Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koppeling diverse websites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Een vraag betreffende koppeling diverse websites.

Is het mogelijk om een koppeling te leggen tussen diverse websites, dat wanneer ik iets nieuws erop zet, dat hij ze op alle websites zet waar het voor bedoeld is.

Bijvoorbeeld een content wat op de websites a, b en c moet komen te staan. En dat het kan gebeuren door 1x , ipv alles een voor een te plaatsen. Tot nu toe wordt dezelfde content handmatig ingevoerd, per website.

Kan zoiets gerealiseerd worden? Is dat dan bijvoorbeeld het beste te doen met XML of any other ideas?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ja, dat kan gerealiseerd worden, maar dat is maatwerk.
Je zou formuliertjes op afstand in kunnen vullen (met JS) of posts kunnen doen naar verschillende invulpagina's op verschillende locaties.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
RSS is hier voor gemaakt.

Voor andere data dan nieuws kan je eventueel je eigen standaard XML opzetten zodat ze deze ook in kunnen lezen.

[ Voor 69% gewijzigd door djluc op 15-08-2007 09:05 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

bonzz.netninja

Niente baffi

kzou een centrale plek maken voor het nieuws en die een xml laten aanbieden aan de andere sites. De andere sites kunnen dan de xml ophalen en geheel naar eigen design/wens een xsl ervoor maken.

Eenvoudiger zou via een iframe zijn en daar een nieuws pagina inladen. Maar dat suckt:P en is niet feng shui

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
je zou ook een centrale database kunnen gebruiken voor alle sites. En als er dan nieuws wordt geplaatst op 1 van de sites dat het dan ook in de centrale db komt

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn allemaal verschillende websites woningaanbieder. Dus in die zin, heeft iedereen zijn eigen database. Ik zoek eigenlijk een manier dus wanneer ik een woning aan wil melden, dat het gebeurt op al die websites ipv dat ik het handmatig uitvoer.

Inmiddels heb ik per e-mail nagevraagd bij desbetreffende aanbieders of zo mij kunnne vertellen, welke mogelijkheden tot aanleveren van informatie is. Eens kijke hoe dat uitpakt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het zou ideaal zijn als die websites zelf een open en gedocumenteerde API hadden waarmee dat kon, in de praktijk blijkt dat echter vrijwel nooit het geval.

Ik heb zelf een soortgelijk probleem al diverse malen opgelost door zelf robots te schrijven, doormiddel van PHP en cURL waarmee je makkelijk een POST-request naar een andere website kan doen. Zelfs inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord en cookies zijn dan mogelijk, het gaat alleen niet zo snel en is best wel wat werk om op te zetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:24:
Het zijn allemaal verschillende websites woningaanbieder. Dus in die zin, heeft iedereen zijn eigen database. Ik zoek eigenlijk een manier dus wanneer ik een woning aan wil melden, dat het gebeurt op al die websites ipv dat ik het handmatig uitvoer.

Inmiddels heb ik per e-mail nagevraagd bij desbetreffende aanbieders of zo mij kunnne vertellen, welke mogelijkheden tot aanleveren van informatie is. Eens kijke hoe dat uitpakt.
In dit geval gaat het dus niet gemakkelijk. Je zou alle losse formulieren moeten bekijken en op basis daarvan de totale request bepalen van elke site.

Als je die dan in php en curl aan elkaar koppelt (http://php.net/curl) kan je alle requests achter elkaar versturen door zelf maar één formulier in te vullen. Maar dit is wat uitzoekwerk. In het algemeen zou je zoiets inderdaad kunnen doen met RSS, maar jij hebt niet de controle over de presentatie, maar juist de data. En dan werkt dat niet :)
Pagina: 1