Toon posts:

[HTPC] keyboard/muis/vga signalen remote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik heb hier een HTPC machine (nog niet, maar dat komt wel goed), en deze machine komt in een kamer achter de woonkamer te staan met een monitor en toetsenbord. Deze pc kan gebruikt worden als multimediamachine (video's bewerken, I-Tunes, LP's (langspeelplaten) opnemen etc.

MAAR... deze pc wil ik ook inzetten om op de tv in de woonkamer te kunnen aansluiten (Plasma 106cm). De muur ertussen is nogal dik, maar de kamer erachter is niet afgesloten. Mijn gedachte is dat een Bluetooth draadloos keyboard (met trackball ingebouwd) wel handig zou zijn. Wat nog rest is om het VGA signaal te koppelen, zodat de persoon in kwestie gewoon op de bank kan emailen en internetten. De pc hoeft niet gelijktijdig gebruikt te worden door iemand die achter dat ding zit, maar ik vind het overbodig om 2 machines neer te zetten.

Vraag: hoe kan ik het beste dat VGA signaal (en misschien ook een 2,4 Ghz keyboard signaal / IR signaal voor MCE remote) koppelen? Het liefst draadloos, maar evt is bedraad mogelijk. Ik ben dan wel bang dat ik geen echte VGA kabel door de muur kan duwen. Waarschijnlijk moet ik met wat omwegen via de kruipkelder wat kabels leggen, en dat komt de VGA kwaliteit niet echt ten goede.

Uiteraard het forum al afgesnuffeld, nagedacht over Marmitek oplossingen etc, maar ik ben er geheel niet zeker van dat ik op de juiste weg zit. Hebben jullie goede suggesties voor een magnifiek stukje (betaalbare) techniek wat ertussen kan? Of hebben jullie andere suggesties? Thanks voor jullie hulp!