Toon posts:

[XPsp2] IE7 veroozaakt total PC freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een probleem met een om onbekende reden vertragende pc met “cyclic redundancy errors” in met aname iTunes muziekbestanden, en na Windows herstelpogingen te laten doen die mislukten, heb ik uiteindelijk een format C en herinstallatie van XP (SP2) gedaan. Weer diverse programma’s geïnstalleerd, werkt goed. Behalve IE 7 (nieuwste download) en Cisco VPN client (voor het werk; zowel versie 4.2 als 5.0 geprobeerd): pc vertraagt na starten IE7 aanzienlijk, wordt dan onwerkbaar en zelfs ctr-alt-delete werkt niet meer. VPN blijft hangen op “negotiating security policies”. Kan alleen nog stoppen met de lange druk op de startknop van de pc. Firefox heeft geen probleem, andere programma’s (voor zover nu duidelijk) ook niet. (Behalve SNAPSHOT/HEAP van FreshDiagnose, merk ik nu; Freshdiagnose is een uitgebreid programma dat weergeeft wat er aan software, hardware, e.d. actief of beschikbaar is).
Ik heb IE 7 geherinstalleerd. Bullguard scant altijd naar virussen en spyware. NOD32 heeft een virusscan gedaan, PC Tools Spyware Doctor en Spybot Search & Destroy hebben nog wat gevonden en verwijderd uit de oorspronkelijke databestanden.
Een gerelateerd probleem is mogelijk nog dat Google Desktop Search lijkt (lijkt!) te vertragen maar dat kan ook nog het lopende indexeren zijn.
Ik gebruik XP SP2, Bullguard 7, ik heb twee netwerk kaarten: een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC en Intel ® PRO/100 VE Network Connection; welke ik gebruik maakt niet uit, maar nooit tegelijk natuurlijk). Linksys SRX-200 is de router, met daaraan twee pc’s soms twee laptops en een Skype phone. Maar dat laatste lijkt me geen probleem omdat alle updates van bijv. Bullguard vlekkeloos verlopen.
Kortom: volledige freeze na starten IE 7 en/of VPN van Cisco

Wie heeft suggesties? Vast bedankt :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:33
Heb je misschien die corrupte Itunes muziekbestanden er weer op staan na de format C?

Verder, vreemd. Lijkt me softwarematig probleem..

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:33
Dit bericht moet onder ander account. was ngo verkeerd ingelocht!

Ikheb maatregelen genomen om daar niet meer langs te gaan. Met Eraser heb ik bestanden waarvan ik de redundancy error ken al definitief verwijderd. Dus.... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Tomino op 15-08-2007 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er nu helemaal niets meer van. Ik heb een geheel nieuwe IE 7 gedownload en geïnstalleerd. Dat werkt nu wel, althans voorlopig een beetje....
Ik ga nu de VPN proberen

Verwijderd

Topicstarter
IE werkt. VPN niet. Zoek ik verder