Puzzel: Internet op Ad Hoc Wifi netwerk via Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ola,

Wie weet de oplossing? Ik heb me gek gezocht overal, maar kan het antwoord niet vinden.

Ik moet een netwerk maken met drie pc's zonder router. De pc draaien XP Professional en hebben alledrie Wifi. Op 1 pc zit Internet, via een bluetooth verbinding met een telefoon (WM2005 erop). Ik zit als consultant bij een bank waar geen internet is, vandaar.

Nu wil ik die Bluetooth verbinding delen, maar dát lukt me niet. Het vreemde is dat de Bluetooth verbinding als gateway 192.168.0.1 heeft, en de ethernet adapter hiervan 192.168.0.102. Als ik dan een Ad Hoc netwerkje maak, dán valt opeens de Bluetooth Internet verbinding weg. Ook als ik 10.0.0.* adressen enzo maak op het Ad Hoc netwerk. Ook bij een automatisch adres verkrijgen treedt het probleem op. Kan het zijn dat er op het 192.168.0.1 adres iets botst? Ook met Internet Connection Sharing voor Windows zegt ie dat het IP van de Wifi-Ethernet kaart op 192.168.0.1 móet staan, maar dit zit dan toch op hetzelfde adres als het IP adres van de Bluetooth Ethernet kaart?
Heeft het maken van een bridge zin? Hier heb ik nog nooit mee gewerkt...een pluim voor degene met het antwoord, en eeuwige dank van iedereen hier!

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Is mijn stuk tekst misschien niet duidelijk genoeg? Ik begrijp dat het een lap tekst is, maar als je het kort houdt zijn er altijd mensen die vragen welk systeem? geef eens wat meer info etc? wat heb je eerst zelf geprobeerd?...:)

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen