje over hoe je dit soort problemen kunt verhelpen.

Geloof me ik heb het helemaal volgens het boekje gedaan maar bij mij werkt er iets gewoon niet.

voordat ik de details vertel. .

iemand hier ervaring mee?? of iemand die heel handig is met netwerkjes, want ik snap er geen drol meer van. .

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

Willem2

Ω is futile

draadloos of wired aangesloten?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
wired...

en dat is dus gelijk het probleem. daar is helemaal weinig over te vinden...

ook in het boekje staat vrij weinig

ik heb het rechtstreeks geprobeerd, via de onboard lan. geen resultaat
en ik heb het ook via een router geprobeerd, maar wat ik ook doe, het werkt gewoon niet.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 17:14 ]

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Al wel geprobeerd om hem zonder en met DHCP aan te sluiten? En kun je hem pingen in 1 van die twee aansluit scenario's?

Verwijderd

Topicstarter
j aik heb geprobeerd met dhcp en ook met een statisch ip.
geen van beide werkt.

op het moment heb ik hem rechtstreeks aangesloten via de Lan poort op mijn "MSI FS neo 2" MoBo

ik heb stische ip adressen toegewezen, (zoals vlgns het boekje hoort met een rechtstreekse aansluiting.) Maar ik kan de JVC niet pingen. ..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je wat meer uitleg geven over wat je geprobeerd hebt... het is zo wel heel erg onduidelijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Raar probleem aangezien je totaal niets in hoeft te stellen op de sophisti. Heb je wel de bijgeleverde software (cyberlink mediaserver) geinstalleerd op de pc en daarin je shares gedefinieerd? (of een alternatief programma die dezelfde technologie gebruikt, ik kom even niet op de term)

Leuk setje hoor die sophisti, als je niet zo gek bent geweest om hem voor 900 te kopen, maar de netwerkmogelijkheden zijn vrij beperkt. Geen srt bij avi's bijvoorbeeld, hoe moeilijk moet het nou zijn om dat te fixen... (sowieso is de srt ondersteuning prut, vanaf cd is het amper te lezen).
Te weinig ondersteunde codecs etc. Maar goed, tis mooi meegenomen dat het erin zit maar knap teleurstellend qua uitvoering.
Idd erg weinig over te vinden op het net; ik heb tijden gezocht waarom mijn avi files allemaal full screen getoond werden. Bleek uiteindelijk aan de upscaling te liggen die alleen goed werkt met dvd... Nu moet ik dus elke keer handmatig schakelen tussen 576p en 720p..

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:19:
j aik heb geprobeerd met dhcp en ook met een statisch ip.
geen van beide werkt.

op het moment heb ik hem rechtstreeks aangesloten via de Lan poort op mijn "MSI FS neo 2" MoBo

ik heb stische ip adressen toegewezen, (zoals vlgns het boekje hoort met een rechtstreekse aansluiting.) Maar ik kan de JVC niet pingen. ..
Crosslinked of straighthrough netwerk kabel? Niet alle netwerk aansluiten zijn auto-negotiating volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
ff wat anders.. Moet cyberlink mediaserver aan staan wil de JVC hem kunnen zien?

en in het boekje staat dat bij een rechtstreekse verbinding je eerst niet mediaserver moet installeren. .??? ik niet snap??? later verwijzen ze namelijk gewoon weer naar media server om je mappen die je wil delen aan te geven...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet meer zeker welke kabel ik er nu tussen heb. (staat dat niet meer op de kabel tegenwoordig??) ik heb ze in ieder geval wel allebij voor het grijpen...

Verwijderd

Topicstarter
O! doorbraak...

ik heb de boel weer terug gezet op statische adressen..
Ik kan nu de JVC wel pingen vanaf mijn PC. .

Ik kan alleen op de TV / JVC nog steeds niet mijn computer en/of media server zien

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 17:36 ]

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Media server moet je even installeren, voor de rest draait het programma op de achtergrond als service. Je moet wel eerst shares configureren in het cyberlink programma (dus geen normale fileshares).

