goede avond mensen,
Ik probeer reeds 3 dagen lang al mijn server te installeren met een raid 1 configuratie voor de systeemdisk.
de meegeleverde drivers vanuit Intel lijken echter niet te werken.
Het betreft het Intel Dragontail (dp35dp) moederbord, waarbij de p35 chipset erop zit.
reeds meerdere mensen gevraagd wat te doen (ook automatiseerders) echter alles wat hun zeggen, kan ik niet gebruiken hierbij/werkt niet.
zo moest ik weten welke chipset er gebruikt werd, en dan kon ik op basis daarvan zien welke driver ik moest hebben. helaas, dit werkt niet! ik kan namelijk nergens iets ontdekken in de omschrijvingen van Intel, om welke chipset dat het gaat.
ik heb al meerdere sdrivers geprobeert, echter krijg ik bij allen, met uitzondering van 1 driver, een foutmelding. bij de driver waarbij ik geen foutmelding kreeg, krijg ik momenteel echter OOK een foutmelding. het systeem loopt dan gewoon helemaal vast!!!
in het bios heb ik ingesteld staan dat het een raid config moet zijn. uiteindelijk dacht ik er te zijn, en starte hij opnieuw op na copieren van de bestanden, echter herkende hij de schijven daarna wederom niet.
de schijven heb ik om die reden even gecontroleerd, en beide schijven kan ik wel in IDE installeren met Windows 2003 SBS. en draait vervolgens als een zonnetje...
maar ik wil dus een RAID1 config op de systeemschijven.
hetgeen ik heb:
Intel Dragontail DP35DP moederbord
2 x 80Gb Seagate Baracuda SATA-300 schijven
1 x Deonet tapeless backup ( niet van toepassing op install volgens mij?)
bij opstarten krijg ik tevens ook te zien dat de schijven in raidconfig staan, en dat beide de 80Gb schijven onderdeel zijn van de Raid-configuratie. allemaal goed dus?
vervolgens geeft hij aan wat ik wil doen: {a} Small Business Server 2003 R2 Premium Edition - Dutch
choose an option and press [enter]:
ik druk dus braaf [A] en [enter]
vervolgens F6 voor installatie van overige drivers van niet windows RAID en SCSI-adapters.
daarna [E] voor invoer van diskette.
de diskette erin, en daarna krijg ik deze mogelijkheden:
Intel (R) ICH9 SATA AHCIController ( Desktop ICH9R)
Intel (R) 82801HEM SATA RAID Controller (Mobile ICHM-E)
Intel (R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICHM-E/M)
Intel (R) ICH8R/ICH9R SATA RAID Controller
Intel (R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller ( Desktop ICH8R)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA AHCI Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 82801GHM SATA RAID Controller ( Mobile ICH7MDH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA RAID Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICHM7M/DH)
Intel (R) 82801FBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICH6M)
de eerste optie heeft het een keertje gedaan, en doet het momenteel niet meer. oveirge welke ik heb gepakt doen het gewoonweg niet. continue begint hij te piepen zodra ik iets kies.
wordt er redelijk moedeloos van.
kan iemand mij in de juiste richting helpen? Want googlen schijnt OF niet te werken, of ik zoek verkeerd...
Ik zou wel eens een keertje hem helemaal af willen hebben
Mvg. Bike
Ik probeer reeds 3 dagen lang al mijn server te installeren met een raid 1 configuratie voor de systeemdisk.
de meegeleverde drivers vanuit Intel lijken echter niet te werken.
Het betreft het Intel Dragontail (dp35dp) moederbord, waarbij de p35 chipset erop zit.
reeds meerdere mensen gevraagd wat te doen (ook automatiseerders) echter alles wat hun zeggen, kan ik niet gebruiken hierbij/werkt niet.
zo moest ik weten welke chipset er gebruikt werd, en dan kon ik op basis daarvan zien welke driver ik moest hebben. helaas, dit werkt niet! ik kan namelijk nergens iets ontdekken in de omschrijvingen van Intel, om welke chipset dat het gaat.
ik heb al meerdere sdrivers geprobeert, echter krijg ik bij allen, met uitzondering van 1 driver, een foutmelding. bij de driver waarbij ik geen foutmelding kreeg, krijg ik momenteel echter OOK een foutmelding. het systeem loopt dan gewoon helemaal vast!!!
in het bios heb ik ingesteld staan dat het een raid config moet zijn. uiteindelijk dacht ik er te zijn, en starte hij opnieuw op na copieren van de bestanden, echter herkende hij de schijven daarna wederom niet.
de schijven heb ik om die reden even gecontroleerd, en beide schijven kan ik wel in IDE installeren met Windows 2003 SBS. en draait vervolgens als een zonnetje...
maar ik wil dus een RAID1 config op de systeemschijven.
hetgeen ik heb:
Intel Dragontail DP35DP moederbord
2 x 80Gb Seagate Baracuda SATA-300 schijven
1 x Deonet tapeless backup ( niet van toepassing op install volgens mij?)
bij opstarten krijg ik tevens ook te zien dat de schijven in raidconfig staan, en dat beide de 80Gb schijven onderdeel zijn van de Raid-configuratie. allemaal goed dus?
vervolgens geeft hij aan wat ik wil doen: {a} Small Business Server 2003 R2 Premium Edition - Dutch
choose an option and press [enter]:
ik druk dus braaf [A] en [enter]
vervolgens F6 voor installatie van overige drivers van niet windows RAID en SCSI-adapters.
daarna [E] voor invoer van diskette.
de diskette erin, en daarna krijg ik deze mogelijkheden:
Intel (R) ICH9 SATA AHCIController ( Desktop ICH9R)
Intel (R) 82801HEM SATA RAID Controller (Mobile ICHM-E)
Intel (R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICHM-E/M)
Intel (R) ICH8R/ICH9R SATA RAID Controller
Intel (R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller ( Desktop ICH8R)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 631xESB/632xESB SATA AHCI Controller ( Server/Workstation ESB2)
Intel (R) 82801GHM SATA RAID Controller ( Mobile ICH7MDH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA RAID Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller ( Desktop ICH7R/DH)
Intel (R) 82801GBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICHM7M/DH)
Intel (R) 82801FBM SATA AHCI Corntroller (Mobile ICH6M)
de eerste optie heeft het een keertje gedaan, en doet het momenteel niet meer. oveirge welke ik heb gepakt doen het gewoonweg niet. continue begint hij te piepen zodra ik iets kies.
wordt er redelijk moedeloos van.
kan iemand mij in de juiste richting helpen? Want googlen schijnt OF niet te werken, of ik zoek verkeerd...
Ik zou wel eens een keertje hem helemaal af willen hebben
Mvg. Bike