p5wd2-e premium & thermaltake toughhpower

Pagina: 1
Acties:

• Davel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01-2023
Beste tweakers

Ik heb een pc voor een tijdje nu:

cpu intel d930
mobo asus p5wd2-e premium
4*1 gb 800mhz van crosair
een of ander 7900gt video kaartje
3 sata schijven en 2 dvd-schrijvers
en een cheapass psu van 450w

nu wou ik mijn pc wat uitbreiden en ben begonnen met de psu wouw een met toekomst perspecief die veel te veel kan leveren en die hoog rendemùent heeft en niet teveel lawaai maakt na enekel revieuws enzo geleze te hebben heb ik uiteindelijk een Thermaltake thoughpower 1200w gekocht. als ik deze nu aan sluit en ik zet mijn pc op komt er niets op mijn scherm en ik hoor 1 lange beep en 3 korte. ik dus alles uitgetrokken behalve de 24 en 4/8pin en hetzelfde geprob van 4 naar 8 pin te switchen want mobo ondersteund beide hetzelfde probleem. op internet gevoden dat 1 lang 3 korte het geheugen is dus 1 ram late zitte zelfde prob andere ram hetzelde prob. uiteindelijk andere psu ertrug aan en alles werkt perfect. ik heb de 24pins bekeken en er blijkt geen witte draad op aangesloten te zijn (-5v) ik op internet weeral nu blijkt dit normaal voor atx 2.2 ik dan maar naar verschillen atx 2 vs 2.2 gezocht niet echt iets gevonden. dan maar op psu en mobo weeral niets. Nu is mijn vraag weet er mss ielmand wat het prob kan zijn ? PSU kapot ? mss iets verkeerd gedaan (dat betwijfel ik eigenlijk maar kan altijd :) )

Dave

Verwijderd

ff aanmelden op Thermaltake forum o.a, dit probleem deed zich tot-nu-toe vrnl. met Nvidia 680 chipsets voor [naar mijn weten]
Zodat jij ook kunt melden dat dit probleem zich ook voordoet op dé versie met Active PFC
Ook de 1000W versie schijnt problemen te hebben, krijgen ze net 'n relatief goede reputatie op dit gebied [de voeding door cwt gebouwd dus]
voor verschillen tussen de verschillende ATX-standaards: http://www.formfactors.org/

nog 'n [dom] vraagje: gebruik je wel de stekker die je ín 2'en kunt splitsen?

Niet echt handig deze ontwikkelingen.

Ik heb eerder gehoord dat steeds meer [oudere] moederborden niet zijn toegelegd op hoge efficientie.. Of dat waar [kan] zijn/is weet ik [nog] niet. Lijkt mij wel vreemd, maargoed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 04:47 ]

• Davel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01-2023
merci voor de info ik wou mij juist aanmelden op forum maar er loopt iets mis in hus sql op de moment dus zal dit later moeten proberen.

Had email gestuurd naar komplett de winkel waar ik ze gekocht had en ze zeiden om ze terug te sturen met rma heb ik gedaan en een andere gekregen (nieuw althans volledig ingepakt) heb deze geinstalleert en heb weer een nieuwe gekregen dus nu heb ik er al 3 nieuwe geprobeert en altijd hetzelfde probleem. Nu deze keer heb ik ze niet eerst ingebouwt en eerst gewoon de 24 en 8 pins ingestoken en leek te werken. dus terug afgezet en de molex en sata kabels geinstalleert en een monitor en op pwr button gedrukt en pats terug hetzelfde probleem. alles erterug af behalve 24 en 8 pins en weeral hetzelfde probleem zelfs zonder monitor 3 korte beepjes en dan een wat langer. Ik word er zot van ben der nu en 2 maand mee bezig en ze werkt nog niet en mijn brak voedingske dat bij mijn case zat werkt perfect eerst dacht ik da het was omdat de -5v er niet opzat maar op asus heb ik gevonden dat dat alleen dient voor de isa kaarten en als je die niet gebruikt is dat geen probleem en zou mijn mobo 100% compatible moeten zijn met atx 2.2. Vorige keer heb ik de voeding ook geprob in een andere pc met 20 en 4 pin aansluiting en dit werkte wel maar 24 en 4 of 8 niet zeer raar en ik heb eerlijk gezegt geen goesting om deze voeding nog 10 keer terug te sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Davel op 03-10-2007 23:09 ]