raiddriver

Pagina: 1
Acties:

• bikedevil1983
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
(jarig!)
goede avond mensen,

Ik probeer reeds 3 dagen lang al mijn server te installeren met een raid 1 configuratie voor de systeemdisk.

de meegeleverde drivers vanuit Intel lijken echter niet te werken.

Het betreft het Intel Dragontail (dp35dp) moederbord, waarbij de p35 chipset erop zit.

reeds meerdere mensen gevraagd wat te doen (ook automatiseerders) echter alles wat hun zeggen, kan ik niet gebruiken hierbij/werkt niet.

zo moest ik weten welke chipset er gebruikt werd, en dan kon ik op basis daarvan zien welke driver ik moest hebben. helaas, dit werkt niet! ik kan namelijk nergens iets ontdekken in de omschrijvingen van Intel, om welke chipset dat het gaat.

ik heb al meerdere sdrivers geprobeert, echter krijg ik bij allen, met uitzondering van 1 driver, een foutmelding. bij de driver waarbij ik geen foutmelding kreeg, krijg ik momenteel echter OOK een foutmelding. het systeem loopt dan gewoon helemaal vast!!!

in het bios heb ik ingesteld staan dat het een raid config moet zijn. uiteindelijk dacht ik er te zijn, en starte hij opnieuw op na copieren van de bestanden, echter herkende hij de schijven daarna wederom niet.

de schijven heb ik om die reden even gecontroleerd, en beide schijven kan ik wel in IDE installeren met Windows 2003 SBS. en draait vervolgens als een zonnetje...

maar ik wil dus een RAID1 config op de systeemschijven.

hetgeen ik heb:
Intel Dragontail DP35DP moederbord
2 x 80Gb Seagate Baracuda SATA-300 schijven
1 x Deonet tapeless backup ( niet van toepassing op install volgens mij?)

bij opstarten krijg ik tevens ook te zien dat de schijven in raidconfig staan, en dat beide de 80Gb schijven onderdeel zijn van de Raid-configuratie. allemaal goed dus?

vervolgens geeft hij aan wat ik wil doen: {a} Small Business Server 2003 R2 Premium Edition - Dutch

choose an option and press [enter]:

ik druk dus braaf [A] en [enter]
vervolgens F6 voor installatie van overige drivers van niet windows RAID en SCSI-adapters.

daarna [E] voor invoer van diskette.

de diskette erin, en daarna krijg ik deze mogelijkheden:

Intel (R) ICH9 SATA AHCIController ( Desktop ICH9R)
Intel (R) 82801HEM SATA RAID Controller (Mobile ICHM-E)
Intel (R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICHM-E/M)
Intel (R) ICH8R/ICH9R SATA RAID Controller
Intel (R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller ( Desktop ICH8R)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA AHCI Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 82801GHM SATA RAID Controller ( Mobile ICH7MDH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA RAID Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICHM7M/DH)
Intel (R) 82801FBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICH6M)

de eerste optie heeft het een keertje gedaan, en doet het momenteel niet meer. oveirge welke ik heb gepakt doen het gewoonweg niet. continue begint hij te piepen zodra ik iets kies.

wordt er redelijk moedeloos van.

kan iemand mij in de juiste richting helpen? Want googlen schijnt OF niet te werken, of ik zoek verkeerd...

Ik zou wel eens een keertje hem helemaal af willen hebben

Mvg. Bike

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier, http://support.intel.com/...board/DP35DP/techdocs.htm, is het e.e.a. wel te vinden over het MB. Daar of in je handleiding zal berslist staan hoe je je RAID-configuratie moet instellen en welke drivers je zult moeten gebruiken.

Volgens mij, maar wie ben ik, moet je deze drivers gebruiken Intel® 82801IR I/O Controller Hub (ICH9R).

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 14-08-2007 21:58 ]

ARME AOW’er

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Deze raidcontroller dus: Intel® 82801IR I/O Controller Hub (ICH9R)

Zou de 4e driver dus proberen :)

edit: Sneller typen dus....

[ Voor 13% gewijzigd door The_MAN op 14-08-2007 22:00 ]

• bikedevil1983
(jarig!)
deze keuze heb ik tot 3 keer toe gemaakt, maar helaas zonder uitwerking...

om die reden dan toch maar weer proberen om te installeren in IDE, en vervolgens om te zetten naar een Raid-configuratie...

mocht dit mogelijk zijn..

van de intelwebsite wordt ik namelijk ook niet echt veel wijzer, en hoop dan maar dat ik met knutselen het red..:)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Intel kennende is er vast een handleiding bijgeleverd.

ARME AOW’er

• bikedevil1983
(jarig!)
eentje die het beste is te omschrijven als: SUMIER!

aan de andere kant heb ik een "kloonserver" gelevert gekregen, waarbij de overige boekjes en doosjes ontbraken. echter van Intel zaten ( voor zover ik kan bepalen) er naar mijn weten wel bij. helaas is de helft alleen reclame, en het overige gedeelte betreft het moederbord, zoals het is ingedeelt. echter nergens welke raid ik moet installeren...

op de website word er ook gezegd (engels) dat er vervolgens een keuzelijst komt, waarbij je de driver moet kiezen die er het beste bij past....ja, grappig...alleen begint die van mij bij elke driver te piepen dat het niet werkt! :S

dus dit wordt gewoon weer een leuke klus! :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik vond toch wel het e.e.a. op de website toen ik even voor je zocht. Dat het in het engels is moet toch geen probleem zijn? Ik zag ook een FAQ met vragen en antwoorden die je misschien op weg helpen.

ARME AOW’er

• bikedevil1983
(jarig!)
deze heb ik doorgenomen, echter staat daarin ook verwezen naar de driver welke het beste erbij past...en dat is nou net hetgeen ik wilde weten! :D

momenteel heb ik dan ook de boel geinstalleerd, en ben ik momenteel bezig om de schijven te mirroren binnen schijfbeheer....welliswaar als IDE...en geen S-ata

blijft een beetje jammer...:(
Pagina: 1