Ik zie zeer veel mensen met een raam in de case. Dit wil ik ook maar ik zit nog met een punt wat mij tegenhoud. Volgens mij zijn de pc kasten niet voor niks van metaal en dient het metaal onder andere om electrische en magnetische velden buiten je kast te houden.
Verwijderd
je kunt ook in amerika een case kopen die van plexiglas is (helemaal)
dat maakt echt nix uit sommige hebben alles op een tafel liggen en zelfs sommige mensen hebben de computer in een kartonnen doos
dat maakt echt nix uit sommige hebben alles op een tafel liggen en zelfs sommige mensen hebben de computer in een kartonnen doos
Ik vond het ook al zo vaag, maar ik wil gewoon ff zekerheid. Ik w8 nog op wat meer replies. Bedankt!
Hier is nog een relpy:
Maakt niks uit
Maakt niks uit
-
Nergens last van... alles werkt perfect!
Verwijderd
ik heb ook nergens last van. Het maakt geen r**t uit. gebruik de search maar eens, want er is al eens eerder een topic hierover geweest.
kasten worden van metaal gemaakt gewoon om de kosten te drukken anders waren alle kasten al lang van aliminium
plexiglas is ook duur en lastig te bewerken
en aparaten waar electrische straling uitkomt word gewoon al meteen afgeschermt
plexiglas is ook duur en lastig te bewerken
en aparaten waar electrische straling uitkomt word gewoon al meteen afgeschermt
Lennox, gewoon een stuk plexi- of acrylglas kopen bij een dhz-zaak (Praxis/Formido/etc.). En dan nog raamrubber (vaak ook bij autohandels e.d.).
Dan heppie dus een raampje.
Dan heppie dus een raampje.
Ik heb 't ook.. ding staat naast m'n benen... krijg de laatste tijd wel af en toe jeuk en uitslag op m'n kuiten.... misschien dat het daar wel door komt
Verwijderd
Auto
denk daar maar aan.
Als de bliksem erin slaat heb je de lantaarnpaal. En er zitten gaten in.
denk daar maar aan.
Als de bliksem erin slaat heb je de lantaarnpaal. En er zitten gaten in.
Dat de kast van metaal is heeft wel degelijk met EMC (ElektroMagnetische Compatibiliteit) te maken. Als je er een gat in zaagt, zul je er echter niet zoveel van merken, omdat je pc-kamertje nou niet echt een EM zware omgeving is. Maar stel even dat je je PC naast een FM zender(babyfoon of zendmast, 100Mhz) zet, kan het je systeem wel beînvloeden! En natuurlijk zijn er ook dingen die door je PC kunnen worden beïnvloed (zullen er niet veel zijn).
De eerder gegeven reply dat je kast van metaal is vanwege een economisch verschil is natuurlijk onzin. Het goedkoopste zou natuurlijk zijn om de kast gewoon van plastic te maken (spuitgieten ofzo). En als je je frontje eraf haalt, zie je dat er achter het front ook weer metaal zit, allemaal om maar af te schermen (indien nodig). Da's echt niet kostenbesparend ofzo. En waarom zouden ze van aluminium gemaakt moeten worden?
Zo, het was weer een heel relaas...
De eerder gegeven reply dat je kast van metaal is vanwege een economisch verschil is natuurlijk onzin. Het goedkoopste zou natuurlijk zijn om de kast gewoon van plastic te maken (spuitgieten ofzo). En als je je frontje eraf haalt, zie je dat er achter het front ook weer metaal zit, allemaal om maar af te schermen (indien nodig). Da's echt niet kostenbesparend ofzo. En waarom zouden ze van aluminium gemaakt moeten worden?
Zo, het was weer een heel relaas...
Verwijderd
En laten we niet vergeten dat die kast er ook is om de storing die je PC verooraakt tegen te houden, daarom werken die goedkope radio-kaartjes IN je PC zo slecht
Pagina: 1