Toon posts:

Filmpjes donker en zwart-wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen 2 dagen ben ik bezig geweest met het opnieuw installeren van een (relatief oude) computer. Tot voor kort ging alles redelijk goed, maar nu heb ik een wat eigenaardig probleem. Telkens als ik een filmpje probeer te openen (maakt niet uit welk format, of welke player) is het beeld erg donker en zwart-wit. Open ik echter 2 filmpjes tegelijk dan is de 2e wel gewoon goed.

Vanochtend was dit probleem er niet, maar ik kan er niet achterkomen wanneer het ontstaan is. Ik heb geen codecs gedownload en niet aan de beeldscherminstellingen gezeten. Wel heb ik DirectX gedownload en nog wat Windows updates, maar ik kan me niet voorstellen dat het probleem daar vandaan komt.

Ik heb al geprobeerd de drivers van de video kaart (een Geforce4 Ti) opnieuw te installeren, maar dat bleef zonder resultaat. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem? Op zich kan ik gewoon kijken (door telkens eerst een ander filmpje te openen), maar het is toch wel irritant.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een iets oudere versie van de driver, of ga naar display properties, advanced, nvidia tab, color correction. kies daar bij apply color changes to voor All en all channels, klik dan op apply en het moet ook goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet (color correction stond overigens al op All).

Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, aangezien het vanochted nog gewoon goed werkte en omdat het wel goed werkt mits je 2 filmpjes tegelijk opend.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, die laatste opmerking bleek niet helemaal te kloppen. Waarschijnlijk is het toch de videkaart.

Als ik de drivers uninstall en dan een filmpje probeer te bekijken is alles (buiten het feit dan dat het er uiteraard niet uit ziet). Installeer ik echter de drivers vervolgens opnieuw, dan is het weer te donker. Het probleem gaat niet weg door oudere drivers te installeren.

Naast films hebben spellen overigens hetzelfde probleem.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:45:
Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet (color correction stond overigens al op All).

Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, aangezien het vanochted nog gewoon goed werkte en omdat het wel goed werkt mits je 2 filmpjes tegelijk opend.
Ik heb er ook wel eens last van gehad. Mij hielp het om met de saturation te schuiven. Ik meen me te herinneren naar 100% - 114%

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar