Toon posts:

Keyboard delay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Situatie:
- Windows XP, SP2 (EN)
- FireFox
- Dell XPS M1710 (=laptop / notebook!)

Ik heb de laatste tijd verschrikkelijk veel last van een 'keyboard delay'. Daarmee bedoel ik dus dat de toetsen die ik indruk pas 5 seconden later op het scherm komen, en dan heel snel na elkaar. (Hij wacht dus eerst met registeren terwijl ik m'n keys indruk, en na een paar seconden komt plots heel de zin er heel snel op).

Ik wou een system restore doen, maar blijkbaar zijn deze om de een of andere duisstere reden onlangs gewist, dus dat is geen optie meer.

Google heb ik al afgezocht, maar ik kom telkens uit bij topics op forums van games waarbij de delay's altijd applicatie-specifiek zijn.

Ik heb ook eens alle processen gekilled en ze een voor een terug opgezet totdat m'n keyboard weer laggede, maar daar was geen beginnen aan aangezien hij dan weer leek te werken, maar eigenlijk al lang niet meer werkte (de delays zijn ook random, dus het valt moeilijk te zeggen).

Wat ik ook net merk, is dat elke keer dat de delay plaatsvind, de smileys onderaan deze pagina ook vertragen. Het probleem moet dus echt ergens zijn met een of ander process dat geheugen opslorpt of zo? (Even snel: het probleem ligt niet aan firefox, want ik krijg het evengoed in msn of notepad). In mijn processen lijst staan er maar een paar processen met een 'high priority', maar deze zijn blijkbaar hetzelfde als op eendert welke andere XP.

Als ik opstart in 'diagnostische mode' (of gewoon veilige modus), heb ik het probleem niet.

Ik denk dat dat alles is wat ik er over kan zeggen... Alle suggesties zijn welkom :). Brainstorm er op los? (Al hoop ik dat dit een makkelijk op te lossen probleem is).

Groeten,
Dauntless

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Hoelang heb je er last van? Is dit na aanleiding van een aankoop of installatie van een update of specifieke software?

En het toetsenbord even aansluiten op een andere pc, dan kunnen we uitsluiten dat het om het keyboard gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:10:
Hey iedereen,

Situatie:
- Windows XP, SP2 (EN)
- FireFox
- Dell XPS M1710

Ik heb de laatste tijd verschrikkelijk veel last van een 'keyboard delay'. Daarmee bedoel ik dus dat de toetsen die ik indruk pas 5 seconden later op het scherm komen, en dan heel snel na elkaar. (Hij wacht dus eerst met registeren terwijl ik m'n keys indruk, en na een paar seconden komt plots heel de zin er heel snel op).

Ik wou een system restore doen, maar blijkbaar zijn deze om de een of andere duisstere reden onlangs gewist, dus dat is geen optie meer.

Google heb ik al afgezocht, maar ik kom telkens uit bij topics op forums van games waarbij de delay's altijd applicatie-specifiek zijn.

Ik heb ook eens alle processen gekilled en ze een voor een terug opgezet totdat m'n keyboard weer laggede, maar daar was geen beginnen aan aangezien hij dan weer leek te werken, maar eigenlijk al lang niet meer werkte (de delays zijn ook random, dus het valt moeilijk te zeggen).

Wat ik ook net merk, is dat elke keer dat de delay plaatsvind, de smileys onderaan deze pagina ook vertragen. Het probleem moet dus echt ergens zijn met een of ander process dat geheugen opslorpt of zo? (Even snel: het probleem ligt niet aan firefox, want ik krijg het evengoed in msn of notepad). In mijn processen lijst staan er maar een paar processen met een 'high priority', maar deze zijn blijkbaar hetzelfde als op eendert welke andere XP.

Als ik opstart in 'diagnostische mode' (of gewoon veilige modus), heb ik het probleem niet.

Ik denk dat dat alles is wat ik er over kan zeggen... Alle suggesties zijn welkom :). Brainstorm er op los? (Al hoop ik dat dit een makkelijk op te lossen probleem is).

Groeten,
Dauntless
Heb je al gekeken of je spyware / spam / virus op je laptop heb? (keylog)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Draadloos of wired tobo?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Keyboard aansluiten op andere pc zal moeilijk gaan, de Dell XPS is een laptop :).

De lag kwam er niet naar aanleiding van bepaalde hardware / software (toch niet dat ik weet).

Ik heb ook op virussen / spyware gescand.

//EDIT
'k Heb even m'n begin post aangepast, nu staat er duidelijk bij dat het een laptop/notebook is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:27:
Keyboard aansluiten op andere pc zal moeilijk gaan, de Dell XPS is een laptop :).

De lag kwam er niet naar aanleiding van bepaalde hardware / software (toch niet dat ik weet).

Ik heb ook op virussen / spyware gescand.

//EDIT
'k Heb even m'n begin post aangepast, nu staat er duidelijk bij dat het een laptop/notebook is.
Toevallig geen taken lopen bij je "geplande taken"??
Of download software zoals limewire / emule etc....??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen taken lopen, geen download software.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 16:10
- Dell XPS M1710 (=laptop / notebook!)
Scherp :+.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het een notebook/laptop was, heb ik er na m'n 2de bericht pas bijgezet.

Verwijderd

Kan je hier een lijst van je processen neerzetten?

Verwijderd

zow :S...kun je je pc niet een keer in veilige modus opstarten kijken of de keyboard lag dan ook aanwezig is?

Verwijderd

Ik zie dat je een draadloze verbinding heb, toevallig van Broadcom??

Tussendoor heb ik iets gevonden als je de proces CTFMON.exe uitschakelt en dan controleert of
je "keyboard delay" weg is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet meteen waar ik dat kon opzoeken, maar de naam broadcom komt me bekend voor en er staan ook drivers in C:/Program Files/Broadcom... Dus het lijkt me van wel :).

Vertel, vertel, wat is er mis mee ? :)

Verwijderd

Topicstarter
CTFMON uitschakelen werkt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:17:
Ik wist niet meteen waar ik dat kon opzoeken, maar de naam broadcom komt me bekend voor en er staan ook drivers in C:/Program Files/Broadcom... Dus het lijkt me van wel :).

Vertel, vertel, wat is er mis mee ? :)
Ik zie dat je XP hebt, in Vista heb ik daar problemen mee gehad.

Vertraging o.a na een windows update was mijn probleem voorbij..

Verwijderd

Als ik iets moest kiezen om uit te schakelen in je lijst van processen was het PunkBuster.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:11:
[...]

zow :S...kun je je pc niet een keer in veilige modus opstarten kijken of de keyboard lag dan ook aanwezig is?
Heb ik gedaan, zie eerste post.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
jij ziet niet dat het topic is ge-edit, maar dat stond er dus niet toen ik het postte ;)

Het is dus zeker weten een proces of geheugen write wat de delay veroorzaakt. Je zou een perfmon kunnen draaien op al je processen en kijken welk proces er spiked op het moment dat jij het probleem ervaart.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gegoogeled naar dergelijk programma, maar ik kan er niet meteen een vinden... Een tip ?
//EDIT
Ok, blijkbaar is het dus een standaard windows prog, maar ik begrijp niet helemaal hoe je daar mee moet werken... Kan iemand me een paar sleutel woorden geven?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n laptop geformateerd. Case closed ;).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Let dus even op de software die je installeert, want een van de onderdelen veroorzaakte dit probleem ;)

Pagina: 1