Toon posts:

DHCP wordt niet vernieuwd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren valt mijn WAN-verbinding na precies iedere 10 minuten een paar seconden weg. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit telkens gebeurt wanneer de DHCP verloopt. Deze heeft (slechts?) een leasetijd van 10 minuten. Handmatig vernieuwen levert geen problemen op, maar om nu iedere 10 minuten de release te vernieuwen gaat me wat ver. Ik hoef de router ook niet te herstarten, enkel de WAN houdt ermee op om na een paar seconden weer gewoon verder te gaan.

Contact met Netgear leverde niet veel op dan het verzoek de firmware opnieuw te installeren, maar dit leverde niets op. Rebooten helpt ook niet.

Gegevens:
Netgear D834v3 (laatste firmware 4.0127 die tot voor kort gewoon goed werkte)
2 PC's (Win 98/ Win Xp Home) beide bijgewerkt met de laatste updates, maar met hetzelfde probleem
ISP: Speedlinq

Mijn vragen:
- Is dit een routerprobleem of een ISP-probleem? Met andere woorden wie moet die lease vernieuwen?
- is een leasetijd van 10 minuten niet erg kort?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Over welk ip heb je het, de gene die je van je ISP krijgt en die in de router ingesteld moet worden of het IP dat je router aan je pc geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Die van ISP naar router. Daarvan is de releasetijd 10 minuten. Die van router naar pc 1 dag.

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a374/Marcel-IBA/naamloos.jpg

Ip-adres boven is WAN-adres (weggehaald)
DNS Server valt weg na nieuwe connectie in status, maar blijft wel staan in router

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:37:
Die van ISP naar router. Daarvan is de releasetijd 10 minuten. Die van router naar pc 1 dag.

[afbeelding]

Ip-adres boven is WAN-adres (weggehaald)
DNS Server valt weg na nieuwe connectie in status, maar blijft wel staan in router
@home zeker?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb Speedlinq. Zie openingspost.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:32:
Nee, ik heb Speedlinq. Zie openingspost.
Ik vermoed maar kan dat verder niet onderbouwen dat je nog niet correct op speedlinq bent aangemeld. En dat je daarom in een "korte" lease periode zit zodat je wel de verbinding kunt testen en je gebruikersnaam enzo goed kan zetten. Maar dat is slechts een gedachte van mij.

Bij speelinq moest je toch iets van een username en wachtwoord voor hebben voor de verbinding (was een soort inbelverbinding)

Andersom als het een "echt" speedlinq probleem betreft wens ik je vast sterkte, Speedlinq is opzich heel leuk en goedkoop, als het een keer werkt. Maar bij problemen heb ik andere providers waar ik liever zit.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Ben het met je eens dat er betere providers als er problemen optreden, maar zit er nu ruim 8 maanden en nog nauwelijks problemen gehad. Maar het zou inderdaad kunnen dat er plotseling iets in hun instellingen is veranderd waardoor ik maar zo'n korte leasetijd krijg en er blijkbaar geen verzoek tot vernieuwing komt. Ik hoef geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen in de instellingen.

De leasetijd was overigens eerder veel langer en werd toen wel op tijd vernieuwd. Zal morgen dan toch maar even dat dure nummer gaan bellen waar de fout kan zitten. Of de DHCP-server van Speedlinq verstuurt het verzoek niet of de Netgear kan niet meer met dat verzoek omgaan. ´t is volgens mij één van de twee.....

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan eventueel ook je PC direct aan het internet hangen om te kijken of je dan ook problemen hebt. In principe zou een verlopen lease ook gewoon een renew moeten doen namelijk.
Die lease is wel belachelijk kort natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Een update van mijn kant. Ik heb geen flauw idee wat er is gebeurd, maar ik had vanochtend ineens een ander WAN-adres gekregen van Speedlinq (niet gebeld). De DHCP-leasetijd is nog steeds 10 minuten, maar vernieuwd zich nu wel na 5 minuten en ik heb dus ook geen verlies meer van mijn verbinding. Ik zie in mijn router ook dat er een andere DHCP-server is toegewezen.

Probleem dus opgelost op de een of andere manier.
Pagina: 1