Dell Dimension 9200 goede deal? of zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.381 views sinds 30-01-2008

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:27
Ik heb pas met pijn in me hart me oude systeem verkocht en wil wat nieuws.
Nou ben ik veel meer fan van zelfbouwen want daar ben je tweaker voor hoe nerdy dat volgends me vriendin ook klinkt.

nu kan ik via Dell een aardig leuke gaming desktopbouwen voor wat ik denk toch best wel een redelijke prijs. kijk maar.

Onderdelen
PROCESSOR Intel® Viiv™ Core™2 Quad Core QX6600 Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz, 8 MB cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Ultimate -
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie -

GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
HARDE SCHIJF 640 GB [2 x 320 GB] Seriële ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-
OPTISCH(E) STATION(S) 16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations
GRAFISCHE KAART ÉÉN 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX grafische kaart
Accessoires
GELUIDSKAARTEN Geintegreerde Dolby 7.1 audio
LUIDSPREKERS Geen luidsprekers
TOETSENBORD Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
MUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen -
VIDEO EDITING IEEE 1394 PCI-adapterkaart
DISKETTE / MEDIASTATIONS Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer MODEMS Geen modem bewerken
Services & Software
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis Bundle Reference D08925A
Shipping Documents Engelse documentatie met Europese stroomkabel
Order Information Dimension Order - Netherlands
Standard Warranty 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
SYSTEEMMEDIA DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's

Totaalprijs € 1.435,95 19,00 % € 1.708,78

door nog een coupon toe te passen krijg je 5% extra korting, tot 15 aug 100.- extra btw korting(nog een uur tijd) gratis bezorging.

Het mooie is dat je wel hierbij vista ultimate erbij hebt. en 4 gig intern. 640 gig. 8800GTX

Het blijft natuurlijk persoonlijk van wat je zelf wil maar een systeem zoals dit bouwen gaat moeilijk voor dat zelfde geld.

Wat vinden jullie ervan?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bah voor die prijs niet laten liggen, als je toch wilt kopen.

Stel ook eens zelf eentje samen, en kijk dan eens, maar ik denk toch dat je met die Dell beter uitkomt, ook omdat die Dell's er heerlijk uitzien binnenin, qua koeling en dergelijke, het zijn gewoon goede robuste systemen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
en lekker stil, ook niet onbelangrijk. Heb er goede ervaringen mee.

• darkphoenix
Japius schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:13:
en lekker stil, ook niet onbelangrijk. Heb er goede ervaringen mee.
Ik vind alleen het zelf samenstellen zo lekker en kan er uren mee bezig zijn alleen... gaat het dan ook ineens veeeeel duurder worden. als je ineens naar het bedrag aan het einde van de streep kijkt... word het al minder.

vooral de keuze van je moederboard en voeding niet kunnen kiezen vind ik erg jammer. wil er toch dan weer over een paar maanden een nieuwe 45nm quadcore van intel erin doen en een nieuwe 9800gtx. wachten tot ze uitkomen vind ik waardeloos. je blijft wachten

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• darkphoenix
weer een nieuwe Dimension 9200 samengestelt. voor nog aan aardig minder.

Onderdelen
PROCESSOR Intel® Viiv™ Core™2 Quad Core QX6600 Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz, 8 MB cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Ultimate - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie - Collect & Return bewerken
MONITOR Geen monitor bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024] bewerken
HARDE SCHIJF 640 GB [2 x 320 GB] Seriële ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations bewerken
GRAFISCHE KAART ÉÉN 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX grafische kaart bewerken
Accessoires
GELUIDSKAARTEN Geintegreerde Dolby 7.1 audio bewerken
LUIDSPREKERS Geen luidsprekers bewerken
TOETSENBORD Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY) bewerken
MUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart bewerken
DISKETTE / MEDIASTATIONS Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer bewerken
MODEMS Geen modem bewerken
Services & Software
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis Bundle Reference D08926
Shipping Documents Engelse documentatie met Europese stroomkabel
Order Information Dimension Order - Netherlands
Standard Warranty 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
SYSTEEMMEDIA DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's

