De PHP code hieronder genereert random een image uit een directory en geeft die terug.
Ik heb niet veel verstand van deze code, dus ik weet niet precies waar de waarde gereturnd wordt en hoe ik deze dan clickbaar kan maken.
Het moet ook in deze code gebeuren, aangezien ik deze PHP file aanroep in een iframe om die image te tonen.
Wie kan mij vertellen hoe ik de images die random gegenereerd worden uit een directory via deze code clickbaar kan maken, dus met iets van <a href=link></a>.
Ik heb het geprobeerd om de PHP code heen te plaatsen maar dat werkt niet.
Hieronder de code:
Ik heb niet veel verstand van deze code, dus ik weet niet precies waar de waarde gereturnd wordt en hoe ik deze dan clickbaar kan maken.
Het moet ook in deze code gebeuren, aangezien ik deze PHP file aanroep in een iframe om die image te tonen.
Wie kan mij vertellen hoe ik de images die random gegenereerd worden uit een directory via deze code clickbaar kan maken, dus met iets van <a href=link></a>.
Ik heb het geprobeerd om de PHP code heen te plaatsen maar dat werkt niet.
Hieronder de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
| <?php $folder = '.'; $extList = array(); $extList['gif'] = 'image/gif'; $extList['jpg'] = 'image/jpeg'; $extList['jpeg'] = 'image/jpeg'; $extList['png'] = 'image/png'; $img = null; if (substr($folder,-1) != '/') { $folder = $folder.'/'; } if (isset($_GET['img'])) { $imageInfo = pathinfo($_GET['img']); if ( isset( $extList[ strtolower( $imageInfo['extension'] ) ] ) && file_exists( $folder.$imageInfo['basename'] ) ) { $img = $folder.$imageInfo['basename']; } } else { $fileList = array(); $handle = opendir($folder); while ( false !== ( $file = readdir($handle) ) ) { $file_info = pathinfo($file); if ( isset( $extList[ strtolower( $file_info['extension'] ) ] ) ) { $fileList[] = $file; } } closedir($handle); if (count($fileList) > 0) { $imageNumber = time() % count($fileList); $img = $folder.$fileList[$imageNumber]; } } if ($img!=null) { $imageInfo = pathinfo($img); $contentType = 'Content-type: '.$extList[ $imageInfo['extension'] ]; header ($contentType); readfile($img); } else { if ( function_exists('imagecreate') ) { header ("Content-type: image/png"); $im = @imagecreate (100, 100) or die ("Cannot initialize new GD image stream"); $background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); $text_color = imagecolorallocate ($im, 0,0,0); imagestring ($im, 2, 5, 5, "IMAGE ERROR", $text_color); imagepng ($im); imagedestroy($im); } } ?> |