Toon posts:

Silentium T3 pro system and power fans monitoring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van een Artic Cooling Silentium T3 pro. Deze computer heb ik laten assembleren bij een bedrijf. Ik zag in de BIOS dat de fans niet gemonitord worden (speed etc) ondanks dat ik deze optie aan heb gezet. Al met al niet vreemd, ik heb de kast lost gemaakt en bij een nadere inspectie bleek dat de powerfan en system fans niet aangesloten zijn op de toebehorende plugs van het moederbord.
Het lijkt erop alsof ze gewoon direct aan de voeding draden verbonden zijn.
Is dit normaal bij deze kasten?

Ik wil graag antwoord op deze vraag voordat ik die hele dradenbol uit elkaar ga halen, ( ik zie namelijk de plugjes niet tussen die kluwen draadjes). Wellicht zou ik ergens aan beginnen wat achteraf helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 20:23 ]

Verwijderd

Veel fans zijn slechts voorzien van een molex-aansluiting, welke direct aan de voeding wordt gekoppeld. Het kan wel zijn dat er een extra kabeltje aan je fan hangt, welke het toerental kan doorgeven aan je moederbord. Hangt af van fan tot fan.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:10
Vooral de fans die standaard meegeleverd worden bij een kast hebben vaak geen mobo-stekkertje er aan maar alleen n 4-pin molex.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:25:
Veel fans zijn slechts voorzien van een molex-aansluiting, welke direct aan de voeding wordt gekoppeld. Het kan wel zijn dat er een extra kabeltje aan je fan hangt, welke het toerental kan doorgeven aan je moederbord. Hangt af van fan tot fan.
Ja dat had ik bij mijn oude systeem ook, maar ik kan helaas door de kluwen geen draadje meer zien, zoiets als bomen door het bos ;)

Verwijderd

Moet je eens kijken of er vanaf je fan zelf een draadje vertrekt. Er zullen er al zeker 2 vertrekken (voor de stroom ;-)). Als je er nog een derde ziet vertrekken dan hangt het andere eind waarschijnlijk ergens te bengelen in je case :p.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb dezelfde kast en helaas hebben de fans geen extra draadje voor het doorgeven van RPM. Klopt dus dat je het niet kan uitlezen...

Verwijderd

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:38:
Ik heb dezelfde kast en helaas hebben de fans geen extra draadje voor het doorgeven van RPM. Klopt dus dat je het niet kan uitlezen...
Idd ja. Als je echt je fans wil uitlezen, dan zul je andere fans moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:32:
Moet je eens kijken of er vanaf je fan zelf een draadje vertrekt. Er zullen er al zeker 2 vertrekken (voor de stroom ;-)). Als je er nog een derde ziet vertrekken dan hangt het andere eind waarschijnlijk ergens te bengelen in je case :p.
Ja dat is een goede tip daar had ik nog niet aan gedacht }:O Er vertrekken inderdaad maar twee draadjes dus het zal wel zo horen :/
The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:38:
Nu weet ik het dus zeker, kast weer dicht. Bedankt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 20:44 ]

Pagina: 1