Sinds gisteren valt mijn WAN-verbinding na precies iedere 10 minuten een paar seconden weg. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit telkens gebeurt wanneer de DHCP verloopt. Deze heeft (slechts?) een leasetijd van 10 minuten. Handmatig vernieuwen levert geen problemen op, maar om nu iedere 10 minuten de release te vernieuwen gaat me wat ver. Ik hoef de router ook niet te herstarten, enkel de WAN houdt ermee op om na een paar seconden weer gewoon verder te gaan.
Contact met Netgear leverde niet veel op dan het verzoek de firmware opnieuw te installeren, maar dit leverde niets op. Rebooten helpt ook niet.
Gegevens:
Netgear D834v3 (laatste firmware 4.0127 die tot voor kort gewoon goed werkte)
2 PC's (Win 98/ Win Xp Home) beide bijgewerkt met de laatste updates, maar met hetzelfde probleem
ISP: Speedlinq
Mijn vragen:
- Is dit een routerprobleem of een ISP-probleem? Met andere woorden wie moet die lease vernieuwen?
- is een leasetijd van 10 minuten niet erg kort?
Contact met Netgear leverde niet veel op dan het verzoek de firmware opnieuw te installeren, maar dit leverde niets op. Rebooten helpt ook niet.
Gegevens:
Netgear D834v3 (laatste firmware 4.0127 die tot voor kort gewoon goed werkte)
2 PC's (Win 98/ Win Xp Home) beide bijgewerkt met de laatste updates, maar met hetzelfde probleem
ISP: Speedlinq
Mijn vragen:
- Is dit een routerprobleem of een ISP-probleem? Met andere woorden wie moet die lease vernieuwen?
- is een leasetijd van 10 minuten niet erg kort?