Yodelay,
Ik heb een div met daarin een flash object dat langzam in en uit fade dmv javascript en opacity. dat werkt heerlijk in ie en ff maar in Safari verdwijnt het hele flash object, na hevig zoeken en testen heb ik de volgende testcase gemaakt.
ik ben erachter gekomen dat zodra er opacity op een div waarin een flash object zit, het object verdwijnt in safari.
Ik heb de properties van het object aangepast en het verdwijnen stopt in 2 gevallen:
1. verwijderen van wmode="opaque"
2. verwijderen van type="application/x-shockwave-flash"
de eerste optie is echter niet bruikbaar, daarna kan FF het object niet meer manipuleren met opacity
de tweede optie is mijn noodoplossing, direct nadat ik het object laad voer ik het volgende uit:
divNaam.firstChild.type="";
FF blijft werken en safari doet geen fades, maar het flash object verdwijnt ieg niet in het niets.
Mijn vraag is als volgt, weet iemand meer van dit probleem? en is er een betere manier om het te voorkomen, of wellicht een betere manier om het type aan te passen.
testcase hier (met willekeurig flash object ergens op het internet):
Ik heb een div met daarin een flash object dat langzam in en uit fade dmv javascript en opacity. dat werkt heerlijk in ie en ff maar in Safari verdwijnt het hele flash object, na hevig zoeken en testen heb ik de volgende testcase gemaakt.
ik ben erachter gekomen dat zodra er opacity op een div waarin een flash object zit, het object verdwijnt in safari.
Ik heb de properties van het object aangepast en het verdwijnen stopt in 2 gevallen:
1. verwijderen van wmode="opaque"
2. verwijderen van type="application/x-shockwave-flash"
de eerste optie is echter niet bruikbaar, daarna kan FF het object niet meer manipuleren met opacity
de tweede optie is mijn noodoplossing, direct nadat ik het object laad voer ik het volgende uit:
divNaam.firstChild.type="";
FF blijft werken en safari doet geen fades, maar het flash object verdwijnt ieg niet in het niets.
Mijn vraag is als volgt, weet iemand meer van dit probleem? en is er een betere manier om het te voorkomen, of wellicht een betere manier om het type aan te passen.
testcase hier (met willekeurig flash object ergens op het internet):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Safari Flash & Opacity test</title> <script type="text/javascript"> function start() { document.getElementById("iwonLogo").style.opacity = 0.5; } </script> </head> <body> <a href="javascript:start();">click here</a> <div id="iwonLogo"> This text will fade but the swf will disappear in safari, not in FF <br /> removing "type="application/x-shockwave-flash" will stop it from disappearing <br /> and FF can still fade it (removing wmode="opaque" also stops it, but then it wont fade in FF either anymore). <div style="position: absolute; opacity: 1; z-index: 2;" id="FlashContainer2"><embed wmode="opaque" src="http://www.visualxtreme.com/pipe-small-flash.swf" type="application/x-shockwave-flash"/></div> </div> </body> </html> |