Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring van Werken bij Google Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 6.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 14:03
Hallo Medetweakers,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben of al dan niet werken bij Google in Nederland op dit moment.

-Is het echt zo informeel als je zag op de show bij Opera?
-Iemand ervaring als Datacenter Technician bij Google?
-Werksfeer

Ik heb lang gezocht op dit forum maar er is weinig tot niets over te vinden.
(ik heb veel gegoogeled en ook Yahoo en Altavista gebruikt, maar de resultaten zijn dat ik erg oud nieuws vind.)
Ik wil graag weten hoe het er nu aan toe gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Gdsur5all op 15-08-2007 11:49 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

heb je al gegoogled? :+

• Gdsur5all
Ja ik heb al heel veel gegoogeled en ook Yahoo en Altavista gebruikt, maar ik kom alleen maar oude dingen tegen.
Ik ben benieuwd hoe het er nu aan toegaat.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 15:52
Gdsur5all schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:48:
Ja ik heb al heel veel gegoogeled en ook Yahoo en Altavista gebruikt, maar ik kom alleen maar oude dingen tegen.
Ik ben benieuwd hoe het er nu aan toegaat.
Ik heb er geen ervaring mee maar die vacatures als datacenter technician staat eigenlijk altijd open. blijkbaar hebben ze moeite om voldoende mensen te vinden.

Advanced sheep-counting strategies

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BrammeS schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:24:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee maar die vacatures als datacenter technician staat eigenlijk altijd open. blijkbaar hebben ze moeite om voldoende mensen te vinden.
Of ze zijn gewoon altijd op zoek naar goed mensen. Ik ken genoeg bedrijven die altijd vacatures open hebben staan. Niet omdat ze direct iemand nodig hebben, maar gewoon omdat goed personeel lastig te vinden is en je nooit weet wie toevallig op zoek is naar nieuw werk

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik verwacht niet dat je serieuze reacties krijgt op deze vraag van Google-werknemers zelf, aangezien ik zelf al tijdens de 5e ronde in de sollicitatie-procudere (ergens begin vorig jaar) nauwelijks informatie over de job zelf (lokatie, exacte werktijden, etc.) los kreeg (je zal zeker waarschijnlijk wel af en toe hier komen). Mijn vermoeden is dat werknemers een NDA moeten tekenen als ze een baan bij Google aanvaarden.

Oh ja: ze spelen veel games en soft-drinks zijn gratis. Men nam ook uitgebreid de tijd -die voor mijn sollicitatie-gesprek gereserveerd was- om te gaan lunchen. :| Was ik niet zo gecharmeerd van, kan je begrijpen wellicht... Uiteindelijk ben ik afgewezen op een "gebrek aan netwerk-kennis" [sic], maar daar was ik al niet meer rouwig om toen.

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 18-08-2007 00:41 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Gdsur5all schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:22:
...

...
Dat soort zaken hoor ik vaker. Ik hoor de laatste tijd ook vaker dat het niet meer zo relax is als vroeger, er moet immers ook echt geld verdient worden.

Volgens mij is het best moeilijk om bij Google binnen te komen, een vriend van mij heeft een keer gesoliciteerd, zonder succes. Ik ken helemaal niemand die bij Google werkt of zelfs maar iemand kent die er werkt... Het lijkt me echter wel een uitstekende werkgever (eigenlijk nergens op gebasseerd) en volgens mij staat het heel erg goed op je CV.

Gewoon een keer een brief sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Abom op 18-08-2007 02:09 ]

Verwijderd

Mij zou je niet bij google krijgen. Helemaal omdat het deel maakt van het big brother project

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38
Heb wel overwogen om er te soliciteren, maar bleek voor mij niet handig bereikbaar en vermoedd at ik ook niet voldoende gekwalificeert ben. Ik ga dit topic in de gaten houden.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 05:43

Nik

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:55:
Mij zou je niet bij google krijgen. Helemaal omdat het deel maakt van het big brother project
Leuk voor jou, maar wat een trieste opmerking. Ga buiten spelen ;( :X

Ik kan je niet opweg helpen, maar:
Zie het woordje "show". Je kan twee kanten op. Je kan laten zien dat je een gezellige club bent, of juist heel erg hard aan het werk gaan als er een camera ploeg bij je binnen staat. Formeel of informeel dus. Ik denk dan ook dat het een gedeelte "show" is. Natuurlijk is er een wat andere sfeer tijdens de opname dan in werkelijkheid. Moeilijk te zeggen, maar hou die camera maar in gedachte ;)
frickY schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:03:
Heb wel overwogen om er te soliciteren, maar bleek voor mij niet handig bereikbaar en vermoedd at ik ook niet voldoende gekwalificeert ben. Ik ga dit topic in de gaten houden.
Met zo'n houding kom je nergens aan de bak. Wil jij graag hogerop? Je tanden laten zien, zeggen dat je het kunt, maar ook eerlijk zeggen dat je nog een hoop moet leren. En dat je daar ook voor open staat. Wedden dat je dan al minimaal 1 sollicitatieronde verder komt? En niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 18-08-2007 08:05 ]

