Toon posts:

Logitech Z5500. Geluid valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de logitech Z5500 speakset gekocht maar heb hier wat problemen mee.

Het probleem:
Als ik mijn geluid een tijd aan heb staan (5-10 minuten) begint de set te storen (geluid aan en uit) en na minder dan een minuut is het geluid helemaal weg. Ook komen er op het displaytje zwarte blokjes, telkens weer op een andere plaats. Als ik de speakerset op de achterkant van de basbox uit zet en na een tijdje weer aanzet doet hij het opeens weer voor even, maar dan begint het weer van voor af aan. Het lijkt zelfs wel dat hoe langer ik de set uit heb staan, hoe langer hij het daarna ook weer doet.

Eerst dacht ik dat het aan de speakerset lag maar nadat ik hem heb omgeruild voor een nieuwe, en weer het zelfde probleem kreeg, besefde ik dat hij niet aan de set lag maar aan iets anders. wat weet ik ook niet.

Ik heb al veel op internet gezocht naar een oplossing maar volgens mij is het geen bekent probleem. Op de onderkant van de boxen staat: PID: R710. het gaat hier dus ook niet om de set met het plopjesprobleem.

Alvast bedankt.

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
staan er andere bluetooth, infrarood, of draadloze dingen dichtbij. Ik had het met een andere speakerset van logitech, en na het verplaatsen van m'n WIFI Router was alles weer goed...

Twitter Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nee, dit was het probleem niet. heb het zelfs al in andere kamers geprobeerd en op 3 verschillende apparaten getest, waaronder een dvd speler.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Was de Z5500 met draadloze achterspeakers, of heeft alleen de Z5450 dat?

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 13:35
z5500 heb draadjes

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dit nu me 2de setje was heb ik hem nu nog een keer terug gedaan, maar nu om het daar te laten testen. Ik heb gisteren bericht gehad dat ze daar precies hetzelfde probleem hadden.

Het rare is alleen dat dit nu al het 2de setje is met hetzelfde probleem maar ik nog niemand heb gehoort over het probleem, tenminste die het probleem niet konden oplossen.

Ze gaan nu kijken of ik nog een 3de keer hetzelfde setje krijg of ik mijn geld terug krijg.

Als meer mensen hier last van hebben hoor ik het graag. ook met eventuele oplossingen.

Verwijderd

De oplossing voor dit probleem is erg eenvoudig.
De SoundTouch Control Center heeft last van een overhittingsprobleem.
Even blazen in de ventilatieruimte achteraan de SoundTouch Control Center
verhelpt het probleem voor even.

Ik heb het kunnen oplossen met een eenvoudige omwisseling bij de leverancier.
De speakerset was reeds wallmounted, enkel de SoundTouch Control Center omwisselen
bleek echter geen probleem.

Ik had een PID R710 SoundTouch Control Center met een 2.0.9 firmware (kan je vinden
als je in StandBy modus voor even de "input" en "settings" buttons tegelijk inhoudt.)

Voor gelijkaardige ervaringen kan je ook eens een kijkje nemen op het Logitech forum:

http://forums.logitech.co..._speakers&message.id=4783

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds niks van die winkel gehoord maar zal ze morgen eens bellen. want het lijkt erop dat er een productiefout is geweest bij logitech. alle setjes rond een PID van 708 tot 714 lijkt het control center niet goed van te werken.

Bedankt Fifafunk, voor de informatie

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Mijn ervaring met deze set was idd het plopjes probleem. Ik heb toen met veel zeuren bij logitech een nieuwe set toegestuurd gekregen. Deze kreeg ook last van DIT probleem. Het geluid bleef alsmaar uitvallen als ik hem instelde op 6ch direct channel. Als ik hem dan weer op instelde op OPTISCH viel het geluid nooit uit. Ik heb nu deze set weer terug gestuurt naar logitech. Ze zijn er nu mee bezig en nu zit ik dus hier met een tijdelijke set de x-540, :(

[ Voor 3% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-08-2007 23:16 ]

Pagina: 1