[Asus HD2600XT DDR4 PCI-E] Problemen met drivers

Pagina: 1
Acties:

• Mango84
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe videokaart. Een Asus HD2600XT DRR4 PCI-E, nu ik hiervan de drivers geinstalleerd had die erbij zaten raakte mijn computer overstuur. Driver kon niet geinstalleerd worden, want ik had al een versie van catalyst. Mijn monitor ging niet meer aan en daarom heb ik mijn computer geformatteerd. Alles netjes geinstalleerd en de nieuwe drivers van catalyst geinstalleerd. (7.8) Nu kreeg ik weer problemen, mijn linker monitor ging niet aan en het beeld stond op 640-480 en mocht niet omhoog. Heb ik weer alles eraf gegooid en de drivers van de cd geprobeerd. Dit werkte wel, totdat ik vandaag opnieuw de computer opstart en alles weer mooi in 640-480 te zien krijg.

Als ik catalyst opstart krijg ik de volgende melding: Unhandled exception has occurred in your application. If you click Continue, the application will ignore this error and attempt to continue. If you click Quit, the application will close immediately. Parameter is not valid.

Ik kan details kiezen, maar dan krijg ik een waslijst van gegevens die mij niet zoveel zeggen. Ik weet ook niet of het op prijs gesteld wordt als ik deze hier post.

Mijn systeem verder:
Windows XP Professional (Zover geupdate als kan)
A8n-sli moederbord
512mb geheugen
2 CRT monitoren

Verder geen idee wat nog te vermelden valt. Ik typ dit bericht in mijn schermpje van 640 bij 480. Ik hoop dus dat jullie mij spoedig kunnen helpen.

Mvg
Mango84

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Hier hetzelfde probleem. Ik heb mijn HD2400Pro net vervangen met een HD2600XT maar krijg de drivers niet geïnstalleerd. Wat ik gedaan heb:
  • Bij apparaatbeheer VGA-adapter ge-uninstalled, Ati Catalyst dingen bij software eruit gegooid
  • Herstart, laatste drivers installeren --> melding dat ik geen 2600XT heb
  • Nog eens alles schoonvegen, herstart, drivers van CD --> melding dat ik geen 2600XT heb
  • Handmatig driver kiezen HD2600XT --> directe reboot
Ook ik heb een A8N-SLI met XP-Pro. Ben je er al uit wat het probleem is/kan zijn.
Edit: Handmatig driver van cd gepakt. .inf bestandje. Probleem opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door TeXiCiTy op 17-01-2008 21:38 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
dan lijkt het erop dat asus niet zulk goed materiaal heeft geleverd. Ook hier een asus EAH2400Pro, net een week oud waar ik met drivers loopt te kloten.
De meegelverde drivers van asus werken op zich goed, alleen zodra ik een film(pje) op de pc start gaat het scherm eerst op zwart, om dan weer normaal beeld te geven. De film stoppen, eerst weer zwart en dan pas normaal. Ook soms wel wat andere storing bij het starten.

De omega drivers werken op zich perfect, en hebben hier geen last van. Alleen zodra je een film start op de tv-out dan schakelt mijn monitor terug naar de maximale resolution van die tv-out en dat is 1024x768 (pc is 1080x1024)

Nog nooit eerder gehad. Tijdens het "klooien met verschillende drivers" ook wel wat van die rare meldingen tegenkomen zoals cannot find graphics card etc.

signature