[België] Welke ISP?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Ik probeer uit te vinden welke internetprovider in België de meeste value for money biedt. (niet persé vanuit tweakers-perspectief, maar voor een doorsnee gebruiker.)
Ik heb zelf al wat gezocht, en kwam een heel aardig overzicht tegen bij aanbieders.be, maar daar staan ook de promocampagnes tussen wat het totaalbeeld enigszins verstoort.

Ik heb ook het idee dat het hele ISP-gebeuren in België (voornamelijk voor een buitenstaander zoals ik) een behoorlijke jungle is, vandaar dat ik eigenlijk gewoon wat meningen wil horen op basis van gebruikerservaringen en/of reputatie van de ISP, en niet op basis van een (tijdelijke) aanbieding.

Echte eisen heb ik niet aan een bepaald abbo, het moet gewoon aantrekkelijk zijn voor een doorsnee gebruiker.

Min of meer zoek ik het abbo wat je aan je familie zou aanbevelen. d:)b

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dommel.be kan ik zeer aanraden, dat pakket met 60 giga in de maand. Zit je in de beste prijs-kwaliteit.

Zeker geen Teleslet, want die beroven je waar je bij staat. Zelfde met Belgacom.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kUmbro
  • Laatst online: 25-07 09:55
Userbase heeft een mooi overzicht van de providers. Net als overstappen.be dat heeft. De huidige 2 'toppers' zijn Dommel en EDPnet. Dommel biedt 75GB@4Mbps/256kpbsaan voor €32 en EDPnet 20GB@6Mbps/640kbps voor €29. (snelheid is natuurlijk afhankelijk van afstand tot centrale). Wil je snelheid dan kan je mss ADSL2+ van EDPnet nemen: 24Mbps/1Mbps met 100GB@€39 (dezelfde prijs als ADSL Go van Belgacom 8)7 ) maar ADSL2+ is maar op weinig plaatsen beschikbaar.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 11:24
Ik ben al iets meer dan een jaar een tevreden gebruiker van Dommel. No nonsense ISP, geen "3 mp3's of photo prints per kwartaal" onzin, gewoon 4MBitb/256kbit en 75GB download volume voor 32,95 euro. En daarin zit een Giganews usenet account! Bovendien wordt downloadverkeer tussen 1u en 13u voor slechts 50% verrekend op de teller, en tellen ze enkel je download, niet je upload. Verder blokkeren ze ook geen poorten of sites of protocollen. Ideaal voor de hobbyist die thuis een server wil draaien dus, wel op een ADSL-lijn dus met dynamisch IP maar met No-IP gaat het me wel goed af.

Voor mensen die niets van PC's af weten zijn dat natuurlijk geen argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het met de klantendienst staat aangezien ik die nog nooit nodig heb gehad.

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

F.U.B.A.R schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:35:
Ik ben al iets meer dan een jaar een tevreden gebruiker van Dommel. No nonsense ISP, geen "3 mp3's of photo prints per kwartaal" onzin, gewoon 4MBitb/256kbit en 75GB download volume voor 32,95 euro. En daarin zit een Giganews usenet account! Bovendien wordt downloadverkeer tussen 1u en 13u voor slechts 50% verrekend op de teller, en tellen ze enkel je download, niet je download. Verder blokkeren ze ook geen poorten of sites of protocollen. Ideaal voor de hobbyist die thuis een server wil draaien dus, wel op een ADSL-lijn dus met dynamisch IP maar met No-IP gaat het me wel goed af.

Voor mensen die niets van PC's af weten zijn dat natuurlijk geen argumenten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het met de klantendienst staat aangezien ik die nog nooit nodig heb gehad.
Nog makkelijker is een router met buildin DynDNS :P

En upload telt niet mee ;) .

Kan je die Giganews account ergens anders gebruiken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 11:24
Snake schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:37:
[...]

Nog makkelijker is een router met buildin DynDNS :P

En upload telt niet mee ;) .

Kan je die Giganews account ergens anders gebruiken?
Geen idee, dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Verwijderd

Ikzelf ben inmiddels aan mijn 3e provider (in 4 jaar) in .be

Ik ben gestart met een Tiscali abbo. Dit was op dat moment (begin 2003) voor mij een relatief gunstige optie. Op dat moment hadden de "standaard" providers slechts 10GB dataverkeer per maand in de aanbieding en Tiscalie bood 15GB dataverkeer.
Helaas werd Tiscali overgenomen door Scarlet en daar ging vooral administratief VEEL fout.
Dusdanig fout dat ik besloot om te verkassen naar een andere provider.

Dat werd Dommel. (www.dommel.be)
Over het abonnement (snelheid, hoeveelheid dataverkeer, beschikbaarheid en de geboden faciliteiten) niets anders dan lof. Echter ook hier is de communicatie met de administratie een drama. Zolang alles goed gaat, absoluut een aanrader, maar probeer vooral niet iets gedaan te krijgen als het buiten hun standaard antwoorden valt.

Op dit moment heb ik een yabu basic plus abonnement (http://www.yabuadsl.eu/be/?mode=start&lang=nl&ref=) . Een erg stabiele en snelle verbinding (altijd maximale snelheid zowel up als down). Nadeel van yabu is dat er geen webspace bij geleverd wordt.

Ik werd laatst door Scarlet benaderd of ik daar (weer) abonnee wilde worden. Hun pakket ziet er goed uit. Snelheid is hoog, (tenminste als ze kunnen leveren wat ze beloven) echter ik heb het niet aangedurft om misschien weer in een puinhoop administratie terecht te komen

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Topicstarter
Dommel klinkt op zich veelbelovend, echter is het een vereiste dat je adsl neemt, liever heb ik zelf de keus.
Scarlet biedt wel nog toegang via een 56K modem, waardoor het imho een betere 'allrounder' is.

Verdere suggesties zijn echter nog steeds van harte welkom.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

sjunnie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:19:
Dommel klinkt op zich veelbelovend, echter is het een vereiste dat je adsl neemt, liever heb ik zelf de keus.
Scarlet biedt wel nog toegang via een 56K modem, waardoor het imho een betere 'allrounder' is.

Dommel is ADSL. Je hebt sowieso een telefoonlijn nodig ja... 6,95 discovery line bij Belgacom.

Twitter

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
sjunnie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:19:

Wat zoek je dan precies?! Ik neem toch aan dat je adsl of kabel wilt hebben (wat moet je met inbel?!). Ik ben dan wel geen belg en dus niet op de hoogte van de precieze situatie bij jullie, maar via de links in dit topic lijkt er toch voldoende keuze te zijn.

De vraag is hoeveel je uit wil geven.
Voor €15 heb je een veredelde inbelverbinding, erg traag, maar wel goedkoop
Voor €20 heb je een super budged verbinding (traag en/of weinig data)
Voor €25 heb je een budget abo (niet snel, maar wel goed te doen)
Voor €30 kan je kiezen voor een 6m/640k/20G of een 4m/256k/75G voor €33.
En voor €40 (en adsl2+ beschikbaar is) kan je een 24m/1m/100G verbinding krijgen

Dus, wat is het je waard, en wat heb je nodig? Zelf zou ik voor wat meer snelheid en wat minder GB gaan (€30/6m/640k/20G dus). Maar als je meer een downloader bent is (€33/4m/256k/75G) misschien beter.
Pagina: 1