Welke 512 (of toch beter 256?) kan ik het beste nemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07 11:19
Ok bedankt tweakers :P over de videokaart ben ik nu wel uit .. het wordt de XFX 7950 GT/570..!!

Echter iemand heeft me het advies gegeven over een geheugen cooling .. zelf zit ik hier nog wat over te twijfelen omdat ik nu ook geen geheugencooling heb en het ding al 4 jaar draait :p

dus is een geheugencooling echt goed als je het hebt.. want het is toch weer 19 euro :p
en hoe zit het met whitebox onderdelen .. zou ik daar later spijt van krijgen? bijv bij een video kaart (XFX 7950 GT/570)

Jaaaaa het volgende :P .. een ander moederbord waarschijnlijk want deze heeft maar 2 fan headers lol.. wel heel weinig denk ik zelf .. processor koeler erop en dan nog 1 over -_-

tips zijn altijd welkom

((dit heb ik uitgekozen:

Moederbord : Foxconn (C51XEM2AA) Socket AM2 NVIDIA nForce 590 SLI
Processor : AMD Athlon™ 64 X2 5200+ (2x 2600 MHz)
ProcessorKoeling : Cooler Master HyperTX AMD
Behuizing : Coolermaster Elite 330 (Midi kast)
Geheugen : Kingston Hyper-X 2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB)
Geheugenkoeling : OCZ XTC Cooler
Videokaart : XFX 7950 GT/570 (whitebox dus)
Voeding : Asus Atlas A-55GA (550 Watt) ))

alvast bedankt for helping me out ;)

grtz
Blueflame

[ Voor 72% gewijzigd door Blueflame_Core op 15-08-2007 23:13 . Reden: De videokaart is opgelost nu nog wat andere dingetjes :P ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
1. groeten doen we niet, tweakers groeten elkaar constand
2. tuurlijk mag je onderdelen noemen, dat is het hele doel ;)

Ok ik ben zelf een beetje pro nvidea, en zou zeggen dat deze kaart prima is!...
Of je 512mb nodig hebt ligt niet aan vista (die heeft iets aan systeem ram, en videoram maakt niet echt uit) maar aan hoe groot je scherm is. Als je meestal speelt op resoluties hoger als 1600x1200 dan is de 512mb het overwegen waard.
Kwa warmte productie maakt een 512 of een 256 niet veel uit, dus dat zal wel goed zitten..

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

7950GT512 is een goed kaartje, mijn neef heeft er ook één en die is er errug blij mee.

De GeForces blijven mooi koel hoor, don't worry. Afhankelijk van de resolutie die je kiest zou mijn voorkeur iig bij de 7950GT512 liggen (en anders een X1950XT256, snel zat :) )

• Blueflame_Core
LoL ok :p
nja me tft scherm is 17" en op welke resolutie ik speel.. geen idee :D kheb nu nog een oude nvidia fx5200.. dus lig er al 4 jaar uit ofzo :p

en wat vind je verder van het systeem? zou er nog iets beter kunnen voor dezelfde prijs of zelfs minder.. of niet echt.. en geheugenkoeling de een zegt het is super goed en de ander zegt ach je kunt het wel weg laten :P .. tis toch weer 19 euries XD

no-grtz deze keer :P

Blueflame

• Blueflame_Core
ok thx jejking ;) .. welke spellen speelt je neef zoal waar die echt top op draait :p dan krijg ik betere indruk

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Blueflame_Core schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:19:
ok thx jejking ;) .. welke spellen speelt je neef zoal waar die echt top op draait :p dan krijg ik betere indruk
Ik heb ook een 7950gt (zelf nog overgeclockt), en om je een indruk te geven: ik ben nog geen enkel spel tegengekomen dat ik niet op high kan spelen op 1280x1024 met 8x AA en 16x AF ;) Oblivion, Medieval 2, Battlefield 2, etc.

• Blueflame_Core
LOL dat is mega extreem :D
maare wat zijn je systeem specs dan :P zeker wel wat hoger dan die van mij?
en is je kaart nooit extreem warm? of heb je een extra koeler of extreem goede airflow in je kast :P?
kon je die spellen ook spelen zonder dat je hem zelf had overgeclockt?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Blueflame_Core schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:19:
Hij speelde Rainbow Six: Vegas @ Highest zover ik weet. En ik weet niet of jij het weet, maar dat is best een pittig spelletje ;)

Voor de rest: Test Drive Unlimited, Hitman Blood Money, en nog een paar titels :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Blueflame_Core schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:38:
LOL dat is mega extreem :D
maare wat zijn je systeem specs dan :P zeker wel wat hoger dan die van mij?
en is je kaart nooit extreem warm? of heb je een extra koeler of extreem goede airflow in je kast :P?
kon je die spellen ook spelen zonder dat je hem zelf had overgeclockt?
Athlon 64 3700+ @ 2.8 GHz
4x 512MB DDR400
Maxtor 250GB SATA II
GeForce 7950gt (standaard 550/1400, mijne liep op 600/1560)
A8N-SLI SE