• hbokh

hbokh

proller schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:03:
[...]
Leuk voor jou, maar wat een trieste opmerking.
Dit punt kan je niet zo makkelijk weg wuiven zolang Google geen openheid van zaken geeft.
Ze hebben al een reputatie wat dit betreft. Maar als je daarmee kunt (wilt) leven, ach...
Ga buiten spelen ;( :X
Ja maar... daar hangen ook camera's... :+

On topic: Wat je je wel af kan vragen is in hoeverre Google's Linux nog een Linux is waarin je in een latere carrière op kan terugvallen. Door de eigen aanpassingen in bijv. het geclusterde filesysteem (GFS) zal het een soort vergaande mutatie van het origineel zijn.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat je moet zien uitgenodigd te worden voor een intake- / sollicitatiegesprek, Aan de hand daarvan kan je altijd nog oordelen of je je aangetrokken voelt tot deze werkgever. Jij hebt het laatste woord!
Vergeet niet dat alle werkgevers in dit prille stadium je meestal alleen de leuke dingen van het werk vertellen, de minder aangename worden je pas duidelijk nadat je de arbeidsvoorwaarden hebt ondertekend en je werkelijk aan het werk bent gegaan.

Omdat Google een Amerikaans bedrijf is, lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat je onder heel ander condities dan die in Europa gangbaar zijn moet werken. Ook hier geldt: hoe graag wil je?

This is my sick nature.

• Gdsur5all
Bedankt voor deze bijdragen allemaal.

Ikzelf heb in mei van dit jaar een gesprek gehad met Google, het eerste telefonische gesprek.
Maar op dat moment had ik net een baan aangeboden gekregen, en daar gaf ik toen toch de voorkeur aan.

Maar toch ben ik er nog over aan het nadenken en wilde daarom ook wat meer info hierover.

Ze bellen op vanuit Ierland Dublin, en de sfeer aan de telefoon is best wel relaxed met wat ik heb ervaren.

Ik blijf dit zeker volgen.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 08:57
Volgens mij hebben ze in NL geen technische afdeling van Google? tenminste, dat werd me vorig jaar verteld

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Gdsur5all
Suffie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:08:
Volgens mij hebben ze in NL geen technische afdeling van Google? tenminste, dat werd me vorig jaar verteld
Ja wel zeker dat ze die hebben ze hebben een datacenter in Groningen zitten.
En in Amsterdam ook.

• hbokh

hbokh

Gdsur5all schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:56:
[...]

Ja wel zeker dat ze die hebben ze hebben een datacenter in Groningen zitten.
En in Amsterdam ook.
En er komt nog eentje bij in het noorden.

This is my sick nature.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:41

defiant

Moderator General Chat
Abom schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:00:
Het lijkt me echter wel een uitstekende werkgever (eigenlijk nergens op gebasseerd) en volgens mij staat het heel erg goed op je CV.
Van wat ik heb kunnen zien op de vacatures (bijv Datacenter Technician) van google die ook op tweakers staan, is het werk niet echt verschillend van het werk dat je bijvoorbeeld een colo of ander datacenter doet. Het enige is dan misschien dat je google op je CV hebt staan inderdaad.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• monnick
  • Niet online
Weet niet of dit nog relevant is voor het topic.

Mijn vader heeft een halfjaar in Sillicon Valley (San Fransisco) gewerkt en daar staat ook ergens het hoofdkwartier van Google. Naja in ieder geval de mensen die daar werken worden volledig verwend en als koningen behandeld.
Hierbij moet je denken aan onbeperkt enorm luxe eten (topkoks), sportscholen, bioscopen en andere relax en ontspan mogelijkheden tijdens werk. :)

Hoe het hier in Nederland is, geen idee ;)

• Gdsur5all
Okay mensen.

Mijn sollicitatieprocedure bij Google is afgelopen, ik heb niet de kwaliteiten die ze zochten als Data center Technician.

Op 16 augustus 2007 heb ik via email wederom contact opgenomen met mijn recruiter waar ik in Mei 2007 al eerder contact mee had.
Vanaf dat moment heb ik 3 telefonische interviews gehad van ongeveer +/- 50 minuten per gesprek.
Het vierde interview was person-person in een Hotel bij ons in de Stad. (18 oktober had ik dit gesprek)
Alwaar ik 2x een gesprek had met 2 medewerkers van Google.
Hierna zou ik 1,5 week geduld moeten hebben om daarna te weten of Google met mij in zee wou gaan.

Dit laatste bericht vanuit Google heb ik uiteindelijk 4,5 week op moeten wachten. Toen kreeg ik te horen dat ik niet voldeed aan wat men zocht.
Ik had ondertussen uiteraard een paar emails verstuurd en 3 x geprobeerd te bellen, maar ik kreeg de voicemail van mijn recruiter ervoor en helemaal geen reactie per email.

Het lijkt heel mooi, maar uiteindelijk lijkt het me toch minder aantrekkelijk om bij Google te werken, dit ivm bedrijfscultuur.
Zoals hierboven ook maar beschreven is, je ziet het pas echt als je daar in dienst bent. Ik weet het niet exact, maar de communicatie tussendoor laat soms heel lang op zich wachten.

