Vista, Exact voor Dos, fullscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
Wij maken gebruik van Exact 7.3 voor dos, dit werkt probleemloos onder de meeste versies van Windows, behalve onder Vista.
We hebben een snelkoppeling genaamd Emenu.pif welke emenu.exe aanroept op een server waar exact staat geinstalleerd.
Standaard wordt dit programme gestart in fullscreen modus in een dos schermpje, maar dit werkt niet onder Windows Vista.
Ik heb naar mijn idee zo'n beetje alle snelkoppelingen nagelopen en de eigenschappen van fullscreen gewijzigd naar normaal scherm, maar dit heeft helaas geen baat.

Ook heb ik het programma dosbox geinstalleerd, het exe bestand wat nodig is om exat te starten staat bij ons op een H: netwerkshare, ik voer in dosbox dus in: mount h h:\ en blader naar het exe bestand en probeer deze uit te voeren, vervolgens krijg ik de melidng:

Systeemfout, het programme SHARE.EXE is niet geladen, op lokale schijven is het gebruik van SHARE.EXE in combinatie met Exact verplicht. Laad in dit geval SHARE.EXE voordat u met de Exact programmatuur gaat werken. Syntax: SHARE /F:6000 /L:100
controleer eventueel uw DOS installatie (AUTOEXEC.BAT) of neem contact op met mezelf.

Share.exe is echter wel degelijk geladen, ook via Dosbox maar helpt helaas nog niet.
Het probleem is dus dat ik Exact op wat voor manier dan ook werkend wil krijgen onder Vista, of dat hij niet standaard op fullscreen gaat, of dat hij werkend wordt onder dosbox.
Iemand enig idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Compatibiliteitsmodus?
In XP zat dat tab er voor decoratie, maar in Vista werkt het echt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens geeft Exact zelf aan, dat de dos versie nog zou moeten kunnen werken onder Vista? Zo niet dan zou ik toch eens gaan kijken of een migratie naar een echter windows versie niet een optie is.

Ook Exact Online wordt tegenwoordig steeds meer door kleinere mkb's gebruikt. Zo zit je ook niet met de backup van deze gegevens en beveiliging.

Nu even een opmerking over Exact onder Vista. Ik denk dat er voor Exact Dos een aantal Omgevingsvariabelen moet hebben om goed te kunnen draaien. Misschien kun je even kijken onder Windows XP welke daar ingevuld zijn.

Config scherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Omgevingsvariabelen (XP). Onder Vista zou ik niet weten of dit nog op zelfde plek zit (Mac liefhebber :P)

[ Voor 35% gewijzigd door Falcon op 15-08-2007 10:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Is dit toevallig Vista x64? Dan heb ik slecht nieuws voor je ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_DOS_machine
Recent versions of Windows NT for 64 bit architectures, including Windows XP Professional x64 Edition (x86-64) , Windows XP 64-bit Edition (IA-64), Windows Server 2003 (x64) and Windows Vista (x64), no longer include the NTVDM and can therefore no longer run MS-DOS (or 16-bit Windows) applications.
Met andere woorden, de virtuele machine die in XP en voorgaanden er wel in zat voor het draaien van 16-bit DOS applicaties zit niet meer in Windows versies met een NT kernel die in 64 bits zijn geschreven

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerantius
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 10:44
Dit melding wordt veroorzaakt omdat Exact voor Dos bij het opstarten een VGA scherm wil initialiseren (logo). Probeer eens de parameter -q achter EMENU.EXE te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcmk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-08-2024
Yes!
Lekker oude post maar wil wel gezegd hebben dat -q m'n dag een beetje heeft gered!

Exact for dos draaiend op een XP VM verbonden via RDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 23:06
idem hier, thx :)
Pagina: 1