Toon posts:

Sweex router verbreekt wireless verbinding steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze sweex router is het:

Firmware Version:
3.4.0 Build 061226 Rel.54657n
Hardware Version:
LW050v2 08152020

Draadloos wordt de verbinding om de zoveel uur verbroken, terwijl als ik met UTP aansluit dan heb ik wel verbinding. Hoe kan dit? Het is een nieuwe router..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je draait Windows veronderstel ik?

Wat is je DHCP-leasetime? Zijn de intervallen even groot, of niet?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP inderdaad.

Bij de Sweex setup:
Address Lease Time: 120 minutes

Dit zou het best wel eens kunnen zijn, maar dit kan hoogstens op 3000min? Niet op infinite?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het blijft DHCP ;). Dat moet je periodiek vernieuwen voor zover ik weet, zelfs de zogenaamde statische leases. Verhoog de leasetime en kijk of dat invloed heeft.

Check de logs van je router ook es, misschien geeft het wel wat aanwijzingen over wat er net gebeurt op het moment dat de draadloze verbinding wegvalt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 03:02:
Het blijft DHCP ;). Dat moet je periodiek vernieuwen voor zover ik weet, zelfs de zogenaamde statische leases. Verhoog de leasetime en kijk of dat invloed heeft.

Check de logs van je router ook es, misschien geeft het wel wat aanwijzingen over wat er net gebeurt op het moment dat de draadloze verbinding wegvalt.
Bedankt voor de tip. De logs geven niks aan, dus ik geef de schuld aan die leasetime.

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft nog steeds problemen, met de leasetime op 3000min.

Deze wijzigingen heb ik doorgevoerd om te kijken of het nu opgelost wordt:

Channel verandert van 6 naar 1.
Ik heb Sec. Option op WPA gezet, hij stond op Automatic (tevens WPA2 beschikbaar)
Encryption op TKIP gezet, hij stond op AES.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49
Verander eens naar kanaal 11 of 13. Probeer ook eens zonder beveiling. Hoe ver zit je van de router af, zelfde probleem als je er even dichterbij gaat zitten? Laatste drivers van je NIC?

Verwijderd

Topicstarter
Superseb schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:30:
Verander eens naar kanaal 11 of 13. Probeer ook eens zonder beveiling. Hoe ver zit je van de router af, zelfde probleem als je er even dichterbij gaat zitten? Laatste drivers van je NIC?
Kan het pas vanavond testen. Om alvast antwoord op je vragen te geven: De router zit in dezelfde kamer en mijn laptop heeft de nieuwste drivers. Andere draadloze netwerken werken perfect (tevens 54Mbit WPA/TKIP) maar ik weet niet of dit mijn laptop uitsluit als de boosdoener.

Waarom zou kanaal 11 of 13 beter zijn? Met wat voor tool kun je trouwens zien wat voor channels de andere netwerken hebben? Ik meende dat het het beste was om een channel te kiezen waar zo min mogelijk andere netwerken op zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Gruwelijk onding zeg, hij klapt er nog steeds uit. De hele verbinding wordt gewoon verbroken (dus geen connectie meer) terwijl bedraad wel werkt.

Heeft iemand nog een tip?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:59
Het enigste wat je nu nog kunt doen is een hammer pakken en sweex verbrijzelen, sorry onnutige reactie maar sweex = dramaqueen. Goedkope massa productie zonder enige kwaliteiten.

[ Voor 16% gewijzigd door rafler op 07-09-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:51:
Het enigste wat je nu nog kunt doen is een hammer pakken en sweex verbrijzelen, sorry onnutige reactie maar sweex = dramaqueen. Goedkope massa productie zonder enige kwaliteiten.
Aantrekkelijke optie.... maar ik zal me nog even beheersen. Onding kostte wel 37,50 en is nog geen maandje oud.

Ik heb er twee tegelijk gekocht en de andere lijkt geen problemen te hebben. (Alhoewel ik die nog niet zo uitvoerig getest heb). De enige verschilen zijn dat 1) de werkende router slechts wireless gebruikt wordt (met dezelfde laptop als op de niet-functionerende router) en 2) de werkende router in een gebied staat waar amper andere draadloze netwerken zijn.
Pagina: 1