Daarna ziet je sophisti pas de pc shares. Overigens duurt het indexeren ook eventjes (share bijv niet je volledige foto directory als je tig duizend foto's hebt.)
Ook heb ik het een aantal maal gehad dat ik een bestand af wil spelen, en dan een ander bestand afgespeeld wordt... Maar dat is pas 2x gebeurd.

Overigens staat dit gewoon in de handleiding hoor...

Verwijderd

Topicstarter
upper de up up. ..

Hij doet het nog steeds niet.
zoals ik al zei, ik kan nu wel de sophisti pingen, maar voor de rest niets.
ik zie dus o pmijn tv/sophisti niet de cyberlink media server. ..

wheeeeeeeeeeeelp!

ik word gek. .

Verwijderd

Hoi,
ik heb net dit toestel aangekocht. Momenteel ben ik daar zeer tevreden over.
Mijn vraag is of dit toestel draadloos verbinding kan maken met de router of moet ik een LAN kabel leggen? Het klopt wel degelijk dat er maar weinig informatie over beschikbaar is.

Alvast bedankt voor de support.

MVG
Tjiepie

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat soort dingen staan toch gewoon in de manual... En anders staat er hier ook heel duidelijk te zien dat het ding geen WLAN heeft!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:57:
Dat soort dingen staan toch gewoon in de manual... En anders staat er hier ook heel duidelijk te zien dat het ding geen WLAN heeft!
Dit soort dingen staat onduidelijk in de handleiding. Volgens mij is ie standaard niet wireless maar kun je er wel een wireless module bijkopen. Ik ga hem ook proberen wireless te maken en dat ga ik doen met een oude US Robotics Wireless router. Iemand toevalig nog ervaring met het Wireless 'maken' van deze JVC dd3?

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Hallo “Callan”,

Ik zag je posts op het got forum van tweakers.net. en nu zit ik net met hetzelfde probleem. Ik vroeg me af of jij wellicht al richting een oplossing bent gekomen. Mij lukt het prima om een adres te configureren maar het apparaat lijkt er niet op te reageren. Daarnaast met DHCP zie ik in mijn Cisco router ook niet dat deze een adres krijgt of überhaupt een dhcp request doet. Oftewel: ik kan het apparaat niet pingen en deze kan ook mijn pc niet zien.

Het lijkt dus sterk op de problemen die jij in het begin ondervond. Wellicht dat je mij kan vertellen hoever je op dit moment bent met dat probleem of aangeven hoe je het onder tussen hebt opgelost. Sorry dat ik je wellicht lastig val maar kan er weinig tot geen informatie over vinden op internet.

Mvg,
Sander

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
gisteren avond kon ik het niet laten om verder te gaan zoeken. ipv de pc een laptop aangesloten die in een keer werkte.. 8)7 Vervolgens deze ochtend mijn onboard netwerk driver vervangen met de laatste en voilla in een keer werken.. _/-\o_

Verwijderd

Gisteren een 2e handse jvc dd3/dd8 gekocht.
Alles werkt naar behoren.
Ik krijg de set alleen niet op het netwerk.

Ik heb de set een statische ip gegeven
alles netjes ingevuld, subnetmask...standaard gateway..(ip adres van router)

mijn pc is ip 192.168.2.2
Router 192.168.2.1
JVC 192.168.2.3

Wat doe ik nou verkeerd?
want als ik de jvc ping..dan ziet windows hem wel..
Want als ik het ip adres van de computer als standaard gateway opgeef, wat mij hoogst onwaarschijnlijk is, dan doet ie het ook niet.

Cyberlink ziet hem niet. (en ook andere media servers niet) Iemand enig idee. Heb ook gewoon geprobeerd dat de jvc zijn ip door dhcp server krijgt.maar ook daar geen geluk.
Pagina: 1