Kortom: tragere hardware als jij daar in je lijstje hebt staan ;) Op stock speed draaide ik ook alle games op high, alleen World in Conflict liep een beetje traag met 8x MultiSampling AA. Inmiddels heb ik m'n 3700+ ge-upgrade naar een Opteron 165 (dual-core), en die ga ik binnenkort ook overclocken dus. Als je wilt dat ik wat benchmarkjes draai dan noem je maar wat dingen.

Mijn kaart is nooit echt warm. Met de stock koeler werd hij stressed wel zo'n 80 graden, dan gaat de fan wel aardig blazen, maar tijdens heb gamen hoor je dat niet echt. Nu heb ik er een Zalman VF700 -Cu op en nu heb ik vrij relaxte temperaturen. Airflow in m'n kast is overigens bagger, met de kast open blijft de hardware namelijk koeler dan met de kast dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 15-08-2007 18:23 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Net zoals leonpwnr1 heb ik ook een ge'OC'de Asus 7950GT :) OC is niet eens nodig want hij trekt idd. alles prima. Enkel het superzware spel Supreme Commander kan ik niet op high hebben. De rest allemaal wel :) Mijn specs. zijn wel iets beter maar dat mag niet heel veel uit maken verder.

Die fan die erop zit koelt goed maar maakt goed herrie op 100% :X Ik heb er nu waterkoeling op en dan is het echt een top-kaart!

• Blueflame_Core
mja op het moment heb ik niet echt iets ... maar misschien later :p
ik ben genoeg overtuigt om deze kaart te nemen denk ik :P.. kan erg zware spellen aan wat helemaal perfect is..
en wat betreft dat "stressed" waar je het over hebt :P haal je dat snel..?
want ik was niet van plan een zalman of een andere cooler erop te zetten .. maar gewoon te laten draaien op de standaard heatsink...
en mijn kast krijgt wel een redelijk goede airflow denk ik *-)

mja ff over dat die kaart whiteboxed is ... is dat erg k*t? kheb begrepen dat whitebox .. geen kabels,software en extra's betekent
mja wat als je nou die kabels nodig hebt bijv :P
graag hier iets meer uitleg over
o ja btw hebben jullie ook (weleens) bij Alter***e bestelt? :P
en hoelang is de bezorg tijd daar .. want ik las een review op tweakers .. waar ik het zuur van kreeg XD die gast had dikke vertraging omdat dan dit en dan dat weer niet op voorraad was.. en heeft vervolgens zijn geld terugeeist
.. kweenie of hij een uitzondering is maar goed..

ik hoor van jullie ;)

• Blueflame_Core
Mja teamikke.. op die van mij zit geen fan heh :D alleen heatsink :P

Verwijderd

Je kan je "posts" ook wijzigen (editen) .... Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
dan krijg je niet zoveel dubbel posts :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:28 ]

Verwijderd

Supreme Commander is meer een CPU-killer moet ik even toevoegen:P Dat spel zuigt zoveel van je cpu weg, dat is echt niet te geloven.

Minimaal een dual core van +2,2 Ghz is aan te bevelen ;-)

• Blueflame_Core
o dan zit ik wel goed .. maarja ik ben niet echt een game fanaat eigenlijk.. maar daarom wil ik wel de mogelijkheid hebben om het te doen :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als eerste: Welkom op GoT :)

Helaas voldoet dit topic niet helemaal aan de eisen die we hier op GoT aan topicstarts stellen. Je stelt hier redelijk simpele vragen, die je dus best zelf kunt beantwoorden door zoeken, over geheugenkoeling en whitebox producten (doorgaans noemen we dat eerder bulk hier geloof ik) maar je zit hier in Videoplanken & Beeldkannonnen...
Geheugen heeft ook niets te maken met VB en bovendien zijn zaken als het nut van geheugenkoeling prima terug te vinden. Ook de vraag waar de videokaart in voorkomt heeft hier echter weinig te zoeken, je stelt immers een vraag over de kwaliteit van bulk producten. Hoe het zit met betrekking tot garantieregelingen en mogelijk verschillen daar in tussen Bulk en Retail producten kun je het beste navragen bij de shop, die gaan daar immers over.
Een vraag over een Compleet Systeem past veel beter in CSL, maar ook daar zal een topic als deze geen lang leven beschoren zijn, zie daarvoor CSL Beleid

Als je hierover vragen of opmerkingen hebt kunt je me altijd DMen of mailen. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.