Mappen delen met een XP lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Als ik mappen deel via een computer binnen mijn netwerk, zorg ik altijd dat er werkgroep dezelfde naam heeft.
Dan klik ik met mijn rechtermuis knop op een map of een partitie en ga hem delen.

Nu heb ik een andere laptop van een kennis van mij waar ik wat software over en weer wil sjeesen.
Als ik zijn d partitie deel via dezelfde procedure dan krijg ik wel als ik op mijn computer op netwerkomgevingen klik zijn computer naam te zien maar krijg geen toegang.

Als ik op zijn computer klik op netwerkomgevingen zie ik mijn computer niet.

Wanneer ik bij zijn computer kijk bij de firewall, kan ik de vinkjes niet veranderen (ziet er grijs uit)
en boven aan de firewall balk staat.

"Sommige beveiligingsinstellingen worden via groepsbeleid geregeld".

Wat zou ik nu moeten doen om wel gewoon weer alles zo krijg dat ik gewoon mappen kan delen en eventueel firewall kan uit en aanzetten.

geprobeert met google en hier, maar nog niet gelukt.

thx

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

al op IP of computernaam geprobeerd? Dus niet zoeken naar zijn computer, maar gewoon het IP invoeren?

• Tuglio
Als ik start -> uitvoeren doe en daar \\Asus\ intype krijg ik te horen "Kan het netwerkpad niet vinden"

Ook niet als ik \\Asus\D doe of iets dergelijks.

Als ik zijn computer wil pingen lukt het niet als hij mij computer ping gaat dat wel, maar hij kan niet mijn mappen benaderen.

Anders deelde ik gewoon mijn schijf en dan was het probleem ook opgelost

Verwijderd

heb je via de wizard thuis netwerk opgezet??( op allbij uitvoeren. hoef geen netwerk diskette te maken)
gebruik je een crosswire cable??
zoek via netwerkbeheer naar computers in werkgroepen.
het zou gewoon moeten werken

anders in gpedit.msc even kijken of er een grouppolicy is die delen van bestanden verhinderd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:04 ]

• Tuglio
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:03:
heb je via de wizard thuis netwerk opgezet??( op allbij uitvoeren. hoef geen netwerk diskette te maken)
gebruik je een crosswire cable??
zoek via netwerkbeheer naar computers in werkgroepen.
het zou gewoon moeten werken

anders in gpedit.msc even kijken of er een grouppolicy is die delen van bestanden verhinderd
Systeem is draadloos via een router.
Netwerk inderdaad opgezet via wizard. MSHOME veranderd in WORKGROUP (dit is op beide computers zo) en een unieke computer naam ASUS gegeven.
Ik gebruik draadloos internet, dus wireproblemen is er niet. En ze zitten beide wel op internet.

Ik had inderdaad gelezen over gpedit.msc, maar weer niet wat ik daar zou moeten veranderen.
Misschien dat jij me erbij kan helpen.

Nu brand ik maar helemaal schijfjes, voor deze computer om zo de data over te zetten, maar dat is niet echt de normale manier

Verwijderd

in gpedit zou je moeten kijken bij gebruikers intellingen. als het goed is.
kan namelijk zijn dat de functie om te delen via netwerk voor de beveiliging ingeschakeld is.
kijk dan ook in via msconfig bij services of delen via netwerk wel ingeschakeld is.of te wel de service gestart is.
ik zit op dit moment op me werk, en ik kom er net achter dat de gpedit is uitgeschakeld terwijl ik vorige week nog de gpedit kon openen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:36 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43

lier

MikroTik nerd

Misschien is het eenvoudiger om (tijdelijk) een ftp servertje op te zetten !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Tuglio schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:28:
Als ik mappen deel via een computer binnen mijn netwerk, zorg ik altijd dat er werkgroep dezelfde naam heeft.
Dan klik ik met mijn rechtermuis knop op een map of een partitie en ga hem delen.

Nu heb ik een andere laptop van een kennis van mij waar ik wat software over en weer wil sjeesen.
Als ik zijn d partitie deel via dezelfde procedure dan krijg ik wel als ik op mijn computer op netwerkomgevingen klik zijn computer naam te zien maar krijg geen toegang.

Als ik op zijn computer klik op netwerkomgevingen zie ik mijn computer niet.

Wanneer ik bij zijn computer kijk bij de firewall, kan ik de vinkjes niet veranderen (ziet er grijs uit)
en boven aan de firewall balk staat.

"Sommige beveiligingsinstellingen worden via groepsbeleid geregeld".

Wat zou ik nu moeten doen om wel gewoon weer alles zo krijg dat ik gewoon mappen kan delen en eventueel firewall kan uit en aanzetten.

geprobeert met google en hier, maar nog niet gelukt.

thx
Heb je wel een account op zijn pc? Denk van niet omdat je geen toegang krijgt. Je werkt immers met workgroups, dus zal je op elke pc het account moeten hebben. Handigste is om een account met dezelfde naam en wachtwoord aan te maken.

Zorg gelijk dat je (jouw user account) full control hebt op share nivieau, dus permissions op de shared folder en eventueel als je NTFS hebt NTFS rechten, onder security.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkTemple op 15-08-2007 13:46 ]

Verwijderd

DarkTemple schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Heb je wel een account op zijn pc? Denk van niet omdat je geen toegang krijgt. Je werkt immers met workgroups, dus zal je op elke pc het account moeten hebben. Handigste is om een account met dezelfde naam en wachtwoord aan te maken.
geen account nodig op de pc.
ik doe het altijd op de simpelste manier.
pak een switch koppel de 2 pc's met 2 croswires aan de switch.
op beide pc's thuisnetwerkwizard uitvoeren.
geef 1 pc ip 172.168.1.200
en de andere 172.168.1.199
geen dns nodig.
daarna zoek ik via netwerkbeheer computers in het netwerk. en dan zie ik de mappen die ik gedeeld heb.
dit werkt voor mij altijd, en ik doe dit zo vaak want ik repareer pc's voor mijn klanten. waarbij ik soms data moet overpompen van 1 pc naar de andere

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:48:
[...]

geen account nodig op de pc.
ik doe het altijd op de simpelste manier.
pak een switch koppel de 2 pc's met 2 croswires aan de switch.
op beide pc's thuisnetwerkwizard uitvoeren.
geef 1 pc ip 172.168.1.200
en de andere 172.168.1.199
geen dns nodig.
daarna zoek ik via netwerkbeheer computers in het netwerk. en dan zie ik de mappen die ik gedeeld heb.
dit werkt voor mij altijd, en ik doe dit zo vaak want ik repareer pc's voor mijn klanten. waarbij ik soms data moet overpompen van 1 pc naar de andere
Dan gebruik je dus het guest account. Is dit misschien disabled bij deze?

Verwijderd

DarkTemple schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

Dan gebruik je dus het guest account. Is dit misschien disabled bij deze?
Ja, deze voldoet prima om data gewoon over te zetten.
zou kunne dat zijn guest is disabled LOL. helemaal niet over nagedacht eigenlijk.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Guest account idd enablen, probeer ook eens via \\IP Adres de PC te benaderen ipv \\ASUS, en neem beheerdersrechten. Het kan goed zijn dat het delen van mappen of iets op netwerkniveau niet is toegestaan (zeker laptop van de kennis zn werk?).
Pagina: 1