Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JavaScript] execCommand 'CreateLink' ook uitleesbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een WYSIWYG-editor (http://www.room4beauty.nl/nieuw/beheer/pages_edit.php?id=2), en met de volgende regel kan ik een link in een iFrame plaatsen:

JavaScript:
1
2
var url = document.getElementById('pages').value;
document.getElementById('editor').contentWindow.document.execCommand('CreateLink', false, url)

Het enige wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om de waarde van de link weer uit te lezen.

Ik heb een div'je die verschijnt zodra je op de 'anchor' knop druk en daarin zit een dropdown. Zodra je er een kiest, dan wordt de display van dat div'je op none gezet en wordt er een link aangemaakt. Maar als je een bestaande pagina opent en je wilt die link editen, dan wil ik dat de juiste pagina standaard geselecteerd is.

Hiervoor moet ik de inhoud van de link uit kunnen lezen, hoe doe ik dat?

Ik weet als als je onderstaande regel code gebruikt (in IE), dat je dan een kant-en-klare prompt ziet die het wel juist kan uitlezen:

JavaScript:
1
document.getElementById('editor').contentWindow.document.execCommand('CreateLink')

Wie weet hier antwoord op?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

1: Welkom op GoT
2: Je link werkt niet zonder inloggegevens
3: Dit is een topic voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting
4: Er zijn prima wysywig editors beschikbaar (bijv: tinymce)

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 15-08-2007 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb het topic daar ook geplaatst.

Ik wou alleen nog wel even zeggen dat ik me bewust ben van het bestaan van WYSIWYG editors, maar ik vond het een uitdaging om er zelf 1 te bouwen die meteen ook aan al mijn wensen voldoet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:02:
Thanks, ik heb het topic daar ook geplaatst.

Ik wou alleen nog wel even zeggen dat ik me bewust ben van het bestaan van WYSIWYG editors, maar ik vond het een uitdaging om er zelf 1 te bouwen die meteen ook aan al mijn wensen voldoet.
Cross-posten is niet echt gewenst :)

Heb je de search al gebruikt? Er zijn in het verleden vele draadjes over dit onderwerp geweest :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:38 ]