Toon posts:

[Bootcamp] Partitioneren lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT-ers.

Ik wil graag Windows op mijn MacBook instaleren, zodat ik nog een beetje kan gamen.

Echter het partitioneren wilt niet lukken. Als ik ga partitioneren krijg ik na een paar minuten deze mededeling:

Controle mislukt, deze schijf kan niet in partities worden verdeeld
Herstel deze schijf met schijfhulpprogramma.

Dus, ik het volume controleren met schijfhulpprogramma, krijg ik na enkele minuten dit te zien:

Volume 'Macintosh HD' controleren
HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
%)
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Volume-informatie wordt gecontroleerd.
Kleine aanpassingen vereist in volumeheader
d.",1)
Macintosh HD
Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten

1 HFS-volume gecontroleerd
Volume moet worden hersteld

Iemand een idée wat ik verkeerd doe?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 19:58 . Reden: Aangepast aan de opmaak van de foutmelding ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Volume moet worden hersteld
En, heb je dat ook gedaan met Schijfhulpprogramma? Mocht het knopje uitgeschakeld zijn: start op van de eerst de installatie dvd en kies uit het menu daar Schijfhulpprogramma.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

...start op van de eerst de installatie dvd en kies uit het menu daar Schijfhulpprogramma.
Wat bedoel je daarmee?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Start eens de computer op van de installatie cd/dvd en kies in het menu het schijfhulpprogramma. Probeer daar eerst de schijf te verifiëren en repareren. Start daarna opnieuw op en probeer nogmaals Bootcamp te draaien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ah gelukt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, volgende probleem:

Als ik SP2 wil gaan instaleren (http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&DisplayLang=en), krijg ik de mededeling dat er te weinig schijfruimte is.

Echter, mijn 'Windows HD' is 10 gig, en dat lijkt me tog wel genoeg?

Ik heb hem gepartitioneert als FAT32 schijf.

Edit: Ik weet niet of dit de bedoeling is, nog een vraag in dit topic, maar een nieuw topic maken leek me wat overdreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 12:37 ]

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Je moet een Windows XP CD hebben waar SP2 al in aanwezig is. Niet elk afzonderlijk installeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oei, dan heb ik nu een probleem.

Moet ik nu de partitie verwijderen (zo ja, hoe?) en opnieuw beginnen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 13:04 ]

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Normaal is er met de partitie niets gebeurt dus je kan deze partitie nu bewaren als je er toch nog Windows gaat opzetten wanneer je de juiste Cd hebt.

Je kan de partitie ook verwijderen door opnieuw de Bootcamp-assistant te starten en dan gewoon te kiezen voor 'herstel als één volume' of iets dergelijks. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een partitie te resizen?

Ik wil mijn Windows partitie namelijk graag wat groter maken.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 12:46

Nietzman

Woei!

Ja, door er een image van te maken, de partitie weg te knikkeren, een nieuwe, grotere aan te maken en daar de image weer op te plempen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, heb je daar een tutorial van voor me?
En kan dit ook gewoon terwijl er windows op staat?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Voordat je zo moeilijk gaat doen; je zou het service pack weldegelijk na de installatie moeten kunnen uitvoeren. Waarom die setup te weinig ruimte denkt te hebben weet ik natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is al verholpen!

Het werkt nu allemaal al, maar ik wil gaan gamen nu, maar helaas heb ik net iets te weinig ruimte, en die wil ik vergroten, en dat wil ik zo makkelijk mogelijk gaan doen.
Pagina: 1