Toon posts:

Hulp met het samenstellen van een computer

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vroeg me af of iemand mij zou kunnen helpen met het samenstellen van een computer, dus enkel de onderdelen. Ik heb wel wat eisen:

- de computer gaat gebruikt worden voor muziekproductie dus ik wil een goede processor hebben die veel trekt.
- een goede geluidskaart
- een goede videokaart is niet nodig
- interne hardeschijf hoeft ook niet al te veel te zijn, ik heb hier een nog bijna lege externe staan
- en dit met een budget van 600,-

Gaat dit lukken? Waar kan ik de onderdelen het best bestellen? Graag tips

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-01 15:12
ga eens kijken bij (bijvoorbeeld) azerty.nl, stel iets samen en dan kunnen wij op- of aanmerkingen maken. Vergeet niet je geheugen, lijkt me minstens zo belangrijk. de processor is hierin nog minder belangrijk omdat de geluidskaart het meeste gaat processen.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
heb je al voeding?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39

Sebazzz

3dp

Kijk zelf eens rond. Gezien je niet zo grote budget zou ik:
-AMD processor met goedkope nForce chipset (kan bij elkaar 200 zijn)
-Simpel Spinpoint hardeschijfje van 80 of 120 gig
-nVidia GeForce 8400 of ATi indien je geen linux wilt gaan draaien
-Geluidskaart Creative?
-Voeding 300Watt

Heb je al een beeldscherm?

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 14-08-2007 18:15 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

[BBG] Basissysteem juli 2007

En feel free om CSL FAQ en Wat is er nu anders in CSL? door te lezen :) Is wel informatief; weet je in ieder geval hoe het op de fora hier er aan toe gaat

In ieder geval welkom op GoT 8)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja beeldscherm heb ik al. Triad, bedankt voor je lijstje, daar kan ik wel wat mee denk ik. Geluidskaart kan idd een Creative of M-Audio worden.

Verwijderd

hallo allereerst zijn dit soort '' wat moet ik neme topics'' niet toegestaan je kan zelf wel er wat werk van make en bijv vrage stele over een proccesor videokaart etc.
der zijn ook genoeg webshops met pc builders kan je makelijk een systeem sammenstele.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-01 15:12
Allereerst: hoe maak jij muziek?
Neem je op met de computer, of produceer je alles op de computer met bijv reason oid.

Ben je een beginnende producer? dan zou ik idd voor een "echte" X-Fi chip (om en nabij de honderd euro) gaan van creative. Als je gevorderd bent zou ik eerder eens rond gaan kijken in een muziekzaak voor de professionele units. Maar die kosten al makkelijk wat je uit wil geven aan de hele computer.

Zorg tenslotte ook dat je een stille pc samensteld (cooling, voeding, hdd)

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
offtopic:
Wat moet ik nemen topics zijn wel toegestaan, mits je ze goed onderbouwd, en zelf met een goede topicstart komt, cedric. v!

Heb je al een leuk geluidssetje gevonden? Misschien wil je wel 7.1 geluid oid, dus wel ff op letten dat je geluidskaart dit ook fatsoenlijk ondersteunt.. Hoewel geloof ik tegenwoordig de meeste kaartjes wel 7.1 ondersteunen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik produceer nu al een aantal jaar met FL Studio in combinatie met veel VST"s dus een goede processor is een must, als ik nu 4 - 5 VST 's geopend heb krijg ik al underruns. Overigens heb ik Yamaha HS80M actieve studiomonitoren besteld, en ik heb hier ook al een half jaar de Roland JP8080 synthesizermodule staan, dus idd MIDI in en out zou fijn zijn in de geluidskaart. Ik doe het nu met zo'n M-Audio USB - MIDI interface maar ik wil gewoon een betere geluidskaart. Ik heb eens rondgekeken in het Basissysteem topic, maar kun je die onderdelen die daar staan ook gewoon vervangen voor iets beters? (ivm met compatability)?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik ben eens bezig gegaan en heb tot nu toe dit gevonden:

Processor: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 172,36
http://azerty.nl/producte...291/34425/core-2-duo.html
Moederbord: Asrock 4Core1333-FullHD € 80,56 http://azerty.nl/producte...048/4core1333-fullhd.html
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz € 78,84
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4747
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic € 69,63
http://azerty.nl/producte..._ID=129&TAB=specificaties
Harde schijf: Samsung Spintpoint S166, 7200RPM, SATA II , 8 MB, 160GB € 46,77

--------------- +
€ 448,16

De rest (toetsenbord, muis, scherm, behuizing, voeding) heb ik hier al. Wat zeggen jullie van het moederbord-processor in combinatie met de geluidskaart / geheugen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 00:25 . Reden: onduidelijk ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit soort topics zijn niet langer toegestaan in CSL, zie Wat is er nu anders in CSL?

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.