Ik heb een probleem met een pc van een collega,
Zijn pc start op, geeft de login opties en laat je inloggen.
De desktop wallpaper wordt geladen, en daarna helemaal niets.
Als ik crtl-alt-del doe kan ik zien dat explorer.exe niet draait,
Als ik explorer.exe opstart via uitvoeren in de process manager zie je heel even een scherm-kader minimaliseren, maar verder niets, explorer draait daarna nogsteeds niet.
Ik kan zo ongeveer elk programma opstarten via cmd, maar alles wat explorer opstart doet het niet.
(explorer.exe http://nu.nl)
(explorer.exe c:)
Ik krijg geen error, geen melding, en ook explorer.exe via de cli geeft niks.
De event-log geeft niks, en ook de windows update logs geven geen rare meldingen of problemen.
Ik heb een system scan gedaan via scv /scannow en doe kon niks vinden.
De file dialogs in bijvoorbeeld notepad werken prima en gebruik ik om de hdd te doorzoeken naar recent aangepaste bestanden, maar alles wat is vindt is van enkele dagen terug, of een nutteloze logfile.
Hijackthis geeft geen rare processen en ook de virus scanner (avast geeft geen problemen)
De andere gebruikers op de pc hebben het zelfde probleem, en ook met meer dan 1 gebruiker tegelijk aanmelden veranderd niets aan de situatie.
Is dit een bekend probleem?
Zijn pc start op, geeft de login opties en laat je inloggen.
De desktop wallpaper wordt geladen, en daarna helemaal niets.
Als ik crtl-alt-del doe kan ik zien dat explorer.exe niet draait,
Als ik explorer.exe opstart via uitvoeren in de process manager zie je heel even een scherm-kader minimaliseren, maar verder niets, explorer draait daarna nogsteeds niet.
Ik kan zo ongeveer elk programma opstarten via cmd, maar alles wat explorer opstart doet het niet.
(explorer.exe http://nu.nl)
(explorer.exe c:)
Ik krijg geen error, geen melding, en ook explorer.exe via de cli geeft niks.
De event-log geeft niks, en ook de windows update logs geven geen rare meldingen of problemen.
Ik heb een system scan gedaan via scv /scannow en doe kon niks vinden.
De file dialogs in bijvoorbeeld notepad werken prima en gebruik ik om de hdd te doorzoeken naar recent aangepaste bestanden, maar alles wat is vindt is van enkele dagen terug, of een nutteloze logfile.
Hijackthis geeft geen rare processen en ook de virus scanner (avast geeft geen problemen)
De andere gebruikers op de pc hebben het zelfde probleem, en ook met meer dan 1 gebruiker tegelijk aanmelden veranderd niets aan de situatie.
Is dit een bekend probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door killercow op 15-08-2007 10:17 ]
openkat.nl al gezien?