Drivers voor Gigabyte GA-8SIMLNF (Rev 1.1)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.777 views sinds 30-01-2008

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een PC van een kennis, helaas een Packard Hell.. Het moederbord is de beruchte Gigabyte GA-8SIMLNF (Rev. 1.1)

Een lange tijd al ben ik op zoek naar drivers voor dit bordje. Vooral naar een nieuwe BIOS. Echter, op elke site die ik tegenkom heeft men problemen met het vinden van deze drivers.. En als ze al gevonden zijn, zijn het meestal niet de goede..

Op de Gigabyte site staat die type ook niet vermeld, enige dat hier in de buurt komt is de GA-8SIML en dat is niet de goede (heb al wat van de drivers geprobeerd.. uiteraard de BIOS niet.. als dat fout gaat is het mobo naar de tandjes 8)7 )

Ook via de Packard Bell site zelf, als ik zoek op serienummer vind hij zelfs helemaal niets.. Op het moment zit ik op mn werk en heb ik dat serienummer helaas niet bij de hand. Enige dat ik verder weet is dat het een iXtreme is.

Hopelijk is er een tweaker die me aan deze drivers kan helpen..

Alvast bedankt!

Meer info:
Systeem: Packard Bell iXtreme
Moederbord: Gigabyte GA-8SIMLNF (Rev 1.1)
CPU Type: Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
Motherboard Chipset: SiS 651

Onderstaande komt uit een export van Everest Home:
[ BIOS ]
BIOS Properties:
Vendor American Megatrends Inc.
Version 2.0J
Release Date 10/22/2002
Size 256 KB
Boot Devices Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Capabilities Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
Supported Standards DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
Expansion Capabilities PCI, AGP, USB

[ System ]
System Properties:
Manufacturer Packard Bell NEC
Product 00000000000000000000000
Version P680402305
Serial Number 6755587064
Universal Unique ID 985B74C1-773FD711-80004E45-435F4349
Wake-Up Type Power Switch

[ Motherboard ]
Motherboard Properties:
Manufacturer NEC COMPUTERS INTERNATIONAL
Product SiS651
Version 1.x

"It's about time you showed up Fox!"

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Al geprobeerd gewoon te bellen naar de packard bell helpdesk?

• speek1984
Mishmash schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:23:
Al geprobeerd gewoon te bellen naar de packard bell helpdesk?
Dat nog niet nee, dat zal ik vanavond doen. Als ze dan nog open zijn.. Anyhoe, meestal zijn drivers altijd wel ergens te vinden.. Vandaar dat ik het hier even vraag.

Heb al eerder met PB aan de lijn gehangen met een soortgelijk verhaal.. Eer dat je ze dit allemaal uitgelegd hebt én ze snappen wat je nodig hebt :9

Is wel een tijd geleden btw.. Misschien is de helpdesk improved O-)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:13
Wat is er mis met hun eigen driverpagina? Het lijkt me dat dat gewoon de drivers zijn die ze zelf ook gebruiken bij installatie. BTW: bij de helpdesk zullen ze niets anders doen dan je (na een half uur wachten :p) daarheen verwijzen.

[ Voor 22% gewijzigd door Z-Dragon op 15-08-2007 10:39 ]

^ Wat hij zegt.

• speek1984
Z-Dragon schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:36:
Wat is er mis met hun eigen driverpagina? Het lijkt me dat dat gewoon de drivers zijn die ze zelf ook gebruiken bij installatie. BTW: bij de helpdesk zullen ze niets anders doen dan je (na een half uur wachten :p) daarheen verwijzen.
Thanx Z-Dragon die kan ik in ieder geval nog proberen.. Via S/N zoeken vond ie bij mij niets.. Gisteren heb ik geloof ik een ander iXtreme type geprobeerd, deze kwam ik niet tegen.

Is altijd het proberen waard natuurlijk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door speek1984 op 15-08-2007 10:49 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:13
Zowel met je serienummer als met je productnummer kom ik op die pagina uit. De juiste lijkt me. ;)

^ Wat hij zegt.

• speek1984
Z-Dragon schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:47:
Zowel met je serienummer als met je productnummer kom ik op die pagina uit. De juiste lijkt me. ;)
Mijn God, wat heb ik zitten slapen gisternacht zeg :O
Het is maar goed dat jij een beetje oplet zeg.. _/-\o_
Hoop wel dat de BIOS werkt, omdat hij daar aangeeft dat het voor de GA-8SIML is, terwijl mn mobo een GA-8SIMLNF is..

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom wil je persee een nieuwe bios inladen? Heb je problemen met de huidige? If it aint broken, don't try to fix it!

• speek1984
Mishmash schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:35:
Waarom wil je persee een nieuwe bios inladen? Heb je problemen met de huidige? If it aint broken, don't try to fix it!
Jah zijn wat problemen met het grafische kaartje dat er standaard inzit.. Tenminste, ben er nu achter dat het die wel moet zijn..

Zonder driver geïnstalleerd boot de PC normaal in Windows. Zodra ik de ATI drivers (het is een Radeon 9000) of de drivers van de Packard Bell-site gebruik boot ie even Windows in, waarna hij erg vaag doet.. Scherm gaat op zwart, verspringt van reso, dan verdwijnen er blokken bureaublad (ik weet het klinkt vaag, maar dat is het ook 8)7 )..

BIOS update is btw gelukt van de link die Z-Dragon opgaf, dus iig thanks daarvoor!!

Ik denk dat ik vanmiddag maar een goedkoop nieuw videokaartje haal, dat moet het haast wel zijn..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb een PC van een kennis, helaas een Packard Hell
:Z

Dit soort kinderachtige geflame is op GoT ongewenst.

Los daarvan, je zoekt drivers maar vindt een BIOS :? Zet eerst even voor jezelf op een rij wat je exact aan het doen bent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.