broadcom netxtreme II problem met w2k3 SP1

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Ik heb een dell poweredge 2950 met 2 broadcom BCM5708 netxtreme II netwerk kaarten.
Om de een of andere reden als ik naar de eigenschappen van de kaart ga en daarna naar de TCPIP eigenschappen dat staat dat scherm standaard op DHCP instelling.
Als ik dan handmatig IP adressen en DNS adressen inklop en 2 keer op OK klik om de scherm te sluiten werkt alles ook wel. Echter als ik opnieuw naar de TCPIP properties ga staat het scherm weer op DHCP ipv netjes het statische IP adres etc te laten zien.

ik heb google en de dell forums en het got forum al afgestruind en heb een enkeling op google gevonden die hetzelfde gedrag ervaarde maar geen oplossing had.

De server is w2k3 standard edition engels SP1 met SNP patch erop en die broadcom management suite (BASP/BACS) geinstalleerd, verders niets.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd en met netshell de ip stack en winsock stack gereset.
Kaartjes verwijdern en opnieuw geinstalleerd en alles.

Zijn er toevallig meer mensen hier die een vergelijkbare server hebben en deze problemen hebben ondervonden en wellicht een oplossing daarvoor hebben?

mookie

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die switch heeft er niks mee te maken die bepaalt enkel of je op laag2 wel of geen link hebt. Het simpelste om te controleren of het aan de kaartsoftware ligt is denk ik een andere kaartje erin proppen en kijken wat die doet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hangt die machine misschien in een domein of worden er mbv een script settings mbt netwerkkaarten aangepast tijdens/na de installatie? Heb je via de management-cd van Dell geinstalleerd of middels een eigen los medium en losse driverpakketjes?
Misschien kan het om wat voor reden dan ook niet, maar misschien zou je SP2 kunnen installeren om te zien of deze het probleem verhelpt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En kijk ook even of er misschien een machine policy actief is die DHCP afdwingt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Toevallig McAfee Enterprise 8.5I geinstalleerd staan? deze kan IP configuratie blockeren.

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
zo, bedankt voor de reacties, kon nu pas kijken.

de server bevat een voorgeinstalleerde installatie van Dell van windows 2003 SP1 zonder iets enkel standaard drivers. Ook BASP was niet geinstalleerd.

in reactie op trailblazer: ik heb het niet over een switch gehad maar ter informatie het is een 3com superstack III. Een simpele HUB gebruiken hadden we al geprobeerd maar lost niets op (had ik ook niet verwacht).

In reactie op sanfranjake: de server staat in een workgroup. geen script of GPO's, helemaal niets. De BASP hebben we vanaf de CD geinstalleerd omdat we een team wilden maken. Na BASP installatie was dat echter niet mogelijk, die optie bleef grijs. Daarna de laatste drivers van de Dell site geinstalleerd (dat zijn de 1 na laatste drivers van broadcom) en daarna konden we een team maken. Echter gaf die team adapter hetzelfde gedrag als nu de fysieke adapters, namelijk dat het scherm altijd op DHCP staat. SP2 zojuist geinstalleerd maar dat hielp niet. Daarna ook alle updates van microsoft na SP2 geinstalleerd (via windows update dus ook alle driver updates en niet alleen hotfixes) maar ook dat hielp niet.

In reactie op Brahiewahiewa: de server staat in een workgroup en er is niets dat DHCP afdwingt.

In reactie op Rolfie: mcafee niet geinstalleerd nee. Ik ben zelf alleen bekend met mcafee 8.1, die heeft dat blokkeren van de IP configuratie niet eens denk ik maar er staat iig geen virusscanner of firewall of scriptscan of wat dan ook op geinstalleerd.