Gegroet en bedankt.

• BrammeS
  • Laatst online: 03-11 15:52
defiant schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:48:
[...]

Van wat ik heb kunnen zien op de vacatures (bijv Datacenter Technician) van google die ook op tweakers staan, is het werk niet echt verschillend van het werk dat je bijvoorbeeld een colo of ander datacenter doet. Het enige is dan misschien dat je google op je CV hebt staan inderdaad.
Ja, Die functies betreffen volgensmij voornaamlijk het ophangen van servers en switches. Het patchen van kabeltjes en het vervangen van disken of geheugen. Lijkt leuk maar echt een uitdaging is het niet!

Op onderstaande link zijn foto's te vinden van het nieuwe sig datacenter waar ook google komt.

http://www.bouweemshaven.nl/

Advanced sheep-counting strategies

• hbokh

hbokh

BrammeS schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:12:
[...]
Op onderstaande link zijn foto's te vinden van het nieuwe sig datacenter waar ook google komt.
UPDATE - Nou, "hij is klaar" hoor! :)

Zie hier een foto genomen uit de lucht met de blik richting zuiden: http://www.beeldsite.nl/l...aven/slides/_MG_4469.html
Google Maps laat (nog) een lege plek zien: http://maps.google.nl/?ie....009242,0.016673&t=h&z=16

This is my sick nature.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 00:41
Geen directe ervaring, maar wat ik hoor is dat het redelijk informeel is met relax ruimtes, lekker ontspannen door samen te gamen enz.

Tegenwoordig zijn er veel mensen die bij Google willen werken en alle informele dingen kosten natuurlijk geld, het nadeel is dan ook dat Google niet meer zo goed betaald.

Persoonlijk werk ik liever hard en hoef gaan gameconsole, “gratis” eten, een zitzak ofzo. Doe mij maar een goede werkomgeving zonder de extra’s, maar met aardige mensen en extra inkomen. Als ik een zitzak wil, koop ik die wel. ;)

GoT, You have to love it!

• Roenie
  • Niet online
Vijf keer op gesprek |:( Dan kun je een organisatie toch niet serieus meer nemen. Of zoeken ze naar een nieuwe CEO :?

Het lijkt wel de overheid qua slagvaardigheid.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Roenie schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:49:
Vijf keer op gesprek |:( Dan kun je een organisatie toch niet serieus meer nemen. Of zoeken ze naar een nieuwe CEO :?

Het lijkt wel de overheid qua slagvaardigheid.
Ken toch genoeg bedrijven die dat doen hoor, waaronder mijn huidige werkgever. Een werknemer heeft meer kanten dan alleen zijn technische kennis, en dus kun je hem of haar het beste ook door mensen die er verstand van hebben laten interviewen. Voordeel is dat je goed weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Hier is in de afgelopen 10 jaar (+/- 100 medewerkers) nog nooit iemand geweest die zijn proeftijd niet heeft afgemaakt.

• Roenie
  • Niet online
Nou ja, als je daar vijf gesprekken voor nodig hebt dan vraag ik me af of de recruiters wel de juiste skills hebben. Zeker als ik in deze draad lees om wat voor banen het gaat.

Verwijderd

Google wil uiteraard wel de creme de la creme der engineers binnenhalen, waarschijnlijk niet alleen op technisch, maar ook op creatief en sociaal vlak. Ze investeren veel geld in het welzijn van hun werknemers en innovatie, het is niet meer dan hun goed recht dat ze er een zorgvuldig screening proces op nahouden.

• Roenie
  • Niet online
Dat mogen ze ook. Ik vraag me alleen of deze uitgebreide handelswijze niet ingegeven is door het idee dat een (kunstmatige) barriere het verlangen der mens vergroot ;) Hoe meer je ergens iets voor moet doen, hoe enthousiaster je wordt.

Edit: Ik bedenk met net dat als ze simpelweg zeker willen zijn van kwaliteit, ze eigenlijk heel risicomijdend zijn. Dat mag natuurlijk, maar dat is wel tegenstrijdig met het beeld dat ik van Google heb. Het geeft het signaal dat ze geen 'vrijbuiters' zijn, maar 'accountants'. Maar goed, dat is mijn zaak verder niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Roenie op 28-11-2008 10:40 ]

• remmy159
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 12:07
Deze vind ik wel grappig in de NDA contracts.

"In rare cases, the contract may state that the existence of the NDA itself cannot be disclosed."

Verwijderd

Roenie schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:10:
Nou ja, als je daar vijf gesprekken voor nodig hebt dan vraag ik me af of de recruiters wel de juiste skills hebben. Zeker als ik in deze draad lees om wat voor banen het gaat.
Je hoeft google toch alleen maar je IP nummer of e-mail te mailen en ze weten toch al alles van je? ;)

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Iets zegt me dat je electronisch soliciteert, dus dan hebben ze een ip en email adres. Je moet altijd voorzichtig zijn met het gebruik van je email adres in bijvoorbeeld fora, op internet gaat niets verloren.

Mema

Pagina: 1