Toon posts:

Goede HDD wil niet booten met slechte HDD aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net terug van vakantie .. dus je wilt je mail wel even checken. Je start je PC op, opent het mail programma, download alle mail en dan stopt je PC er opeens mee ..
Dus ik de HDD checken op fouten, want hij was al eerder kapot geweest. Met de HUTIL utility van Samsung getest en idd allemaal ECC Errors.

Maar de Windows XP op de goede HDD die het prima doet wil prima opstarten als de kapotte HDD niet is aangesloten. Echter als ik de kapotte HDD aansluit, wil de goede HDD niet meer opstarten. Raar, want volgens mij heeft de slave toch helemaal niet te maken met het booten van de master HDD?

Dus ik kan de data niet meer redden van mn kapotte HDD. Iemand suggesties oid? Het enige wat ik wil redden is de mail ...

Verwijderd

Ik heb dat ook, kortsluiting :s, die data kan je niet meer redden lijkt me.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Zet de slechte hdd op een apart ide kanaal?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Antwoord is heel simpel; leen van iemand zo'n externe behuizing met USB-aansluiting.

Of je koopt er een, je maakt een back up, en je zet de case op Marktplaats voor 5 euro minder.

Verwijderd

Topicstarter
neanderthaler schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:42:
Antwoord is heel simpel; leen van iemand zo'n externe behuizing met USB-aansluiting.

Of je koopt er een, je maakt een back up, en je zet de case op Marktplaats voor 5 euro minder.
ga ik proberen! thnx

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb zo'n ding gekocht, weliswaar een 2.5" HDD, maar hij past gewoon op de 3.5" HDD. Alleen de HDD geeft geen kick .. ik vrees dat mijn data nu echt weg is .. iemand nog suggesties??

Verwijderd

neanderthaler schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:42:

dus hij is niet meer te redden als s-ata hdd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:26:
[...]

dus hij is niet meer te redden als s-ata hdd?
volgens mij niet .. zou ie wel als een andere hdd te redden zijn als ik jou begrijp??

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:33:
hmm, heb zo'n ding gekocht, weliswaar een 2.5" HDD, maar hij past gewoon op de 3.5" HDD. Alleen de HDD geeft geen kick .. ik vrees dat mijn data nu echt weg is .. iemand nog suggesties??
Dit snap ik niet helemaal. Een 2.5" HDD heeft een hele andere aansluiting dan een 3.5" HDD. Ik weet niet hoe dit bij SATA is, alleen lees ik uit je TS, dat het een IDE schijf is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

volgens mij niet .. zou ie wel als een andere hdd te redden zijn als ik jou begrijp??
met die externe omhuizing zou hij toch als usb bruikbaar zijn werd hier net gezecht??

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Een 2.5" HDD heeft een hele andere aansluiting dan een 3.5" HDD. Ik weet niet hoe dit bij SATA is, alleen lees ik uit je TS, dat het een IDE schijf is?
Het enige verschil is dat de 2.5" externe behuizing kleiner is en dat er dus geen 3.5" HDD in past. De stekkers passen prima!
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

met die externe omhuizing zou hij toch als usb bruikbaar zijn werd hier net gezecht??
Maar de HDD is blijkbaar zo kapot, dat hij met USB ook niet meer bruikbaar is ..
Pagina: 1