[VISTA] Iconen geassioceerd met programmas.

Pagina: 1
Acties:

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Hoe kan je in Vista de icoontjes wijzigen die met een programma geassocieerd zijn?
Ik wil bijvoorbeeld het icoontje van .rar files wijzigen. In XP/2000 etc kan dit gewoon.
In Vista kan ik dit niet vinden en op google kom ik ook geen antwoord tegen, naast 3rd party tools.
Is de optie verbannen?

groet

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 20:55

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Kijk eens bij Configuratiescherm ---> Standaardprogramma's.
Volgens mij is dit exact wat je zoekt, succes.

Edit: Ai, je bedoelt echt alleen de icoontjes, zie ik nu pas... excuses.
Dit zit nog gewoon op dezelfde plek IMHO, d.w.z: rechts klikken op icoon van snelkoppeling, tabblad 'snelkoppeling' selecteren, en daar staat onderaan een knopje 'ander pictogram'.

[ Voor 54% gewijzigd door SpecialWhenLit op 15-08-2007 09:53 . Reden: Niet goed gelezen, was ws nog niet helemaal wakker ;) ]

Luchtkoeling zuigt...

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
SpecialWhenLit schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:50:
Edit: Ai, je bedoelt echt alleen de icoontjes, zie ik nu pas... excuses.
Dit zit nog gewoon op dezelfde plek IMHO, d.w.z: rechts klikken op icoon van snelkoppeling, tabblad 'snelkoppeling' selecteren, en daar staat onderaan een knopje 'ander pictogram'.
Ik bedoel geen snelkoppeling. Ik bedoel alle bestanden met extensie .zip bijvoorbeeld. Alle zip bestanden hebben een standaard/zelfde icoontje.

Dit zit in XP bijvoorbeeld onder Tools->Folder Options->File Types->Advanced->change icon

[ Voor 8% gewijzigd door DarkTemple op 15-08-2007 10:00 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat jij zoekt, is niet meer mogelijk op de 2000/XP manier. Je gebruikt dan of een 3rd party programma, of het register direct aanpassen. Blader mijn post history eens door voor de precieze oplossing, is al een topic over geweest namelijk. Je kan in het register bij CLASSES_ROOT tree je extensie opzoeken, bij de omschrijving die er staat verder zoeken en daar de Default Icon waarde aanpassen naar wat je wil hebben.

Commandline FTW

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 20:55

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Ik heb ook nog even gegoogled voor je, en het schijnt inderdaad niet meer mogelijk te zijn zonder 3rd party progsel, of de methode hierboven.

Mocht je nog een programmaatje hiervoor zoeken: Het viel me op dat "Iphile" veel genoemd werd als mooie oplossing. (Freeware, 360 Kb ofzo ;)
Er zijn er natuurlijk nog veel meer. Succes maar weer!

Luchtkoeling zuigt...