HTPC SIlverstone CW02 + Geforce 8800 GTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 09:50
Ik ben een nieuw systeem inelkaar aan het zetten:

Q6600 + Artic Freezer (of een scythe infinity)
2 Gb Team overclock DDR2
2x 320gb seagate 7200.10 HDD
Liteon brander
GigaByte GA-P35-DS4 mobo
daarnaast een Geforce 8800 GTS (POV, foxconn of Asus)

3 vraagjes,
voor de kast zat ik te twijfelen tussen de Antec nine hundred of de Silverstone CW02 (HTPC kast). Ze zijn allebei in dezelfde prijsklasse. Als ik naar de reviews kijk heeft de Silverstone veel ruimte, maar ik ben bezorgt of de Geforce 8800 GTS wel past. Iemand die hier antwoord op weet? Past een 8800 zo ie zo wel in een HTPC kast of is een HTPC kast meer bedoeld voor een simpel systeem die dvds etc kan draaien, en niet om zware games te spelen vanwege de compactheid/airflow.

Is er voldoende airflow? Raakt de Q6600 niet oververhit als ik hem overklok in de Silverstone Case(kwil minstens 3ghz halen, en als meer kan, dan is dat mooi meegenomen)

3e vraagje, los van de case. Ik kan maar niet kiezen tussen de 320 en 640 mb versie. Wat ik heb begrepen is dat boven de 1600x1200 je beter een 640mb versie kan kiezen. Ik zelf speel nu op een 17inch en ga een 22inch breedbeeld tft kopen over een paar maand. Is het beter om 80euro meer uit te geven aan een 640mb zodat de mogelijk toekomstige spellen makkelijk draaien, of is het die paar fps niet waard (bij toms hardware.com zat er vaak maar een paar fps verschil in). De meeste tfts gaan niet verder dan 1900x??? (vergeten)

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
vraag 1 Nee een HTPC kast is niet bedoeld voor gamerigs, en ik denk ook niet dat een 8800 erin gaat passen. (niet geheel zeker van)

EDIT: ik heb even naar de maten gekeken van de Silverstone en mijn kast (CM Centurion 5) en het lijkt erop dat een 8800 er wel inpast :) bij mij past hij op een milimeter precies, dus ik zou het wel even navragen voor je hem daadwerkelijk koopt

vraag 2 Oververhit zal hij niet raken, maar overclocken gaat zeker minder in zo'n kast. Betwijfel of je daar in 3 Ghz haalt

vraag 3 Jouw toekomstige 22" breedbeeld FTF heeft waarschijnlijk een resolutie van 1680x1050, dat is een standaard voor 22" breedbeeld. Die resolutie heeft net iets betere performance dan 1600x1200, oordeel zelf maar hoeveel fps jij graag hebt op die resolutie, ik zelf heb een 8800 GTS 320mb ook op een 22" breedbeeld TFT, en daar is echt niks mis mee, desnoods zet je de opties op High i.p.v. Ultra high.

[ Voor 15% gewijzigd door hugoy op 15-08-2007 16:25 ]

• Jareish
hugoy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:16:
vraag 1 Nee een HTPC kast is niet bedoeld voor gamerigs, en ik denk ook niet dat een 8800 erin gaat passen. (niet geheel zeker van)

vraag 2 Oververhit zal hij niet raken, maar overclocken gaat zeker minder in zo'n kast. Betwijfel of je daar in 3 Ghz haalt

vraag 3 Jouw toekomstige 22" breedbeeld FTF heeft waarschijnlijk een resolutie van 1680x1050, dat is een standaard voor 22" breedbeeld. Die resolutie heeft net iets betere performance dan 1600x1200, oordeel zelf maar hoeveel fps jij graag hebt op die resolutie, ik zelf heb een 8800 GTS 320mb ook op een 22" breedbeeld TFT, en daar is echt niks mis mee, desnoods zet je de opties op High i.p.v. Ultra high.
Dank je voor je snell reactie. Ik was er al bang voor. Dat is zeer spijtig dat het niet past. Ik bedacht me net dat er misschien we blueprints zijn te vinden zodat ik het op kan meten.

Hoe speelt bij jouw Geforce 8800 GTS 320mb versie? Ik vindt alles boven de 50-60 fps onzin (je ogen registreren niet meer dan 40fps wat ik keer in een artikel had gelezen). Het gaat me om de grafische lust, particles, fog, lightning effects, scherpe textures etc. Spellen die ik ga spelen: Guildwars, stalker, hellgate london, crysis battlefield, lost planet, halo 2. Als ik die boven de 50 fps kan spelen met maximale settings, ben ik al blij, hoeft voor mij dus niet perse hoogste van het hoogste zijn. Maar ik ga geen 300 euro uitgeven zodat ik een spel maar op medium/hoog kan spelen ipv max =p

Kan je me een 22+ inch aanraden voor rond de 300 euro of minder? Ik zie vaak dat windows wordt gestretched (icoontjes die 1,5x zo breed zijn etc). Ik werk met grafische aplicaties dus contrast ratio en lage respons is van belang.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Ikzelf heb ook 3 van de spellen die jij daar noemt,

Guildwars: alles max op 120 fps
Battlefield 2: alles max, goed speelbare fps (40+ weet niet precies hoeveel, kan ook 80 zijn)
Lost Planet is wat minder: de instellingen vrij hoog, anti alias 4x en dan heb ik ongeveer 30+ fps,

Als je voor een 24" of groter scherm gaat zou ik voor een 640 mb versie gaan, maar ik denk dat een Samsung 226CW (22") in jouw situatie wel geschikt is, behalve dat de prijs iets boven de 300 ligt

• Jareish
Even een update. Ik heb Silverstone gemaild, de afmetingen gegeven, blueprint gevraagt, gevraagd naar de airflow etc en kreeg dit als antwoord.

Hi, thank you very much for your interest in SilverStone. The CW02 will fit both GA-P35-DS motherboard and the 8800GTS comfortably. But sorry, I cannot provide you with a blueprint of the case.

The rear 120mm fan included in CW02 is one of the best on the market in terms of airflow and quietness, just be sure that it is mounted to exhaust air out of the case and you should be fine using a Q6600 with a high end CPU cooler. The CW02 was designed to cool as well (and maybe even better) than normal mid tower cases.

Tony Ou

SilverStone Technology

http://www.silverstonetek.com

Blijkbaar zou deze Case het makkelijk moeten aankunnen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jareish schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:08:
Even een update. Ik heb Silverstone gemaild, de afmetingen gegeven, blueprint gevraagt, gevraagd naar de airflow etc en kreeg dit als antwoord.

Hi, thank you very much for your interest in SilverStone. The CW02 will fit both GA-P35-DS motherboard and the 8800GTS comfortably. But sorry, I cannot provide you with a blueprint of the case.

The rear 120mm fan included in CW02 is one of the best on the market in terms of airflow and quietness, just be sure that it is mounted to exhaust air out of the case and you should be fine using a Q6600 with a high end CPU cooler. The CW02 was designed to cool as well (and maybe even better) than normal mid tower cases.

Tony Ou

SilverStone Technology

http://www.silverstonetek.com

Blijkbaar zou deze Case het makkelijk moet aankunnen.
Dat een HTPC niet geschikt zou zijn als behuizing voor een allround (en heavy game) systeem is natuurlijk onzin. HTPC behuizingen zijn er in allerlei soorten en maten. Ik heb een Silverstone LC10M en een LC14M staan en daarin past prima een 8800 GTS.

Testing, one, two ...

Pagina: 1