Als ik mappen deel via een computer binnen mijn netwerk, zorg ik altijd dat er werkgroep dezelfde naam heeft.
Dan klik ik met mijn rechtermuis knop op een map of een partitie en ga hem delen.
Nu heb ik een andere laptop van een kennis van mij waar ik wat software over en weer wil sjeesen.
Als ik zijn d partitie deel via dezelfde procedure dan krijg ik wel als ik op mijn computer op netwerkomgevingen klik zijn computer naam te zien maar krijg geen toegang.
Als ik op zijn computer klik op netwerkomgevingen zie ik mijn computer niet.
Wanneer ik bij zijn computer kijk bij de firewall, kan ik de vinkjes niet veranderen (ziet er grijs uit)
en boven aan de firewall balk staat.
"Sommige beveiligingsinstellingen worden via groepsbeleid geregeld".
Wat zou ik nu moeten doen om wel gewoon weer alles zo krijg dat ik gewoon mappen kan delen en eventueel firewall kan uit en aanzetten.
geprobeert met google en hier, maar nog niet gelukt.
thx
Dan klik ik met mijn rechtermuis knop op een map of een partitie en ga hem delen.
Nu heb ik een andere laptop van een kennis van mij waar ik wat software over en weer wil sjeesen.
Als ik zijn d partitie deel via dezelfde procedure dan krijg ik wel als ik op mijn computer op netwerkomgevingen klik zijn computer naam te zien maar krijg geen toegang.
Als ik op zijn computer klik op netwerkomgevingen zie ik mijn computer niet.
Wanneer ik bij zijn computer kijk bij de firewall, kan ik de vinkjes niet veranderen (ziet er grijs uit)
en boven aan de firewall balk staat.
"Sommige beveiligingsinstellingen worden via groepsbeleid geregeld".
Wat zou ik nu moeten doen om wel gewoon weer alles zo krijg dat ik gewoon mappen kan delen en eventueel firewall kan uit en aanzetten.
geprobeert met google en hier, maar nog niet gelukt.
thx