Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Printer beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een beveiligings pakket waarmee ik ook de endpoints, printers, kopieermachines, scanners, en andere van af de server aangestuurde rand apparatuur kan beveiligen binnen mijn bedrijfsnetwerk.

Ik las gisteren op www.security.nl een bericht over bedrijven die dit soort beveiliging vergeten en daardoor een onveilig netwerk hebben:

"Bedrijven die vergeten hun printers te beveiligen, zullen nooit over een veilig bedrijfsnetwerk beschikken, zo waarschuwt printerfabrikant Lexmark. Het bedrijf wilde geen gevallen noemen waarbij een netwerk via de printer gehackt werd, maar hamert erop dat printers niet vergeten mogen worden. "Een netwerk is nooit helemaal veilig, het is nooit veilig genoeg," zegt Lexmark's Minh Tran."

bron: www.security.nl

Ik wil dit zo veel mogelijk proberen te voorkomen maar weet dus niet precies welk pakket hier het best geschikt voor is.

Om tot een goede keuze te kunnen komen heb ik al veel informatie gezocht. Ook heb ik de cursus Security School over onder andere Endpoint security die aangeboden wordt door marqit (www.marqit.nl) www.marqit.nl/securityschool deze cursus geef een goed inzicht en is gratis. Ik heb daarentegen helaas nog geen keuze kunnen maken.
Kan iemand mij helpen met het vinden van het juiste pakket? Of aangeven waar ik meer informatie kan vinden over deze vorm van netwerkbeveiliging?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij Kyocera-Mita hebben ze wel dingen die voor printerbeveiliging zorgen.

Geen ervaring mee, maar reclame schijnt te werken ;) (hoor regelmatig reclame hier voor voorbij komen)
Er zullen vast wel meer oplossingen zijn.

Je kan dan nog zo goed de boel digitaal goed beveiligd hebben, je kan daarmee niet voorkomen dat iemand een stapel uitgeprintte velletjes in zijn tas heeft, ik snap je vraag heel goed :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens dat deze topic start gezien kan worden als een vorm van reclame. Echter is dat nooit mijn insteek geweest. Ik denk dat het van groot belang is om de discussie over het beveiligen van bedrijfs netwerken op gang te houden.

Het komt nog steeds voor dat bedrijven via de endpoints op hun netwerk worden gehackt of op deze manier geheime informatie verliezen.

Het gaat er dan niet om dat een medewerker met gevoelige informatie op papier over straat gaat maar het feit dat bedrijven te weinig doen aan beveiliging vind ik zorgelijk.

In duitsland de afgelopen week een nieuwe wet aan genomend ie het gebruik van hackprogramma's zeer streng bestraft (http://www.marqit.nl/newsitem.aspx?id=5207) waarom neemt de Nederlandse regering die stap niet.

ABN AMRO heeft last van een virus dat rekeningen plundert (http://www.webwereld.nl/a...getroffen-door-virus.html) en zo kan ik nog wel een aantal voorvallen noemen.

Ik ben van mening dat het van groot belang is dat bedrijven zich bezich houden met het beveiligen van hun netwerk. Om in de eerste plaats haar klanten te beschermen en natuurlijk ook de eigen bedrijfs gegevens binnen te houden.