Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Computer bevat geen geldig systeemvolume bij install?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds een uur mijn nieuwe PC in elkaar gezet. Hierin zitten 3x 320GB Samsung schijven. Ik heb deze in raid gezet door Raid aan te zetten in de Bios. Ook heb ik met de Raid utility de drie schijven in RAID0 gezet.

Nu probeer ik vista ultimate te installeren en alles werkt. Ook de Intel raiddrivers worden vanaf de USB herkend als geldige drivers voor dit systeem (wat niet zo was voordat de schijven omgezet waren naar RAID0). Vervolgens krijg ik de schijf te zien als ~900GB niet-gepartitioneerd.

Ik heb daarna 1 partitie van 50GB en de andere gevuld met de restante GB's. Vervolgens op "formateren" klikken en daarna op doorgaan.

Hier komt het probleem om de hoek kijken:

Kan niet bepalen of deze computer een geldig systeemvolume bevat.

op OK klikken betekend uit de setup gegooid worden en verder heb ik geen enkele feedback wat dit kan betekenen. Google leverd niets op en ook tweakers niet. Het omzetten van Nederlandse fouten naar Engelse is altijd vrij lastig dus dat heeft helaas ook niets opgeleverd.

Iemand die me verder kan helpen met dit probleem? :(

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

misschien beetje laat maar t kan helpen denk ik maar....

kijk in de bios of de harddisk als eerste boot device staat en de cd-rom als 2e

dan druk je bij opstarten F8 bootselect menu en kiest de cd-rom

If something sucks make it better...

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Herkenbaar.

Tijdens de setup van mijn machine (Vista Ultimate x64) kreeg ik hetzelfde probleem voorgeschoteld. De oplossing voor mij was vrij simpel:
De Raid set formateren vanuit de setup, daarna kwam bij mij dezelfde melding, vervolgens de setup helemaal opnieuw opstarten (de pc helemaal uit doen), i.p.v binnen de setup GUI van Vista de setup opnieuw opstarten.

Succes.

\0/

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik had ook zoiets... had via USB stick de Vista drivers opgevist voor de Vista install CD.
Bleek dat die USB in de bios als eerste HD bootable device kwam te staan.
Op mijn mobo kan je blijkbaar bij boot sequence kiezen voor een CD, een floppy, een HD.
Daarbij komt enkel de nr. 1 van de CD's/HD's/floppies in de keuzelijst.
Maw: ik kon booten van CD en van HD-USB1... ???

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ondertussen is mijn Vista Ultimate geïnstalleerd op mijn duo Raid 0 Velociraptors (13 minuten).
Asus M3A78-T + 9350e + 4GB 1066 Dominators + 2 Velociraptors in Raid 0.
Momenteel een Sapphire 3850 Ultimate en daar komt binnen een tijdje een crossfire 3870 ultimate bij.
Het enige dat lawaai maakt momenteel is de enige fan die er in mijn Antec Sonata zit: een 120 mm casefan.

Heb momenteel 5,8 voor CPU en 5,9 voor RAM en HD, na installatie Catalyst 8.9 heb ik voor grafische toepassingen ook 5,9