Toon posts:

[Numbers '08] Adresboek importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was erg te spreken over de video-tutorial waarin werd voorgedaan hoe je contacten uit het Adresboek makkelijk geïmporteerd kunnen worden in Numbers. Voor veel velden gaat dit ook wel: voornaam, achternaam, telefoon, adres (straat alleen wil nog niet, maar dat is niet zo erg), e-mail. De problemen beginnen als ik meerdere telefoonnummers en meerdere e-mail adressen wil importeren. Hoe moet ik de kolomnamen dan instellen? Uit de help word ik ook niet veel wijzer: 'E-mail privé' en 'E-mail werk' doen helemaal niets, net als 'mobiel', 'mobiele telefoon' of 'gsm'. Weet iemand een oplossing?

edit: zou iemand de topictitel willen wijzigen in [Numbers '08] Adresboek importeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:42 . Reden: topic titel ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel veranderd van "[Numbers '08]" naar "[Numbers '08] Adresboek importeren". Zou je misschien de volgende keer dat je de topic titel wilt laten veranderen, dit via een topic report doen? Dat valt wat meer op voor ons :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, met dank aan MacTipper (www.mactipper.com). Ik heb nu de contactpersoon in Numbers geïmporteerd, zonder vantevoren de kolomnamen in te stellen. Hij maakt nu een nieuwe tabel aan. Door nu in het menu tabel>maak alle kolommen zichtbaar te kiezen, zijn de juiste kolomnamen te vinden. In plaats van 'E-mail privé' behoor je 'privé E-mail' te typen en ook privéadres zorgt voor alleen de straat. Ik hoop dat dit helpt, voor wie met het zelfde probleem zit.