Hallo,
Ik heb een probleem met mijn barebone, dat ik niet getackeld krijg...
Eerst maar eens een opsomming van het systeem:
Barebone: Asus T2P-Deluxe
Mainboard: Asus P4P8T
Bios: T2-P Beta BIOS 1012.002 (19-10-2005)
Processor: Intel P4-3.0 478 cache=16kb/1mb Prescott
Memory: 2Gb Corsair Value Select PC3200 DDR-DIMM (2048MB Kit =2x1024MB) =>VS2GBKIT400C3
Harddisk: 1) Hitachi Deskstar 7K250 HDS722516VLAT80 (160 GB/ATA-100/8MB)
Harddisk: 2) Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
DVD/cd: NEC DVD_RW ND-3520A
Video: Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis (Radeon Omega Drivers 3.8.360 (Catalyst 7.4)
Systeem draait met XP Pro SP2 geinstalleerd op de Hitachi schijf.
Wanneer ik beide geheugenbanken in het board stop en het systeem opstart, reboot hij steeds met een luide piep nét voor het inlogscherm van Windows.
Haal ik er 1 module uit, reboot hij net na het opsommen van de hardware, dus nog voor hij windows start, met luide piep.
Plaats ik vervolgens de tweede module en haal de vorige eruit, start het systeem op.
Maar daarmee krijg ik regelmatig (zo'n 3x per week, bij intensief gebruik) een foutmelding van het systeem, met bijbehorende systeem (mini) dump.
Die dumps al eens geanalyseerd, maar helaas niet veel wijzer van geworden, want zou fout zitten in windows-bestanden. (zal binnenkort de files nog eens nalopen en die loggings posten, wellicht staat er toch nuttige info in)
Vervolgens een geheugentest uitgevoerd met S&M v1.9.0 met de tweede redelijk werkende geheugenmodule op mijn barebone.
Deze gaf na een test van een uur aan dat er een Single Adress Error en een Single Bus Error gevonden zouden zijn, zie hieronder:
Vervolgens de eerste geheugen module in mijn andere syteem gedaan, deze startte vreemd genoeg wel zonder problemen op met deze module.
Ook hier de S&M v1.9.0 geheugentest gedraaid, waarop hij geen fouten aantrof.
Vreemd genoeg is dat nu juist de module die in mijn systeem totaal niet wil werken.
En de module waarmee hij wel wil werken, geeft dus regelmatig minidump-herstarts.
In de bios staat het voltage-beheer op geheugenmodules, bussnelheid instellingen enz. overigens allemaal op automatisch.
Mijn vraag is nu wat te doen, want mijn systeem loopt op deze manier alles behalve stabiel.
En het verband/de logica ontschiet mij op deze manier een beetje... kortom, wat nu te doen/testen?
Alvast dank voor alle hulp en/of suggesties!