Toon posts:

Orange Livebox in Bridgemode, Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn Livebox in Bridgemode zetten.
Heb gegoogled en snap helmaal niet wat er op die fora staat.
Kan iemand mij helpen?

Ik heb op mijn PC al een firewall draaien. En dan is die router toch niet meer nodig?
Ik kan makkelijk poorten openen via mij firewall als dat nodig mocht zijn. De livebox vind ik te omslachtig werken. En hij onthoudt de instellingen niet als alles spontaan vastloopt. Dus voor mij liever een software-firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Iemand stuurde mij dit toe dat ik moest intypen, maar dat ging fout.
Of iets opmijn pc liep vast, of mijn livebox werd raar, want na resette van livebox wilde hij nog geen verbinfing maken. kreeg steeds, "limited or no connection" vanaf mijn pc.
Dat is plotseling hersteld, dat weer wel. Maar weet niet hoe.

Wat is er mis met deze commandos?

root 1234 dhcpserver stop .. dhcp stop mer0 bridge bridge delete group eth0 mer0 -o eth0 bridge enable exit exit

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De LiveBox is niet bedoeld voor Bridgen, en omdat Orange van tijd tot tijd de firmware automatisch update worden ook de settings aangepast. Het zal waarschijnlijk zelfs geblokkeerd zijn.

Anyway, je redenen om de LiveBox op bridge te zetten zijn niet erg valide. Lekker laten routeren, dan kan je eventueel ook meer PCs aansluiten. Als je telefonie erbij hebt, dan moet het ding routeren om te kunnen functioneren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niemand?
Als niemand antwoordt zou je eens stil kunnen staan bij de vraag of je wel je vraag op de juiste manier op de juiste plek neerzet.

Als je voldaan had aan de eisen die we op GoT stellen aan zelfwerkzaamheid (met name het zoeken naar eerdere topics over je vraag) was het opgevallen dat in dit subforum geen open topics zichtbaar zijn, en dat de open topics elders zitten. Dan had een lampje moeten gaan branden. Kijk eens in de hoofdgroep Netwerken. En als je daar kijkt, pas een topic openen als je zeker weet dat er geen eerdere topics over geweest zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.