Ik heb het volgende probleem:
Mijn pc is 'aangesloten' op twee routers; een wired (1) en een wireless (2).
Achter router 1 (wired) hangt een fileserver, de router is niet met internet verbonden. Router 2 (wireless) is mijn verbinding naar het internet. De draadloze verbinding werkt prima, evenals de bedrade verbinding. Dat wil zeggen; individueel werken ze wel, maar zodra ik de UTP kabel in mijn netwerkkaart steek ben ik mijn draadloze internetverbinding kwijt. Ik kan dan wel gewoon bij de fileserver en de bedrade router.
Beide routers delen IP's uit via DHCP, de draadloze verbinding niet beveiligd:
Router 1 (wired)
IP router: 192.168.2.1
IP pc: 192.168.2.100 (deze krijg ik over het algemeen toegewezen)
Router 2 (wireless)
IP router: 192.168.123.254
IP pc: 192.168.123.127 (over het algemeen dus)
In eerste instantie dacht ik dat het probleem zat in de twee DHCP servers in het netwerk, maar als ik de bedrade verbinding op static zet verlies ik wederom mijn draadloze verbinding naar het internet. Overigens blijft de status van de draadloze verbinding in alle gevallen op verbonden staan. Het lijkt er dus op dat zodra ik de UTP kabel insteek, de pc niet meer snapt waar het internet vandaan moet komen.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet wil werken?
Mijn pc is 'aangesloten' op twee routers; een wired (1) en een wireless (2).
Achter router 1 (wired) hangt een fileserver, de router is niet met internet verbonden. Router 2 (wireless) is mijn verbinding naar het internet. De draadloze verbinding werkt prima, evenals de bedrade verbinding. Dat wil zeggen; individueel werken ze wel, maar zodra ik de UTP kabel in mijn netwerkkaart steek ben ik mijn draadloze internetverbinding kwijt. Ik kan dan wel gewoon bij de fileserver en de bedrade router.
Beide routers delen IP's uit via DHCP, de draadloze verbinding niet beveiligd:
Router 1 (wired)
IP router: 192.168.2.1
IP pc: 192.168.2.100 (deze krijg ik over het algemeen toegewezen)
Router 2 (wireless)
IP router: 192.168.123.254
IP pc: 192.168.123.127 (over het algemeen dus)
In eerste instantie dacht ik dat het probleem zat in de twee DHCP servers in het netwerk, maar als ik de bedrade verbinding op static zet verlies ik wederom mijn draadloze verbinding naar het internet. Overigens blijft de status van de draadloze verbinding in alle gevallen op verbonden staan. Het lijkt er dus op dat zodra ik de UTP kabel insteek, de pc niet meer snapt waar het internet vandaan moet komen.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet wil werken?
Leave the gun, get the canoli