[PS3] Heavenly Sword

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Heavenly Sword topic

Afbeeldingslocatie: http://www.spcnet.be/images/matos/HSWO.jpg

Ontwikkelaar:
Ninja Theory Ltd
Uitgever:
Sony Computer Entertainment
Genre:
Action/Adventure
Release:
19 september 2007

Nederlandse fansite met álles over Heavenly Sword.

Afbeeldingslocatie: http://64.111.216.60/ul/2594-heavenly-sword-banner.jpg

Heavenly Sword is een verhaal over wraak, moed en zelfontdekking.
Al zolang als de clan zich kan herinneren, hebben de profeten verhaald over een zoon van hun leider die hen naar hun plaats in de hemel zal leiden.
Dus als de leider van de clan een dochter krijgt, Nariko, ziet het ernaar uit dat de profetie niet vervuld zal worden.

Tenminste, dat denken ze...
Nadat haar vader is vermoord door een bloeddorstige rivaal, ziet Nariko nog 1 laatste kans om
haar lot in eigen hand te nemen en haar vader te wreken. Om deze missie te volbrengen, moet ze het Heavenly Sword hanteren, een wapen dat zo krachtig is dat elke slag die ze ermee toebrengt haar dichter bij de dood brengt.
Tijdens haar gevecht zal Nariko niet alleen beseffen dat wraak een hol streven is, maar ook haar plek en rol in de wereld ontdekken. Pas dan zal ze het zwaard kunnen beheersen en de meester ervan worden in plaats van de slaaf, om haar eenzame, vervloekte leven te veranderen en haar lotsbestemming te vervullen.

Making of Part 1
Making of Part 2
Animatieserie \"Legend of the Sword\" Part 1
Ainmatieserie \"Legend of the Sword\" Part 2
Officiele site
Onofficiele Nederlandse fansite

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die onofficieele site van jezelf? Dan mag je dat wel zeggen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:02
even de demo gespeeld, zag er wel echt prachtig mooi uit, die omgevingen vooral.
Verder lijkt het qua spelen heel erg op god of war, persoonlijk vond ik het wel iets minder spelen....
maar het was wel een kort demotje dus ik hou em in de gaten

• Toms_88
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:23:
Is die onofficieele site van jezelf? Dan mag je dat wel zeggen hoor :P
Ik heb alleen .nl betaald. O-)
Maarja... 't is de enige site met nieuws over HS op de originele site na.
Maar die maakt weer gebruik van flash zodat veel mensen moete hebben met de site te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Die demo is wel masterlijk, tot nu toe het enigste spel waar ik een PS3 voor zou aanschaffen, echter heb ik al een Xbox 360 dusja :P

verder mijn complimenten voor de demo, heel kort maar zeker voor herhaling vatbaar :)

ook mijn complimenten voor die Onofficielle site, nice one Toms_88 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

offtopic:
@Toms_88, kun je je Direct Message (MyReact -> Voorkeuren) eens aan zetten? Wil je wat vragen. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 17:30

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb net ook de demo maar even geinstalleerd.

Vond het grafisch zeer goed, alleen de gameplay
wat minder, maar dat komt omdat ik niet zo goed ben in al die combo's gok ik :p

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
De game krijgt ondertussen goede reviews. Vooral de tijd waarin je de game uitspeelt (6-8 uur volgens sommige) drukt de cijfers omlaag.
Play 10
OPM 8,9
IGN 7

Ondertussen ook deel 4 van de animatieserie online. Check www.gametrailers.com of www.heavenlysword.nl

[ Voor 24% gewijzigd door Toms_88 op 29-08-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik verwachtte echt veel van dit spel. Maar nadat ik las dat de speelduur slechts 7 uur besloeg bekoelde mijn enthousiasme snel.
In de PU krijgt het spel "slechts" een 72. "Al die pracht en praal kan niet verhullen dat het eigenlijk maar een kort simpel spelletje is." Ze geven het spel ook de "tegenvaller van de maand" award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

UltraR-pc schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:13:
Ik verwachtte echt veel van dit spel. Maar nadat ik las dat de speelduur slechts 7 uur besloeg bekoelde mijn enthousiasme snel.
In de PU krijgt het spel "slechts" een 72. "Al die pracht en praal kan niet verhullen dat het eigenlijk maar een kort simpel spelletje is." Ze geven het spel ook de "tegenvaller van de maand" award.
Terwijl ze bij GameKings zeiden dat Heavenly Sword "hetzelfde voelt als gepijpt worden door het meest lekkere wijf wat som de aandacht verliest". En dat zijn dezelfde gasten die dus in de Power Unlimited een 72 gaven, dus zo veel zeggen die cijfers niet.

En het blijft natuurlijk ook zeer persoonlijk. Bioshoch bijvoorbeeld kan mij gewoon echt niet boeien en die game kreeg een 90+ score als ik het me goed herinner.