Deze is nagenoeg hetzelfde.
Totaalprijs € 1.193,71 19,00 % € 1.420,51
en exclusief btw is ie helemaal aantrekkelijk als ik hem op de zaak zou kopen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kijk gewoon hoeveel je uitkomt met t goedkoopste mobo (Asrock 70 euro ofzo) en kast, als de Dell minder is gewoon die nemen ;)

Ben je wel te laat met de coupon :P

• darkphoenix
Dutch_Razor schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:17:
Kijk gewoon hoeveel je uitkomt met t goedkoopste mobo (Asrock 70 euro ofzo) en kast, als de Dell minder is gewoon die nemen ;)

Ben je wel te laat met de coupon :P
idd lekker ruk. maar hij staat nog in me afreken lijstje dus ik ga niks bij leggen wil ik heb afrekenen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 12:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben in paar jaar tijd van Dell hater naar liefhebber gegaan (beter gezegd: Dell is sterk beter geworden). Wat een heerlijke kasten en vernuftige oplossingen hebben ze toch. Loopt ook allemaal als een tiet. Op mijn werk ook alles Dell en nooit gezeik mee ondanks zware belasting. Momenteel hebben we allemaal een Dell XPS710 met 24" WS schermen en loopt super soepel. Zelfbouw is heel leuk maar soms is kant en klaar ook wel lekker :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-01 21:54

Appie

F1RST Racing

Jazzper schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:32:
Wat een heerlijke kasten en vernuftige oplossingen hebben ze toch. Loopt ook allemaal als een tiet. Op mijn werk ook alles Dell en nooit gezeik mee ondanks zware belasting. Momenteel hebben we allemaal een Dell XPS710 met 24" WS schermen en loopt super soepel. Zelfbouw is heel leuk maar soms is kant en klaar ook wel lekker :)
Eens, ik heb zelf een jaar geleden de Dimension 9200 gekocht incl. 20" S-IPS scherm (nu nog steeds 399 euro) met c2d etc voor 800 euro in totaal. Met geen mogelijkheid kon ik hier tegenop via zelfbouw (ik kwam steeds zo'n 200 a 300 euro duurder uit), dus de Dell 9200 gekocht.

Ja ik kan er niet mee overklokken, maar hiervoor heb ik wel een systeem terug die erg stil is en een ideale prijs/kwaliteit verhouding heeft. Bovendien zijn Dell systemen niet kieskeurig qua uitbreiding dus kun je gewoon no-name geheugen en andere onderdelen erin doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Appie op 15-08-2007 00:54 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Appie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:53:
[...]
Ja ik kan er niet mee overklokken, maar hiervoor heb ik wel een systeem terug die erg stil is en een ideale prijs/kwaliteit verhouding heeft. Bovendien zijn Dell systemen niet kieskeurig qua uitbreiding dus kun je gewoon no-name geheugen en andere onderdelen erin doen.
Nou dit is dan nieuw, ik heb een 6 jaar oude Dimension 4600.. het geheugen moest speciaal dell geheugen zijn, dubbele prijs natuurlijk, moederbord is geheel onvervangbaar, de kast ook; speciale afmetingen

het is niet erg als dit goed spul was, maar alles wordt geblokkeerd, zo kan ik geen temp aflezen en ook niet overclocken. geen dell meer voor mij bleeh

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja dat is ook nieuw. Ik gok van dit millenium zeg maar. Vroeger was het ook het rijtje compaq, packard bell, dell en de hele mikmak, maar ik vind persoonlijk dat Dell zich daar keurig uit omhoog heeft weten te werken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• darkphoenix
Ik ben er nog niet uit jammer genoeg.

Wat me tegen houd is niet kunnen overclocken waar ik nog geen ster in ben, en toekomste upgrades zoals de 45nm quadcore van intel.