Er zijn meerdere mensen die deze symptomen hebben, al dan niet als bijzaak omdat ze eigenlijk een ander probleem hebben. Hier heb je 2 URL's om dat te staven:
http://www.tek-tips.com/v...ad.cfm?qid=1395313&page=4
http://www.dellcommunity....5722&query.id=75139#M5722

Ik ben al niet zo'n broadcom fan en heb in het verleden wel eens problemen gehad met verbindingen die zomaar wegvielen wanneer die netxtreme (I) kaarten in een team stonden. Omdat dit verhaal (properties scherm telkens op DHCP) nogal vreemd gedrag is heb ik het liever opgelost om later "vage" problemen tegen te komen.
Ik heb op dit moment wel contact met Dell maar die zijn de standaard procedure aan het aflopen van computer uit en aan, daarna driver upgrade (mailen ze dezelfde als die ik al heb) daarna firmware upgrade (mailen ze lager dan die ik al heb) en de standaard rest van alle acties waarbij je jezelf moet bedwingen om niet onaardig tegen ze te worden.

Ik hoop eigenlijk dat iemand anders dit ook al eens ervaren heeft en een oplossing heeft want vaak wordt op een of ander forum wel het probleem gepost maar niet de oplossing.

Ook als je een zelfde server hebt met 2 BCM5708 (netxtreme II) kaarten met windows server 2003 en geen problemen ondervindt dan hoor ik dat graag en ook of je de standaard Dell installatie hebt of gewoon zelf w2k3 hebt geinstalleerd en welke drivers je gebruikt.

Dus... alle suggesties zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door mookie op 16-08-2007 00:05 ]

mookie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Afhankelijk van de support die je bij Dell hebt afgesloten had ik zelf persoonlijk na dit alles al te hebben geprobeerd zo ongeveer een nieuwe server/moederbord geeist....

De firmware downgraden naar wat Dell bood hielp ook niet? En misschien in de bios iets wat netwerkadapters plaagt (vrij onwaarschijnlijk maargoed).

Zoals je zegt _alle_ suggesties welkom, kijk dan ook nog even of dit RSS pack misschien in de Dell-cd zit: The Microsoft Windows Server 2003 Scalable Networking Pack release .

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
in de BIOS heb ik nog niet gekeken maar in de device manager zag ik geen conflicterendere IRQ's of adressen. Ook al kunnen apparaten IRQ's delen, de kaarten zitten beide op een ander IRQ.
De SNP zat bij die drivers van Dell bij en is ook geinstalleerd, anders werkt de TOE niet, danwel niet goed (slechte performance of verbindingen die eruit klappen).

Ik had dus SP1 met SNP geinstalleerd, nu SP2 met alle hotfixes en driver upgrades.
Firmware downgrade heb ik nog niet geprobeerd, gaan we morgen doen (als ie dat uberhaupt probeert omdat het een versie lager is). Ikzelf denk dat het een software probleem is en heb zelf de neiging om gewoon ff w2k3 schoon te installeren van een VLK/open level CD ipv dat Dell image. Denk namelijk dat het een software probleem is.

Desalniettemin, als de firmware downgrade niet helpt probeer ik denk ik de schone w2k3 installatie nog ff en anders vraag ik gewoon om een nieuw mainboard. Valt echter niet altijd mee bij Dell als je niet de hele riedel met deels zinnige, deels onzinnige dingen hebt geprobeerd.

Morgen avond probeer ik weer te posten... alvast bedankt.

mookie

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Dell wilde zelf het mainboard vervangen om hardware problemen uit te sluiten en gedaan maar dat hielp niet. Daarna w2k3 maar weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles naar behoren.

De driver voor de kaart zelf is nog steeds 3.0.5.0 (dell recommended, broadcom's 1 na laatste) maar het viel me wel op dat de driver voor het system device nu 3.0.7.0 is terwijl hij voorheen 3.0.9.0 was. Ik denk dat toen we BASP installeerde die 3.0.9.0 versie was geinstalleerd.

Alles werkt nu iig weer en ik ga het niet verder uit proberen, wou alleen even laten weten hoe het afgelopen was.

mookie

Pagina: 1