[Vista] Muis- en internetprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sinds een kleine week heb ik ineens hele rare problemen met mijn PC.
Mijn muis schiet om de minuut ofzo ineens een compleet andere kant op.
Zo kan hij, terwijl ik niets doe, ineens naar de onderkant van mijn scherm verdwijnen, en als ik hem dan weer omhoog haal, schiet hij met dezelfde vaart weer naar beneden.
Dit moet wel in het OS zitten, aangezien hij het met 3 verschillende muizen doet, nl. zowel met een Razer Copperhead, als met een Logitech MX-1000 en met mijn oude Logitech Trackman Optical.

Mijn netwerkverbinding begint nu ook een beetje nukkig te worden.
Af en toe time-outs op het internet, die maar een paar seconden duren, en daarna gaat de PC weer verder of er niets aan de hand is.

Specs zijn als volgt:
AMD Athlon X2 3800+ (S939, niet dat dat er iets toe doet)
Gigabyte GA-8N SLi Ultra NForce4
2 x onboard NIC (1 x NForce, 1 x Marvell Yukon, beide Gigabit)
Linksys 54G PCI Adapter
EVGA 8800GTS 320MB Knock-out Edition
2 x WD Raptor 74GB
3 x 300GB SATA2 Maxtor 16MB
OS: legitieme Windows Vista Ultimate DSP (OEM dus) NL, 32bits.

Het geheel is gehuld in een CM Stacker, met 2 x 12cm fan aan de voorzijde intake, een 8cm fan aan de bovenzijde als outtake, en een 12cm fan aan de achterzijde voor outtake.
De fan aan de achterzijde zorgt tevens voor de koeling van de CM Aquagate mini R120 die mijn CPU koelt.
Om de chipset voldoende te koelen is er een crossflow fan gemonteerd, die koele lucht rechtstreeks van buitenaf over het mainboard blaast.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Drivers van de NIC opnieuw installeren, nieuwste drivers+firmware van de Razer geïnstalleerd.

Ik heb inmiddels met Hitman Pro een volledige scan gedaan, met Panda Internet Security een volledige scan uitgevoerd (op dat soort momenten vervloek je 1 TB aan opslagruimte best wel), maar daar is eigenlijk niets noemenswaardigs uitgekomen, enkel wat tracking cookies.

Het enige wat ik in mijn ogen nog zou kunnen doen is Windows opnieuw installeren, echter is deze Windows installatie amper een maand oud. Toen ik vond dat ik mijn setup qua geïnstalleerde programma's compleet had, heb ik een herinstall gedaan en alleen de programma's die ik nodig achtte weer geïnstalleerd. Herinstallatie wil ik dus echt tot het allerlaatste moment uitstellen.

Ik ga zo rebooten, en terwijl ik mijn prakkie in elkaar flans een Memtest en een aantal HDD-tests draaien, om ook de hardware uit te sluiten.
Mochten er nog suggesties zijn, houd ik me aanbevolen...

Edit:
Zoals verwacht geven Memtest in een eerste run, en de HDD-tests geen fouten aan...

Rare is dat terwijl IE (versie 7 natuurlijk) geen verbinding aangeeft, de Arrow Classic Rock webradio gadget wel gewoon doorspeelt. Ook MSN blijft gewoon ingelogd...
Ik vrees steeds meer voor een herinstallatie...

[ Voor 5% gewijzigd door Brede P op 14-08-2007 20:45 ]