Maar alles wat ik anders bestel word erg duur.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 9200 Dimension.
moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over mijn machientje.
loopt als een trein, bijna geen geluidsproductie.
mijn totaal prijs was 1748 euro.

specs
Dell Dimension 9200
Code duo 2,4 ghz 4 mb L2 Cache.
2 gb 667 mhz Kingston DDR2
2x250gb gb HDD RAID0 Sata-2
8800GTX 768MB DDR3
7.1 Dolby onboard.
XP pro
19inch flatpanel
Kast is vanbinnen netjes afgewerkt.
geen gekke trillende onderdelen ofzo.
loopt nu al 5 maanden lekker te snorren bij mij thuis.
alle games op hoogste settings (behalve Armed Assault.)
hoogste aantal fps 2500 nog iets.
eigenlijk had ik willen wachten op de Q6600/Q6700
maar omdat ik weg ging bij mijn werkgever heb ik toch maar voor de E6600 gekozen.
ik heb er 3 maanden overgedaan voor ik me keuze heb gemaakt en 250 configuraties bij andere aanbieders verder.

Ben er blij mee, enige wat minder is is het MObootje.
Geen overclock mogelijkheden.
maar binnenkort gaat er toch een ander bordje in.
mssn ook ander processortje.

Voor die prjis gewoon kopen, je doet geen miskoop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 07:53 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Succes met je gewoon een ander mobootje in ;)

Volgens mij passen andere mobo's niet zondermeer in Dell kasten en vice versa. Maar pin me daar niet op vast. Ik heb alleen ervaring met een Dell PowerEdge 400SC s478 bordje die nergens in past.

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:58:

Volgens mij passen andere mobo's niet zondermeer in Dell kasten en vice versa. Maar pin me daar niet op vast. Ik heb alleen ervaring met een Dell PowerEdge 400SC s478 bordje die nergens in past.
Jah Dankje,
het is wel zo dat ik een BTX kast heb, het deurtje zit dus rechts ipv links.
het bord is daarom ook anders om.
waarschijnlijk heb je dan gelijk maar als ik nix anders kan zetten in het kastje dan koop ik ook een ander kastje erbij.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 23:02
Jazzper schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:58:

standaard kan dit niet meestal idd, maar je kunt altijd wat gaatjes boren op de juist plek en je eigen moederbord erin zetten;)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De Dell is zeker geen verkeerde keus.

Het enige waar ik me enorm aan stoor bij de Dimension 9200 is de trilling in het zijpaneel. Ik krijg deze er maar niet uit. Bij een bepaalde resonantie gaat deze heel storend trillen. Schijnt een kwaaltje te zijn van de 9200 serie.

Verder was mijn Dell door een prutser in elkaar gezet. De kaartlezer zat vast met te grote vulbussen, waardoor deze los in de kast zat en de voedingkabels lagen los op de CD-Rom.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

een echte tweaker bouwt zijn systeem zelf, eigen mobo, eigen kast, alles naar wens van de tweaker zelf. Het feit alleen al dat je met DELL niet kunt overklokken omdat het mobo dat niet ondersteund zegt al genoeg, en de "service" van dell laat ook de wensen over (ervaring mee... :))

dús, mocht je jezelf een echte tweaker voelen, bouw 'm dan zelf. heb je liever zo'n voorgebakken apparaat, koop het ding van dell. Verwacht er alleen niet van dat het gemakkelijk upgraden zal zijn. Alleen spul besteld via Dell gaat er gemakkelijk in. En wil je Dell spul verkopen, zit je toch aan het hele systeem vast.

-_-

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

M2M, jij bepaalt wie of wat een echte tweaker is?

:Z

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:57:
een echte tweaker bouwt zijn systeem zelf, eigen mobo, eigen kast, alles naar wens van de tweaker zelf. Het feit alleen al dat je met DELL niet kunt overklokken omdat het mobo dat niet ondersteund zegt al genoeg, en de "service" van dell laat ook de wensen over (ervaring mee... :))

dús, mocht je jezelf een echte tweaker voelen, bouw 'm dan zelf. heb je liever zo'n voorgebakken apparaat, koop het ding van dell. Verwacht er alleen niet van dat het gemakkelijk upgraden zal zijn. Alleen spul besteld via Dell gaat er gemakkelijk in. En wil je Dell spul verkopen, zit je toch aan het hele systeem vast.
Dit is het grootste lul verhaal dat ik gehoord heb sinds mensen heugenis.
een echte tweaker bouwt niet ze eigen machine maar tweakt zijn machine naar uiterste capaciteiten.
een echte tweaker weet weet het woord tweaker ook beter te defineren. jij dus niet.

