Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Volkswagen Passat 1.9 TDI 90pk Comfortline

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb deze week deze bolide gekocht en ik rij er inmiddels ook in. Rijdt echt heerlijk, vooral na de overschakeling van mijn Mazda 323 :9

Maar ik heb even een paar vraagjes waar jullie misschien wat meer over weten.
- Ik heb van Gerard van den Broek auto's maar 1 sleutel gekregen na de aankoop. Mijn pa zei naderhand dat je er altijd twee moet krijgen; dus ik Gerard van den Broek bellen en hij vertelde mij dat ik maar naar een Volkswagen dealer moest gaan om er 1 bij te laten maken. Zelf had hij ook geen sleutel gekregen van de vorige eigenaar. Is zo'n occasion niet verplicht twee sleutels mee te geven of iets dergelijks? Anders moet ik zelf 100 euro uit gaan geven voor dit grapje..

- Ik kan 500 euro subsidie krijgen voor een roetfilter en op gratisroetfilter.nl kan ik er 1 gratis aanvragen en nog laten monteren ook. Alleen voor mijn type auto is er nog geen beschikbaar. Weet iemand meer van dit soort bedrijfjes?

- Hoe zit het met een upgrade van de chip van deze auto (geen chiptuning). Het lijkt me wel interessant om bugfixes er op deze manier uit te halen. Is misschien niet eens nodig, maar ik ben gewoon beniewd hoeveel dit ongeveer zal gaan kosten etc.

Alvast bedankt!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verkoper is niet verplicht om er 2 sleutels bij te doen. Helaas :)

Roetfilter zou ik niet aan beginnen als het nog niet verplicht is. Veel te veel storingen met die dingen.

Software upgrade: contact even een VW-dealer, die kan dat in 5 min doen.
Chiptuning kan ik je trouwens wél aanbevelen :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

Wom

Wat Timmert zegt, roetfilter bij diesels waarbij dit niet in de ontwikkeling is meegenomen wil nog wel eens voor storing zorgen. Risico zou ik niet nemen in ieder geval. Mocht je wel willen kun je deze wel via de dealer krijgen afhankelijk van welk model je hebt.

Chipupgraden wordt overigens bijna altijd standaard bij een beurt gedaan op het moment dat er een nieuwere versie is. Je kunt eventueel met VAGCOM uitlezen welke versie je hebt en dan op internet kijken welke de laatste versie is.

// en veel veilige kilometers met je nieuwe bolide toegewenst ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 15-08-2007 11:35 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 18:11
- 2de sleutel erbij doen is idd niet verplicht.

- een roetfilter is heel leuk maar het kost veel geld (moeten die dingen ook niet na een tijdje weer vervangen worden?) en het is niet eens zoveel beter voor het milieu.
zie onder andere hier:
http://dier-en-natuur.inf...goed-voor-het-milieu.html

- waarom een software upgrade als de auto goed rijdt en je er geen problemen mee hebt?
ik kan chiptuning ook wel aanraden. het kost wel wat geld maar de auto wordt duidelijk sneller, de motor moet echter wel goed onderhouden worden om motorschades te voorkomen.
als je gewoon normaal/rustig rijdt wordt de auto ook nog eens zuiniger.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

VW's worden over het algemeen afgeleverd met 3 sleutels (af fabriek).

Bij de mijne:
1 met VW logo in chroom
1 met VW logo in zwart
1 klein plastic reservesleuteltje met wel de chip erin voor de startonderbreker, deze kun je eventueel meenemen in je portemonee tijdens je vakantie voor het geval je de andere verliest

Zo ging het bij mijn Lupo 3L (dec 2000) en bij mijn vader zijn Golf TDI van later bouwjaar ook.

Echter hoeft de eerste eigenaar natuurlijk niet alle sleutels in te leveren, als de kopende partij er dan niet op let......

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer van die sleutel dan.. misschien kan ik nog proberen om de vorige eigenaar te contacteren.

Over roetfilter.. da's minder, want ik denk dat de overheid misschien moeilijk gaat doen over een tijdje. In de zin van dat belasting voor diesel auto's zonder roetfilter hoger wordt of iets anders? Of is dat stierenshit? Wat voor een storing moet ik trouwens aan denken?
Met VAGCOM ga ik denk ik niet martelen, ik ga wel even langs de dealer.

Met chiptuning hoor ik links en rechts dat het nog wel eens slecht kan zijn voor je motor. Je gaat toch 'automatisch' harder planken denk ik met meer PK's en dan slijt de bende harder. Als je normaal blijft rijden kun je het brandstof besparen. Bij Tunex is dit vrij betaalbaar. Majah....

// Thanks Wom :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tunex is dan juist weer een slechte tuner..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik al een roetfilter zou willen, en dat wil ik niet, dan zou ik hem nergens anders laten monteren dan bij een dealer. Maar dat is persoonlijk :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 20:13

Ross

Live Life

software updaten kan pas vanaf een bepaalde jaar. Als je ouder als 2000 hebt is de kans klein.

ola

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat baseer je op wat?

Die passat heeft gewoon een ECU en de software daarvan kun je prima updaten lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Tunex echt slecht? Wat dan?

Deze Passat is uit 2000, derde kwartaal.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

Wom

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:46:

www.jdengineering.nl.

Die zou ik je persoonlijk aanraden, en vele met mij :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:46:

Simpele tuning. Paar getalletjes veranderen en klaar. Door dit soort bedrijven krijgt chippen een slechte naam. Voor VW is JD idd een goede, voor Alfa Romeo is Squadra aan te raden, Volvo en Rica gaan goed samen en zo zijn er nog wel een aantal combinaties te bedenken.

Als je gaat chippen doe het dan goed. Geen goedkope chipboer nemen, en al helemaal geen powerbox.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de responses. Maar nog even over dat dieselfilter verhaal.
Da's minder, want ik denk dat de overheid misschien moeilijk gaat doen over een tijdje. In de zin van dat belasting voor diesel auto's zonder roetfilter hoger wordt of iets anders? Of is dat stierenshit? Wat voor een storing moet ik trouwens aan denken?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bekende storingen: hikken, brandende controlelampjes, hoog verbruik, geen vermogen.
Als de overheid moeilijk gaat doen kun je altijd nog zo'n ding nemen, tegen die tijd zijn ze vast ook weer verder met ontwikkelen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

rp87 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:41:
- 2de sleutel erbij doen is idd niet verplicht.

- een roetfilter is heel leuk maar het kost veel geld (moeten die dingen ook niet na een tijdje weer vervangen worden?) en het is niet eens zoveel beter voor het milieu.
zie onder andere hier:
http://dier-en-natuur.inf...goed-voor-het-milieu.html
als het goed is hoeven die dingen niet vervangen te worden. Het filteren is een katalytisch proces en het filter wordt dus niet opgebruikt noch raakt ie op den duur vol. Eigenlijk net zoals de katalysator die nu al in je auto zit.
wat overigens niet weg neemt dat ALS ie vervangen moet worden, je met een flink spaarvarken over de brug mag komen...heb ik helaas ondervonden

Dat platina (of rodium of paladium) nogal vervuild bij het verwerken is idd waar, maar dat geldt voor ontzettend veel zaken.
Verder is men helemaal niet zeker over de effectiviteit en zelfs negatieve effecten van het naplaatsen van roetfilters. Er wordt onderzoek naar gedaan door TNO (in opdracht van de Overheid).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1