Toon posts:

Final Fantasy VII, mijn verhaal.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oké.

Na al die tijd proberen, zwoegen en zweten, moet ik toch uiteindelijk iets vragen... afgelopen week heb ik een Final Fantasy VII gekocht, van een kennis van een vriend van me. Ik helemaal blij dat ik ein-de-lijk FFVII kan spelen, supposedly the best FF game, right? Dus ik duw die cd in het gezicht van die gemodde Playstation, en zet 'm aan. Disk failure. Nou ja, misschien een stofje? Dat gebeurde wel vaker op de PSX.. Dus ik pak de disk eruit, maak deze schoon, en zie de meest grote kras die ik ooit op een game had gezien (ik had het wel gecheckt vantevoren, blijkbaar niet goed genoeg..). Ik bel pissig die kennis, krijg geld terug, en toen zat ik zonder FFVII (mocht wel de disks houden). Aangezien ik absoluut geen geld te makken heb op het moment kon ik niet een ''nieuwe'' op marktplaats kopen, dus aangezien ik nu het origineel in mijn bezit heb dacht ik maar gewoon het spel te downloaden! Nooit gedaan, en omg wat is dat een kutwerk :P. Eerst krijg ik een NTSC waar wel PAL bij stond, brand deze 6x (ach het zijn maar cd's :P), en krijg iedere keer een vastlopend, glitched PSX scherm. Vervolgens vind ik een PAL versie, dus ik was helemaal blij toen ik deze werkende kreeg op mijn PSX, en begon meteen te spelen.. maar op een gegeven moment (ook al erg laat, pas bij het opblazen van Sector 7 =.=) viel het me op dat ik eigenlijk wel geluid moest hebben bij FMV's ook al is het spel zo oud.. yeah, I know.

Bij ieder gedeelte heb ik geluid, bij de intro hoorde ik alleen het synthesizer geluidje.. gewoon alle SFX geluiden zitten er niet in bij FMV's, maar dus wel bij battles en alle andere dingen. Als ik zoek op google krijg ik ePSXe troubleshooting, en niets over PSX problemen zelf. Hoe los ik dit op! |:(

Het spijt me dat ik het aan jullie moet vragen, met de vele vervelende vragen die jullie vast hier zullen krijgen constant, maar ik ben echt compleet radeloos en desperate to play.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
je zegt dat je je geld terug hebt gekregen en de cd's mocht houden en dat je nu een legale kopie hebt en dat het rechtmatig is om het spel te downloaden?

:/

Verwijderd

Net zo makkelijk.. download de PC versie en klaar _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:27:
Oké.

Na al die tijd proberen, zwoegen en zweten, moet ik toch uiteindelijk iets vragen... afgelopen week heb ik een Final Fantasy VII gekocht, van een kennis van een vriend van me. Ik helemaal blij dat ik ein-de-lijk FFVII kan spelen, supposedly the best FF game, right? Dus ik duw die cd in het gezicht van die gemodde Playstation, en zet 'm aan. Disk failure. Nou ja, misschien een stofje? Dat gebeurde wel vaker op de PSX.. Dus ik pak de disk eruit, maak deze schoon, en zie de meest grote kras die ik ooit op een game had gezien (ik had het wel gecheckt vantevoren, blijkbaar niet goed genoeg..). Ik bel pissig die kennis, krijg geld terug, en toen zat ik zonder FFVII (mocht wel de disks houden). Aangezien ik absoluut geen geld te makken heb op het moment kon ik niet een ''nieuwe'' op marktplaats kopen, dus aangezien ik nu het origineel in mijn bezit heb dacht ik maar gewoon het spel te downloaden! Nooit gedaan, en omg wat is dat een kutwerk :P. Eerst krijg ik een NTSC waar wel PAL bij stond, brand deze 6x (ach het zijn maar cd's :P), en krijg iedere keer een vastlopend, glitched PSX scherm. Vervolgens vind ik een PAL versie, dus ik was helemaal blij toen ik deze werkende kreeg op mijn PSX, en begon meteen te spelen.. maar op een gegeven moment (ook al erg laat, pas bij het opblazen van Sector 7 =.=) viel het me op dat ik eigenlijk wel geluid moest hebben bij FMV's ook al is het spel zo oud.. yeah, I know.

Bij ieder gedeelte heb ik geluid, bij de intro hoorde ik alleen het synthesizer geluidje.. gewoon alle SFX geluiden zitten er niet in bij FMV's, maar dus wel bij battles en alle andere dingen. Als ik zoek op google krijg ik ePSXe troubleshooting, en niets over PSX problemen zelf. Hoe los ik dit op! |:(

Het spijt me dat ik het aan jullie moet vragen, met de vele vervelende vragen die jullie vast hier zullen krijgen constant, maar ik ben echt compleet radeloos en desperate to play.
FF7 is idd the best of the best!
Maar qua geluid is het vreemd, heb je hem al geprobeerd te emuleren op je pc en gekeken of het geluid het daar wel doet.
Want echt veel oorzaken kunnen het niet zijn.
Je mod chip zorgt voorproblemen.
De Ps heeft zijn langste tijd gehad.
Je kabel zit er niet goed in of is brak.
De cd's zijn niet meer zoals het hoort.

Probeer hem eens te emuleren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:27:
Oké.

Tja die risco heb je met gedownloade versie van FFVII. (geripte / aangepast etc...)

Heb je al geprobeerd om een kopie te maken van de origele versie van FFVII. Het afspelen op de PSX lukt dan wel niet, misschien kopieren ervan?

Heb je toch een reserve kopie gemaakt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Heb je niet toevallig een gestripte versie gedownload die geen geluid heeft?

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:00
Mja,

Wellicht dat je zodra je een kopie maakt van de originele cd met kras dat het wel lukt. Als je cdbrander in je pc een betere foutcorrectie heeft dan je PSX, dan heb je misschien geluk en kun je met de kopie wel spelen.

Succes in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Met de emulator heb ik wel het geluid, dus de file zou in principe goed moeten zijn toch? De cd zelf branden lukt niet, had ik al gedaan, vergeten erbij te zeggen.. kaait net zo hard vast als de originele cd..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of het spel gewoon kopen, of op een ongemodde/ongesloopte/uberhaupt goed werkende PSX afspelen, wij gaan hier niet voor jou oplossen dat jij ondeuglijke waar hebt en meent het recht te hebben een gekopieerd spel te spelen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.