ik bedoel dit niet om te flamen.
zoals jij het hebt over eigen kast eigen mobo noema maar op heb ik ook gedaan. zoals ik al zei heb ik zelf in 3 a 4 maanden tijd meer dan 250 configuraties gemaakt zodat ik het beste heb zo goedkoop mogelijk, jij hebt blijkbaar niet goed gelezen.

zoals ik ook al zei, gaat er binnenkort een ander bord in.
dat houd dus in dat ik nog steeds mijn systeem tweak.
wat maakt het nou uit als je een complet systeem haalt en zelf verder TWEAKT!!! tot je je idiale machine hebt.....??? nou leg uit!! en dat

en trouwens er past gewoon ander spul in....
ik denk dat jij nieuwe informatie moet gaan vergaren voordat je dit soort uitspraken doet.

vriendelijke groet

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-01 15:39
[quote]BillSpaarbank schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:52:
De Dell is zeker geen verkeerde keus.

Het enige waar ik me enorm aan stoor bij de Dimension 9200 is de trilling in het zijpaneel. Ik krijg deze er maar niet uit. Bij een bepaalde resonantie gaat deze heel storend trillen. Schijnt een kwaaltje te zijn van de 9200 serie.

Ik heb ook last van die trillingen in de 9150 serie ik denk dat het bijna de zelfde kasten zijn.
Iemand een oplossing?

Verwijderd

ik heb een spons van het mobotje die ik in mijn oude pc had in mijn zijpaneel geplakt. trilling voorbij

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een DELL dimension 9200 met de volgende specs:
  • q6600
  • 2x320 gb raid 0
  • 2gb intern geheugen
  • 8800 gtx
  • 7.1 dolby geintegreerde geluidskaart
  • 1 dvd brander
  • firewire á 8 euro
ex monitor voor 1100 euro incl verzendkosten (met 5% EPP korting, klik)

Als je dit samenstelt kom je véél hoger uit, verder is dat geassembleerde en voorgeinstalleerde ook wel lekker, geen gedoe.

Verder loopt ie als een tierelier, ben erg tevreden, zeker over het geluid en de prestaties.

Overclocken word wel moeilijk, ik heb mijne op 2,6 ghz , verder ga ik niet (te warm).

[ Voor 6% gewijzigd door MuisM4t op 17-08-2007 00:30 . Reden: firewire kaartje vergeten ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:47

Tank80

Cyanide&&Happiness

Allereerst: ik wist niet dat je nu voor zo "weinig" geld al zo'n systeem kon halen B)
Kon het toch niet laten om die specs eens ff bij azerty in te tikken en kijk:

- 14259 Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed € 257,40
- 14017 Asus P5N-E SLI, Retail € 108,97
- Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 205,01
- 12809 Sparkle GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 499,79
- 2 x 8118 Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 71,05 € 142,10
- 33476 Antec Sonata III,Zwart € 110,18
- 10656 NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 27,25
- 2314 Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,17
- 12230 Logitech Deluxe 650, Zwart € 24,40
- 14126 Microsoft Windows Vista Ultimate 32bit,BOX, Engels € 168,61

totaal : € 1552,88

Ok, ok, is wel iets duurder dan €1420,- maar dan heb je wel:
- kwaliteitsonderdelen
- betere uitbreid/upgrade-baarheid
- Betere tweakbaarheid
- bouwlol
- :X mooiere kast

Enige waar ik niet helemaal zeker van ben is het moederbord, maar goed, je kan alles natuurlijk nog naar hartelust aanpassen (misschien dat je dan ook nog wel € 130 goedkoper uitkomt)

Ik zou het wel weten... ;)

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:57:

Kan je er niet wat tussen stuppen. Tegen woordig hebben de kasten van die rubertjes tussen de kast en schoeven maar in de mod sectie werdt vroeger ook gesproken over geknipte ouwe binnebanden. <

Doe er wat aan en het geeft je veel meer vreugede 8)

• darkphoenix
Ik ben lekker bij alternate wat aan het spelen met de systeem builder.

