Deze vraag is vast al vele malen gesteld, maar ik ben voor in de huiskamer op zoek naar een DVD/Divx speler. Apparaat komt aan een jaren '90 B&O teevee te hangen dus features en beeldkwaliteit hoeven niet verbijsterend goed te zijn. Extra's als picture viewers, muziek afspelen en HDD recording zijn leuk maar heb ik niet nodig. Wat ik wel graag wil is de mogelijkheid om, draadloos of via UTP, een networkshare te benaderen om rechtstreeks de VIDEO_TS folders of DVD ISO's af te spelen. De KISS DP-1600 voldeed zo ongeveer aan mijn wensen tot ik erachter kwam dat ik ook hiermee geen SMB-networkshares kan benaderen. Met welk apparaat gaat dat wel?
gemodde XBOX + XBMC. Doet alles wat je wilt (ok behalve HDD recording) en meer.
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX
[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 15-08-2007 07:29 ]
Verwijderd
PS3 kan dat ook...
Alleen vraag ik me af of een PS3 / Xbox hier wel het meest geschikt is die dingen maken best een hoop herrie en dat wil je denk ik niet....
Alleen vraag ik me af of een PS3 / Xbox hier wel het meest geschikt is die dingen maken best een hoop herrie en dat wil je denk ik niet....
De XBOX360 en PS3 maken inderdaad enorm veel lawaai, maar de oude XBOX(1) niet (althans die van mij is aardig stil).
Gewoon een computer met je videokaart aan je TV
Een extra PC als HTPC valt helaas af: 1 servertje op zolder, 2 PC's in de werkkamer en een notebook vind ik meer dan zat. Bovendien moet het apparaat ook voor vrouwlief een beetje gebruiksvriendelijk zijn en zo'n HTPC wordt, net als een aangepaste Xbox, volgens mij meer een hobby-project. Aangezien we daar al genoeg van hebben hier ("nee schat, je kunt even geen cd's draaien want de versterker ligt uit elkaar") heb ik dan ook liefst een kant-en-klare commerciële oplossing die een beetje gebruiksvriendelijk is, niet te rumoerig en rechtstreeks networkshares kan benaderen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 21:02 ]
Maar dat XBMC ziet er wel te gek uitsverzijl schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:28:
gemodde XBOX + XBMC. Doet alles wat je wilt (ok behalve HDD recording) en meer.
Het werkend krijgen van het geheel zal je wat 'hobbytijd' kosten (maar hee we zitten hier op tweakers), maar er is genoeg over te vinden en met een beetje geluk koop je een kant en klare xbox/XBMC op marktplaats als het moet.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:25:
[...]
Maar dat XBMC ziet er wel te gek uitWerkt dat een beetje soepel, ook voor non-nerds?
Als het eenmaal draait werkt het soepel/intuitief en zeer stabiel. Mijn vrouw kan er ook goed mee overweg en zij heeft normaal gesproken altijd wel wat problemen met bediening van apparatuur.
Ziova ClearStream CS505. Qua specs een alleskunner, ten tijde van aankoop zelfs waarschijnlijk een van de beste opties. Probleem met dit bakje is de firmware, v2.0 is in de maak en wordt van scratch af opnieuw geschreven. Veel vastlopers en soms wordt wireless niet herkend.
Maar hopelijk komt hier in sept/okt/nov verandering in met de nieuwe firmware...
Oja, en SMB wordt ondersteund (vraag uit de eerste post), en maakt geen lawaai (zit geen fan in).
Maar hopelijk komt hier in sept/okt/nov verandering in met de nieuwe firmware...
Oja, en SMB wordt ondersteund (vraag uit de eerste post), en maakt geen lawaai (zit geen fan in).
[ Voor 12% gewijzigd door catjam op 16-08-2007 10:37 . Reden: toevoeging... ]
Hey dat is wel een grappige, maar doet deze ook upscaling van gewone dvd's ? Misschien interessant voor mij omdat ik een 42" panasonic wil gaan kopen.catjam schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:35:
Ziova ClearStream CS505. Qua specs een alleskunner, ten tijde van aankoop zelfs waarschijnlijk een van de beste opties. Probleem met dit bakje is de firmware, v2.0 is in de maak en wordt van scratch af opnieuw geschreven. Veel vastlopers en soms wordt wireless niet herkend.
Kijk eens naar de Archos 605 WiFi. De Archos 605 WiFi is een portable touchscreen mediaplayer met ingebouwde harddisk (30/80 of 160gb) die volgens mij aan al je eisen voldoet (WiFi, speelt DivX/MP3/jpg's, kan icm een DVR dockingstation opnemen en je kunt er dan ook het internet mee op). Bovendien kun je het apparaatje meenemen op reis (filmpje in het vliegtuig is erg prettig) en als je er nog een travel adapter bij koopt kun je hem ook gebruiken als USB host om onderweg je digitale foto's over te zetten.
Neem een kijkje op www.archos.com.
Neem een kijkje op www.archos.com.
[ Voor 41% gewijzigd door Pixelz op 17-08-2007 09:57 ]
De Archos is een echte portable player met een mooi en duur scherm die volgens mij geen DVD's of CD's leest: voor in de woonkamer valt hij wat mij betreft af. Ik denk dat ik een pre-modded Xbox ga zoeken en eens met XBMC aan de slag ga. Ik heb hier ook al een Playstation 1 als CD-speler staan dus dit kan er ook nog wel bij (http://www.diyaudio.com/f...ead.php?s=&threadid=31123)
Ik heb een Iamm NTD36, HD schijf erin of zonder kan ook, is nog stiller. Speelt ISO's en IFO's af en natuurlijk een rits audio en video formaten.
Werkt echt lekker met DVD meuk van nieuwsgroepen gedownload.
Novatron bij livingcinema gekocht.
Werkt echt lekker met DVD meuk van nieuwsgroepen gedownload.
Novatron bij livingcinema gekocht.
Pagina: 1