Ik beleef genoeg plezier aan de game en neem het soms inzakken van de framerate voor lief. Want naar mijn inziens wordt dat goed gemaakt door de zeer vermakelijke gameplay en de schitterende werelden. Ook de meesterlijke ingame cutscenes zijn zeer mooi gemaakt met perfecte voice-acting en lekkere droge humor.
Enige min van deze game vond ik die SixAxis besturing van de pijlen, kanonskogels en alles wat je verder weg kan gooien. Ik ben zowiezo geen fan van dat soort besturing met de SixAxis, dus dat is eigenlijk niet eens een punt van kritiek op de game.

Het moge duidelijk zijn dat het een simpele game is waar je door kan komen met slechts domweg op de knoppen rammen. Maar als je erzelf toe aan kan zetten om wel combo's te gebruiken en te zorgen dat je iedereen in stijl afmaakt zijn het wel 7 vermakelijke uurtjes...

En als laatste heb ik ook wel eens behoefte om gewoon een half uurtje hersenloos hordes vijanden weg te slaan door wat dom op de knoppen te drukken en dan kan ik met deze game net zo uit de voeten als met God of War.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Opzich is het ook geen straf om de game nog een keer uit te spelen, alleen dan op hell mode natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09
Ik heb het al een keer uitgespeeld, maar ga het zeker nog een (paar) keer doen. Het speelt gewoon enorm lekker weg en daarbij is het beeld en geluid ook goed!

Alleen nog even alle 'achievements' halen, heb er nu ruim 80 van de 129 dacht ik. Daar kan dus nog wel meer bij geklust worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb Heavenly Sword ook sinds zaterdag, maar het kan me maar niet boeien. Het is extreem 'on rails' en de actie gaat erg snel op button-bashen lijken (hoeft uiteraard niet).

Het spel is echt extreem mooi, maar ik ga wachten op God Of War PS3, want dit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

zAo schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:35:
Ik heb Heavenly Sword ook sinds zaterdag, maar het kan me maar niet boeien. Het is extreem 'on rails' en de actie gaat erg snel op button-bashen lijken (hoeft uiteraard niet)
Ik heb het game volledig gekocht ook, maar random wat knopjes indrukken gaat na level 3 toch al een pak moeilijker vind ik. Ik vind het persoonlijk een geweldig, theatraal game :) en kort maar krachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09
Getimed combo's maken zorgt ervoor dat je je tegenstanders een stuk sneller naar het hiernamaals stuurt. Eerste levels was ik ook aan het bashen, daarna beter opgelet met combo's e.d. en het scheelde erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

pff, ik geraak maar niet voorbij Bohan :'(
ik probeer zijn aanvallen een beetje te ontwijken, die oranje en blauwe dingen af te weren richting hem ( lukt in veel gevallen toch, alhoewel eerder 65% :/ ) maar uiteindelijk glipt er hier en daar eentje door en geraak ik nooit verder dan de tweede cinematic (rondje met driehoek)

help :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Hoop dat je hier iets aan hebt, het is niet veel, maar beter dan niets ;)
spoiler:
Bij het afweren van die 'dingen' moet je zorgen dat je in de juiste stance staat (dit had je waarschijnlijk al door :D) en pas op driehoekje drukken net nadat je geraakt bent. Het is heel even klooien, maar als je de juiste timing door hebt dan is het echt gemakkelijk.Offer dus gewoon even een ronde op om rustig te oefenen met je timing :)
Daarnaast kan je (als je de counter eenmaal doorhebt )als je in melee combat te harde klappen krijgt proberen rond te rennen en wachten tot hij weer van die 'dingen' af begint te vuren, die kan je dan makkelijk counteren en die doen lekker veel damage.

[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 04-10-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

WHoopy ik ben er eindelijk door =) het counteren en dan gewoon alles zoveel mogelijk ontwijken van zijn slagen leek me het meest hulpzame, met af en toe een goede slag van m'n op z'n muil O-)
ik had de principes door, maar ik moest duidelijk nog werken aan mijn timing van countering

thanks

kortom, HS was zijn geld meer dan waard. (heb er uiteindelijk dan toch langer dan die 7 uur over gedaan :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ahum... Bump :$

Sinds ik mijn PS3 heb, HS als demo ook gedownload. De demo speelt echt heerlijk, begint steeds meer into combo's te komen en maai de mobs steeds sneller neer.

Nu komt natuurlijk de vraag, is de full version het waard? Soms wil ik gewoon een half uurtje even flink hack&slashen, heeft dit spel enkel de story mode of zijn er ook 'vrije mep er op los' stukken die je herhalend kan doen?

(Ik heb ook andere H&S games gedownload - Gundam, Conan, Ninja nogwat, etc - maar die kunnen me gewoon neit zo boeien als deze game).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is vrij kort maar wel erg indrukwekkend. Als je God Of War vet vond, dan kan je deze zo kopen. Had hem zelf laatst voor 25,- bij consoleshop, dus als je goed zoekt kan je em voor een leuk prijsje scoren.

moet er zelf nog aan beginnen trouwens, heb ook alleen nog maar de demo gespeeld. :)
Pagina: 1