Toon posts:

Stel WPA2 in maar instellingen blijven WEP in Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk beveiligd met WPA2, alle pc's en laptops draaien goed met deze beveiliging, behalve mijn pc. Hij heeft een interne Asuskaart voor zijn draadloze verbinding.

Ik stel elke keer de juiste WPA-PSK instellingen in bij Draadloze netwerken maar elke keer als ik daarna weer terugkom bij de eigenschappen heeft hij ze weer terugezet naar WEP met als verificatie OPEN.

Ik snap er geen bal van en ben nu al enkele weken bezig met dit probleem zonder veel vooruitgang.
Mijn netwerk helemaal open zetten zorgt ervoor dat het wel gaat werken, maar ik wil toch wel mijn WPA2 beveiliging behouden.

Iemand een idee,

Bij voorbaat dank,

Colin

• Sicknus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 10:42
Welk OS gebruik je precies?
In het geval van XP SP2, gebruik je de ingebakken Windows draadloze-netwerken wizard voor het instellen, of staat er ook nog een of ander stukje software van Asus geinstalleerd, die de communicatie met draadloze netwerken regelt en dus interfereert?

Heb ooit een dergelijk probleem gehad, waarbij de beveiliging niet lekker in te stellen viel, doordat bij het softwarematig installeren van de kaart naast de driver van de kaart ook gelijk een hoop overbodige software mee werd geinstalleerd, die beveiliging en alles lekker dubbelop wilde regelen. Na het verwijderen hiervan was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sicknus op 14-08-2007 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zit op XP SP2 en gebruik nu de standaard netwerkwizard van windows, had hiervoor wel zooi van Asus geinstalleerd staan maar gedeinstalleerd omdat ik liever de windows wizard gebruik.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 13:28
Let op dat je voor WPA2 een extra patch voor Windows XP moet downloaden. Deze komt niet met de automatische updates binnen.

http://www.microsoft.com/...c1-48d6-95ee-1459234f4483

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Bedankt voor jullie reacties, de oplossing van Arjan Scholl bracht de oplossing en nu werkt het weer naar behoren.
_/-\o_