Hallo Tweakers,
Ik heb hier een probleem met het SMTP delivery process van onze SBS2003 SP2 server
Even ter informatie.
Deze server heeft altijd gewerkt dus ook exchange zowel via VPN + oulook als OWA. Echter kregen we eerst problemen met OWA (sommige users konden wel in de webmail, andere niet hij bleef dan hangen bij het laden Volgens mij een authenticatie probleem)
Maar....
Om dit probleem om te lossen heeft een collega exchange opnieuw geinstalleerd, maar nu hebben we nog een probleem erbij de mail komt niet meer terrecht in de mailbox van de users.
Probleem. Zodra we een mail sturen gebeurt het volgende:
Via de pop3 connector halen we de mail op van de provider. (dit gaat goed)
De mail komt binnen in de "incoming mail" map op de program files\sbs\network\pop3\
Deze word automatisch verplaatst... Maar we weten niet waarna toe.
Hij komt niet aan in de pickup map. (dit zou dus moeten)
niet in de Badmail,
niet in de Queue
niet in de failed mail folder....
De mail word ook niet terug gestuurd ?
Intern mailen + naar buiten mailen gaat goed.
wat heb ik al geprobeerd:
kownledge base 885685 doorlopen. op pagina 7 staat: copy the mail in folder incoming and paste it into the pickup
Dit heb ik gedaan maar geen goed resultaat. De mail komt steeds niet aan.
En dan loop ik vast. Heb geprobeerd om nog mee knowledge bases te vinden maar helaas....
komt iemand dit bekend voor? of weet iemand waar ik moet gaan zoeken?
Ik hoor graag van jullie
Vast bedankt!
Pimsel
Ik heb hier een probleem met het SMTP delivery process van onze SBS2003 SP2 server
Even ter informatie.
Deze server heeft altijd gewerkt dus ook exchange zowel via VPN + oulook als OWA. Echter kregen we eerst problemen met OWA (sommige users konden wel in de webmail, andere niet hij bleef dan hangen bij het laden Volgens mij een authenticatie probleem)
Maar....
Om dit probleem om te lossen heeft een collega exchange opnieuw geinstalleerd, maar nu hebben we nog een probleem erbij de mail komt niet meer terrecht in de mailbox van de users.
Probleem. Zodra we een mail sturen gebeurt het volgende:
Via de pop3 connector halen we de mail op van de provider. (dit gaat goed)
De mail komt binnen in de "incoming mail" map op de program files\sbs\network\pop3\
Deze word automatisch verplaatst... Maar we weten niet waarna toe.
Hij komt niet aan in de pickup map. (dit zou dus moeten)
niet in de Badmail,
niet in de Queue
niet in de failed mail folder....
De mail word ook niet terug gestuurd ?
Intern mailen + naar buiten mailen gaat goed.
wat heb ik al geprobeerd:
kownledge base 885685 doorlopen. op pagina 7 staat: copy the mail in folder incoming and paste it into the pickup
Dit heb ik gedaan maar geen goed resultaat. De mail komt steeds niet aan.
En dan loop ik vast. Heb geprobeerd om nog mee knowledge bases te vinden maar helaas....
komt iemand dit bekend voor? of weet iemand waar ik moet gaan zoeken?
Ik hoor graag van jullie
Vast bedankt!
Pimsel