[GroupWise 7] Foute inbox bij gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 09:21
De situatie als volgt:

Wij werken met GroupWise 7.
Een medewerker werkt op 2 verschillende lokaties ( A & B ) en heeft daarvoor 2 verschillende gebruikersaccounts. Deze lokaties zijn aan elkaar gekoppeld via het netwerk.

Wanneer hij op lokatie B werkt, krijgt hij netjes de e-mailinbox van die lokatie.
Wanneer hij op lokatie A werkt, krijgt hij de inbox van lokatie B.

Wanneer de medewerker op een andere werkstation inlogt op lokatie A dan krijgt hij wel de inbox van A.

Er zit dus naar mijn mening een foutje in de GroupWise instellingen van het systeem waarop hij werkt.

Wanneer ik met ConsoleOne bij zijn GroupWise instellingen kijk, dan zie ik ook geen opmerkelijke dingen.

Op internet heb ik echt niets kunnen vinden wat mij ook maar een klein beetje kon helpen.
Zelfs niet op de site van Novell: http://support.novell.com/forums/2gw.html
Het is niet mogelijk om 1 account voor beide locaties te gebruiken.

Wie o wie heeft een (klein) idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 15-08-2007 16:19 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Zijn beide login namen identiek? Ik neem aan dat je dus ook twee Post Offices hebt? Wat zijn de parameters van de shortcuts waarmee de gebruiker GroupWise opstart?

[ Voor 32% gewijzigd door JoetjeF op 16-08-2007 10:21 ]

• DeepFreeze.NL
JoetjeF schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:20:
Zijn beide login namen identiek? Ik neem aan dat je dus ook twee Post Offices hebt? Wat zijn de parameters van de shortcuts waarmee de gebruiker GroupWise opstart?
Ja, beide loginnamen zijn praktisch identiek. Bij lokatie B is de naam geheel in hoofdletters, bij lokatie A alleen de eerste letter.

We werken inderdaad met twee Post Offices...

GroupWise wordt gestart vanuit c:\novell\groupwise\grpwise.exe zonder parameters.
Dit wordt gedaan bij alle users in het netwerk.

Wanneer de betreffende persoon op een ander pc zit dan wordt wel de juiste inbox getoond.
Het lijkt mij dan ook dat het probleem zich lokaal bevind en niet bij de instellingen die via het netwerk worden gegeven?!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

GroupWise maakt geen onderscheid tussen kleine en hoofdletters. Gebruikers worden automatisch geredirect naar de juiste POA indien ze op de verkeerde POA dus ik denk dat de 'foute' PC op lokatie 'A' inlogt op de POA in lokatie 'B'.

Je zou groupwise eens kunnen starten met de optie /@u-? en kijken welke POA als default ingesteld staat. Ook de POA logs (zoeken op Redirect) kan interessante informatie bevatten. Om een client geforceerd naar een POA the laten verwijzen kan je de optie /ipa-ipaddress gebruiken.

• DeepFreeze.NL
JoetjeF schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:21:
GroupWise maakt geen onderscheid tussen kleine en hoofdletters. Gebruikers worden automatisch geredirect naar de juiste POA indien ze op de verkeerde POA dus ik denk dat de 'foute' PC op lokatie 'A' inlogt op de POA in lokatie 'B'.

Je zou groupwise eens kunnen starten met de optie /@u-? en kijken welke POA als default ingesteld staat. Ook de POA logs (zoeken op Redirect) kan interessante informatie bevatten. Om een client geforceerd naar een POA the laten verwijzen kan je de optie /ipa-ipaddress gebruiken.
Het starten van de Groupwise Notifier met de optie /ipa- was de oplossing :).
Ik kon alleen nergens vinden waar ik kan zien (m.b.v. de optie /@u-?) wat de standaard Post Office Agent is...

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het is beter om de Notifier vanuit de Client op te starten (Tools-Options->Environment, Launch Notify at startup) De /ipa is hetzelfde als wat je invuld bij 'Address' als je de client met de /@u-? optie opstart.
Pagina: 1