[InDesign] Problemen met centered printen

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Ik heb een A3 document, waarop 2 A4tjes staan. Dit heb ik gedaan om een boekje te maken zonder de functie 'Print Booklet'. Voorheen kreeg ik het midden van beide pagina's exact in het midden van mijn SRA3 papier, waardoor ik exact in de midden kon vouwen. Nu krijg ik echter aan de linkerkant een millimeter of 5 meer witruimte.

Hierdoor kloppen voor en achterkan van het boekje niet meer.

Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
  • Bij print, setup, page position op centered zetten.
  • Ook alle andere opties van page position
  • Een nieuw document gemaakt, zwarte lijn precies in het midden geplaatst. Zelfde afwijking
  • Scale aangepast, omdat ik bang was voor marge problemen
  • Bleed settings en Slug area veranderd
  • Naar PDF gegooid en deze geprobeerd goed te printen
  • In A4 formaat met 50% grootte op een andere printer geprint (het ligt dus niet aan de printerdriver, maar daadwerkelijk aan mijn InDesign)
  • Poging via 'Print Booklet', zelfde afwijking
  • Gezocht op GoT en Google
Ik ben eigenlijk op zoek naar een methode om de pagina een 5 millimeter naar links te printen. Kan de optie niet vinden. Of naar een manier hoe ik het printen in het midden kan kalibreren.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 13:12

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

SRA3 is vlgs mij 320x450?

De PDF zelf was die wel goed? of printte die ook niet goed, als die ook niet goed printte dan ligt het sowieso niet aan InDesign.

Als ik dat zo hoor moet je je printer ff nakijken en de beeldpositie (her)calibreren. Een printer die dergelijke formaten kan printen heeft ongetwijfeld een dergelijke functie.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

SRA3 is inderdaad A3+ papier, een grotere maat. Ik denk dat het de maat is die nijntjerocks aangeeft.
Ligt het papier goed 'aan' in je printer, of misschien juist te ver door naar achteren?

Waarom verklein je naar A4 formaat? Dat is geen logische verkleining als je opmaakt op A3+.

Sinds wanneer gebeurt dit - heb je iets van een plugin voor InDesign geïnstalleerd, heb je onlangs je printerdriver vernieuwd, of je systeem opnieuw geïnstalleerd sinds de laatste keer dat je het boekje printte?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Topicstarter
NijntjeRocks schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:46:
SRA3 is vlgs mij 320x450?

De PDF zelf was die wel goed? of printte die ook niet goed, als die ook niet goed printte dan ligt het sowieso niet aan InDesign.

Als ik dat zo hoor moet je je printer ff nakijken en de beeldpositie (her)calibreren. Een printer die dergelijke formaten kan printen heeft ongetwijfeld een dergelijke functie.
De PDF ging ook fout. Dus het ligt dan inderdaad niet aan InDesign. Het probleem van de PDF doet zich echter wel voor op beide printers. Ook al laat ik hem hier centreren. Heb in de geavanceerde instellingen van de machine gekeken (Xerox WorkCentre 7655), maar niet de calibratie optie gevonden (alleen voor kleuren).
Dark Blue schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:17:
SRA3 is inderdaad A3+ papier, een grotere maat. Ik denk dat het de maat is die nijntjerocks aangeeft.
Ligt het papier goed 'aan' in je printer, of misschien juist te ver door naar achteren?

Waarom verklein je naar A4 formaat? Dat is geen logische verkleining als je opmaakt op A3+.

Sinds wanneer gebeurt dit - heb je iets van een plugin voor InDesign geïnstalleerd, heb je onlangs je printerdriver vernieuwd, of je systeem opnieuw geïnstalleerd sinds de laatste keer dat je het boekje printte?
Heb even gestoeid met meerdere printerdrivers. Heb de PCL en PS geïnstalleerd en ook een oudere versie van de driver. Meer versies kan ik niet meer downloaden van de website. Heb wel de driver in mei vervangen. Persoonlijk denk ik niet het aan de driver ligt, daar het ook op een andere machine van een ander merk niet werkt.

De opmaak was op A3. Doordat ik niet randloos kan printen, laat ik hem op SRA3 eruit gaan en snij ik de witte randen eraf. Ik kies ook daadwerkelijk de SRA3 media bij het printen. Dus hij kiest het standaard formaat. Het verkleinen naar A4 was om te testen op een andere printer, welke alleen maar A4 aan kan.

Het kan dus de driver zijn, maar ik kan geen andere meer downloaden.

Is er een mogelijkheid in InDesign om deze marges met de hand in te stellen. Dan kan ik het in ieder geval corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je al contact gehad met Software Support van Xerox? (T : 020 6563620) Leg het probleem eerst kort uit aan de 1ste lijns medewerker en vraag dan duidelijk naar software support.

Je moet namelijk dit soort zaken altijd door de printerdriver laten doen. Anders krijg je alleen maar conflicten...
Als je er niet uitkomt met de telefonische support, zet de machine dan gewoon in storing, zodat er een engineer kan komen. Die kunnen namelijk direct contact opnemen met Software Support! :)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Topicstarter
adoy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:10:
Heb je al contact gehad met Software Support van Xerox? (T : 020 6563620) Leg het probleem eerst kort uit aan de 1ste lijns medewerker en vraag dan duidelijk naar software support.

Je moet namelijk dit soort zaken altijd door de printerdriver laten doen. Anders krijg je alleen maar conflicten...
Als je er niet uitkomt met de telefonische support, zet de machine dan gewoon in storing, zodat er een engineer kan komen. Die kunnen namelijk direct contact opnemen met Software Support! :)
Gaan de deze optie maar eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Laatst online: 22-07 13:12

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Sluitend dubbelzijdig printen wordt voornamelijk in de printer zelf geregeld, dus met de software op de printer, niet in de driver of andere software op een client-machine.

Op een machine als deze (nu we weten om wat voor machine het gaat ;)) zul je dergelijke instellingen enkel kunnen beinvloeden met de software op een laptop van een monteur.
Het kan nl heel simpel een slippend transportwieltje zijn (versleten ofzo) waardoor het vel bij de 2e gang niet meer op tijd is en dus niet meer recht op de 1e druk afdrukt.

Gezien de machine neem ik aan dat er een onderhouds- c.q. kwaliteitsgarantiecontract aanvast zit?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 09-07 17:37

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

@NijntjeRocks:
Bijna correct... :)

Bij veel machines kun je via de RIP of via de UI van de machine zelf marges instellen of regelen.
En als het papier niet op tijd is bij de volgende sensor, stopt de machine direct met draaien en genereert een foutcode.
Het kan wel zijn dat de registratie (gedeelte waar de rand van het papier 'gesynced' wordt met begin van het beeld) versleten is en het papier hierdoor slipt.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Monteur geweest. Flink aan het pielen geweest met herregistratie. Maar nu print hij weer perfect dubbelzijdig. Het is inderdaad wel vreemd dat de printer (welke een half jaar oud is) zo'n grote correctie (8mm) nodig heeft. Maar ik ben weer helemaal gelukkig. Bedankt voor het advies om toch de monteur langs te laten komen.

Pagina: 1