E6400 @ 3.2GHz (Air) Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb sinds een tijd mijn E6400 (stock @ 2.13GHz) op 3216 MHz lopen met luchtkoeling. Deze loopt stabiel en is nog nooit eerder gecrashed of bevroren.

Sinds kort draai ik Windows Vista Home Premium (64-bit) en deze heeft van die rare mini-freezes. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld tijdens het surfen opeens alles vast hangt (kan wel met de muis bewegen, muziek gaat verder, en als ik met de muis over vensterknoppen ga lichten deze wel op) en na ongeveer 10 á 20 seconden gaat de PC weer gewoon verder waarmee deze bezig was.

Ik heb tijdens het overclocken van mijn CPU natuurlijk zo min mogelijk voltage ingesteld waarop deze nog wél stabiel loopt, is het mogelijk dat deze gewoon té laag ingesteld staat dat daardoor dan dit probleem ontstaat?

Ook vraag ik me af of mijn voeding wel sterk genoeg is. Een Cooler Master Real Power M550 (550W). Mijn PC heeft behoorlijk veel belichting, en ik weet niet zeker of de huidige voeding dit wel aankan.

Mijn PC bestaat uit:
CPU: E6400 (@3.2GHz)
GPU: Sparkle Geforce 8800GTX
HDD: 2x Western Digital Raptor X 74GB (Raid 0)
RAM: 4x G.E.I.L. 1024MB (2x Dual Channel) @2.25v
Case: Cooler Master Stacker 830 NVIDIA Edition (9x 120mm fans)

EDIT:
De grafisch zwaarste games lopen super op de hoogste kwaliteit ZONDER freezes. De CPU is 51 graden @ stressed, 44 graden @ idle. Orthos al 12 uur laten lopen, liep goed. Met een ander programma (ben even de naam kwijt) heb ik mijn RAM geheugen getest. Dit heeft in totaal 45 uur gelopen (ivm 2 dagen weg van huis) en is zonder problemen verlopen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 08:09
Heb je die testen (orthos e.d.) in vista getest of in XP? Om de één of andere vage reden kan het voorkomen dat je je voltages iets hoger moet zetten als je vista draait.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt pas een probleem als je CPU niet op stocksnelheid wil draaien. Voor dit forum heb je dus géén probleem. :)

Ik zou eens in een van deze fora rondsnuffelen.
Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen
Die Hard Overclocking

Je voeding is normaliter voldoende sterk voor dit systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 14-08-2007 20:11 ]

ARME AOW’er

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Allereerst: mooie setup.

Ik vermoed zelf een software probleem, maar het vreemde is dat sommige dingen dus WEL werken. Probeer eens een ander programma om te browsen bijvoorbeeld, ga uitsluiten. Een hardware probleem lijkt me stug (harde crash).

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Tendency
MEGATRON schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:08:
Heb je die testen (orthos e.d.) in vista getest of in XP? Om de één of andere vage reden kan het voorkomen dat je je voltages iets hoger moet zetten als je vista draait.
Deze heb ik in Vista getest, dit heb ik gedaan toen Vista nog helemaal "clean" was. Dus zonder enige programma's, met alleen de drivers.

@Guardian Angel
Ok, dan zal ik daar eens rond kijken, bedankt.

@Cio
Bedankt voor het complimentje. :) Dat is inderdaad wel een goed idee, ik gebruik altijd Firefox en ik weet niet of ik dit ook heb in Internet Explorer. Ik heb ook altijd krakend geluid tijdens het scrollen, daar ben ik al 1001 forums voor afgerezen, maar nog steeds geen oplossing. Dit heb ik ook niet in Internet Explorer, mogelijk bug van Firefox...

• Nilco
Dat hangen in Firefox heb ik ook. Als ik dan in taakbeheer kijk zie ik ook dat firefox 100% cpu gebruikt. Na circa 10-15 seconde draait alles weer door. Heb dit alleen met Firefox.

• Tendency
Precies! Zou het mogelijk kunnen zijn dat Firefox geen goede ondersteuning bied voor 2 processoren? Ik heb nog niet geprobeerd om de affiniteit te veranderen naar een CPU in plaats van twee.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook met Windows Vista, op stockspeeds idem. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar nu werkt het weer prima :D

• Nilco
Ik heb een single-core 3500+ en ook nergens een oplossing kunnen vinden behalve IE gebruiken.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
Tendency schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:
Precies! Zou het mogelijk kunnen zijn dat Firefox geen goede ondersteuning bied voor 2 processoren? Ik heb nog niet geprobeerd om de affiniteit te veranderen naar een CPU in plaats van twee.
Ik weet in ieder geval zeker dat het met twee cores wel goed kan werken omdat ik nergens last van heb en omdat ik er nog nooit eerder iemand over heb gehoord. Ik zou het toch in een andere hoek zoeken? (al kan je het natuurlijk best even doen om te testen)

Verwijderd

hmm ik heb nog nooit problemen gehad met firefox, moet wel zeggen dat ik FF al een paar maanden niet heb gebruikt.
ik weet wel van vista dat het nog niet helemaal af is.
dat haperen heb ik namelijk ook gehad en dat had niets te maken met mijn setup.
heb nu xp weer draaien en die draaid prima.
gebruik je een orginele vista of zo een gekraakte?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
als je je proccesor iets terugklokt?

1337

• Tendency
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:48:
hmm ik heb nog nooit problemen gehad met firefox, moet wel zeggen dat ik FF al een paar maanden niet heb gebruikt.
ik weet wel van vista dat het nog niet helemaal af is.
dat haperen heb ik namelijk ook gehad en dat had niets te maken met mijn setup.
heb nu xp weer draaien en die draaid prima.
gebruik je een orginele vista of zo een gekraakte?
Origineel 64-bit, daarom ben ik ook zo boos omdat another-microsoft-product weer niet goed werkt, hetzelfde verhaal met OneCare... :( Maarja, laten we niet té off-topic geraken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Heb je de problemen ook wanneer je de cpu _niet_ overclockt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tendency
Ja dat heb ik ook gehad toen mijn processor nog _niet_ overclockt was, maar toen had ik geen krakend geluid tijdens het scrollen.
Pagina: 1