config 1:OCZ 4 GB DDR2-800 Kit 1 x€ 249,-€ 249,-
Grafische kaarten nVidia PCIe -
Club 3D 8800 GTX 2 x€ 479,-€ 958,-
CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6750 1 x€ 179,-€ 179,-
Floppy-drives - -
NEC Floppydrive 1 x€ 15,-€ 15,-
Voedingen meer dan 600 Watt -
Tagan TG700-U26 1 x€ 135,-€ 135,-
Behuizingen Big Tower -
Cooler Master Stacker 1 x€ 149,-€ 149,-
DVD-reWriters IDE -
NEC AD-7170A 1 x€ 27,-€ 27,-
DVD-reWriters IDE -
NEC AD-5170A 1 x€ 25,-€ 25,-
Moederborden Socket 775 -
Asus P5N32-E SLI 1 x€ 199,-€ 199,-
Harddisks 3,5 inch SATA -
Western Digital Raptor X 1 x€ 199,-€ 199,-
Hitachi Deskstar T7K500 1 x€ 89,-€ 89,-
Totaal bedrag€ 2.224,-

Config 2:Geheugen DDR2-800 -
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit 1 x€ 249,-€ 249,-
Grafische kaarten nVidia PCIe -
Club 3D 8800 GTX 1 x€ 479,-€ 479,-
CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6750 1 x€ 179,-€ 179,-
Floppy-drives - -
NEC Floppydrive 1 x€ 15,-€ 15,-
Voedingen meer dan 600 Watt -
Tagan TG700-U26 1 x€ 135,-€ 135,-
Behuizingen Big Tower -
Cooler Master Stacker 1 x€ 149,-€ 149,-
Geluid PCI -
Creative X-Fi Xtreme Gamer 1 x€ 69,-€ 69,-
DVD-reWriters IDE -
NEC ND-4551 1 x€ 22,-€ 22,-
DVD-reWriters IDE -
NEC AD-5170A 1 x€ 25,-€ 25,-
Moederborden Socket 775 -
Asus P5N32-E SLI 1 x€ 199,-€ 199,-
Geluid - Speakers
Logitech Z-5450 THX 1 x€ 199,-€ 199,-
Hitachi Deskstar T7K500 1 x€ 89,-€ 89,-
Western Digital Raptor 1 x€ 189,-€ 189,-
Totaal bedrag€ 1.998,-

Maar ja zoals je ziet is de prijs veel veelhoger. wel (beter) hardware.
ik vraag me af of Sli wel nodig is misschien nu overkill en over 6 maanden meer nodig maar ik geef het in een keer uit en niet steeds een beetje.

Toch blijft de Dell me trekken.

Verwijderd

Deze machine nu half jaar in bezit. De kast geeft resonantie. Dell heeft de grote fan al een keer vervangen(zonder resultaat), maar de tekst "precisie in stilte" gaat hier zeker niet op. Wie herkent dit probleem? En zo ja wat te doen?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
darkphoenix schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:34:
Ik ben lekker bij alternate wat aan het spelen met de systeem builder.

........

Maar ja zoals je ziet is de prijs veel veelhoger. wel (beter) hardware.
Ja hallo... Je neemt ook onderdelen die veel en veel duurder/beter zijn (raptor, 200 euro mobo, 140 euro voeding, 200 euro speakerset etc) die totaal niet te vergelijken zijn met die Dell.
Als je een PC, zoals die in de startpost, samenstelt bij Salland/Azerty/Alternate kom je net zo duur uit, alleen is zo'n pc wel makkelijker up-te-graden, heb je langer garantie, zijn het kwalitatief betere onderdelen en kan je hem ook nog eens naar wens invullen.

• darkphoenix
silmaril8 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

Ja hallo... Je neemt ook onderdelen die veel en veel duurder/beter zijn (raptor, 200 euro mobo, 140 euro voeding, 200 euro speakerset etc) die totaal niet te vergelijken zijn met die Dell.
Als je een PC, zoals die in de startpost, samenstelt bij Salland/Azerty/Alternate kom je net zo duur uit, alleen is zo'n pc wel makkelijker up-te-graden, heb je langer garantie, zijn het kwalitatief betere onderdelen en kan je hem ook nog eens naar wens invullen.
idd en daarom ga ik hem toch maar lekker zelf samenstellen. want me vader moet voor zijn inspirion notebook 2,5 maand wachten. te bizar.!

Verwijderd

foutje

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 08:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:37:
[...]

Nou dit is dan nieuw, ik heb een 6 jaar oude Dimension 4600.. het geheugen moest speciaal dell geheugen zijn, dubbele prijs natuurlijk, moederbord is geheel onvervangbaar, de kast ook; speciale afmetingen

het is niet erg als dit goed spul was, maar alles wordt geblokkeerd, zo kan ik geen temp aflezen en ook niet overclocken. geen dell meer voor mij bleeh
onzin, ik heb ook een 4600 en gooi er alles in wat ik tegen komt.
het is trouwens wel een beest, ik gebruik het als applicatie server en me dochter speelt er tegelijk spelletjes op en geef geen krimp.

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Systeemmodel Dimension 4600i
Processor x86 Family 15 Model 3 Stepping 3 GenuineIntel ~2992 Mhz HT
Totaal fysiek geheugen 1.536,00 MB

Grootte HD1 111,76 GB (119.998.609.920 bytes)
Grootte HD2 74,53 GB (80.023.749.120 bytes)
Grootte HD3 232,88 GB (250.056.737.280 bytes)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:23:
Deze machine nu half jaar in bezit. De kast geeft resonantie. Dell heeft de grote fan al een keer vervangen(zonder resultaat), maar de tekst "precisie in stilte" gaat hier zeker niet op. Wie herkent dit probleem? En zo ja wat te doen?
Ik heb (goeddeels) dezelfde pc, met hetzelfde probleem. Tot nu toe heb ik de volgende dingen gedaan:
Rubber om de schroefjes van de cardreader en dvd, weinig effect.
Nieuwe hdd brackets van Dell gekregen, waren wat beter, maar ook hierbij heb ik met rubber de schroefjes extra vastgezet. Dit heeft behoorlijk wat effect.
Daarnaast het zijpaneel geisoleerd met van dat bouwmarkt isolatiespul, en de kast op hetzelfde spul gezet. Al met al is de resonantie nu veel en veel minder geworden. Punt is alleen, die pc is zo stil dat elke resonantie gewoon erg opvalt. Ik ben overigens nog in overleg met Dell over wat er gedaan kan worden om het probleem compleet te verhelpen.

Naja, dat klinkt natuurlijk allemaal niet zo positief, maar niets is minder waar. Een 6420, met 2gb, 500gb raid0, 8600 gts, Vista Ultimate, 20 inch tft en zo nog wat praktische dingen als standaard voldoende usb poortjes enzo voor ruim 900 euro was gewoon een heel goede koop 3 maanden geleden. Daar kan imo geen webshop tegen op, ik kwam op 1250-1300 ofzo bij alternate/azerty.
De pc blijft onder stress mooi koel en scoort goed of zeer goed tov vergelijkbare systemen. Koppel daaraan een levertijd van 3 of 4 dagen, goede en prettige service en support en afgezien van de resonantie een totaal probleemloze werking en je zult je kunnen voorstellen dat ik als ex zelfbouwer:P in me nopjes ben met het gemak en de prijs/kwaliteitsverhouding van Dell.

Verwijderd

kijk voor de lol eens op de duitse site
jouw zelfde specs:
Gesamtpreis 1.213,99 € 19,00% 1.444,65 €

PROZESSOR Intel® Core™ 2 Quad-Core Q6600 Prozessor (2,4 GHz, 1.066 MHz, 8 MB Cache) ändern
BETRIEBSSYSTEM Original Windows Vista® Ultimate (32 Bit) - Deutsch ändern
HARDWARE SUPPORT 1 Jahr Basisgewährleistung - Abhol- und Reparaturservice ändern
MONITOR Ohne Monitor ändern
ARBEITSSPEICHER 4096 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024] ändern
FESTPLATTE 640 GB Serial ATA RAID 0 (Striping) [2 x 320 GB, 7.200 U/Min. mit DataBurst™-Cache] ändern
GRAFIKKARTE EINE nVidia® GeForce® 8800 GTX-Grafikkarte mit 768 MB ändern
OPTISCHE LAUFWERKE 16x-DVD+/-RW- und 16x-DVD-Laufwerk ändern

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

Dit zijn allemaal boodschappenlijstjes en daar zijn wij in CSL niet zo content mee :). Zie CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? voor meer informatie.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.